اصلی ترین شهرهای مهم و پر زرق و برق و زیبای هرمزگان

نویسنده:

محیا صادقی

در تاریخ:

شهرهای مهم هرمزگان

استان هرمزگان دارای شهرهای زیادی است که قابل توصیف هستند و بسیار زیبا اما در این مقاله جاذبه ها به چند شهر مهم در استان هرمزگان می پردازیم که حتی می توان گفت مهم ترین و اصلی ترین شهرهای هرمزگان در کشور ایران است.

 

به بندرعباس خوش آمدید!!

بندرعباس که از نظر استراتژیک مشرف به تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس است اصلی ترین شهر هرمزگان و پایتخت این استان بزرگ است ،اکثر ایرانیان با عنوان بندر این شهر بزرگ را می شناسند ، پایتخت زیبای استان هرمزگان که از آب و هوای گرمی برخوردار است و شلوغ ترین بندر ایران است. بندر از دیدنی های بسیاری زیادی برخوردار است ، هم چنین یک مرکز حمل و نقل برای جزایر قشم یا هرمز دارد زیرا راه این دو جزیره از بندر وارد می شود. این شهر سرزنده و شگفت انگیز با بازار های عالی ، بازار ماهی جذاب برخوردار بوده و شهری خاطره آمیز در استان هرمزگان است.

عکسی زیبا از خیابان ساحلی بندرعباس

به جزیره کیش خوش آمدید!!

به ساحل همیشه آفتاب گیر ایران خوش آمدید. هر زمان وارد این جزیره زیبا شدید ، سلامی همراه با تعظیم به این جزیره جذاب بکنید ، از دهه 1970 ، این جزیره به یک ساحل تفریحی تبدیل شده است که بازدید کنندگان می توانند در آن زندگی کرده و در سواحل زیبای این جزیره شنا کنند ، نمونه ای از زندگی محلی آرام و نسبتاً آزاد در این جزیره دیده می شود. کیش پررونق ترین شهر ایران است ، هتل ها ، بلوک های آپارتمانی و مجتمع ها، خرده فروشی (از وضعیت منطقه تجاری آزاد برخوردارند) منظره بیابانی زیبا را یک بار در کنار ساحل ببینید ، تعداد گردشگران داخلی به ویژه در زمستان  سرد در این جزیره زیبای هرمزگان، رو به افزایش است. اگرچه کیش تا حد زیادی مورد توجه گردشگران خارجی قرار نمی گیرد. شرم آور است ، زیرا بازدید از این نقطه از هرمزگان تجربه کاملاً متفاوتی را برای گردشگران خواهد داشت. به کیش در هرمزگان سفر کنید تا در یک فضای آرام نسبت به دریا ، شن و خورشید لذت ببرید.

 

جزیره قشم در هرمزگان!!

بزرگترین جزیره خلیج فارس که در هرمزگان قرار دارد ، قشم با جنگل های حرا از نظر زیست شناختی متنوع ، سواحل جذاب و 60 روستای بندری حاشیه ای است. فضای داخلی آن که آفتاب همیشه بر ان می تابد بسیار زیباست ، از قبرستان ها ، تپه ها ، غارها و دره های مهم زمین شناسی ، که بیشتر آنها به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم شناخته شده  و دریونسکو محافظت می شود ، برای دوستداران طبیعت این شهر یکی از رویایی ترین شهرهای جهان و هرمزگان است.

 

 ساحل دیدنی استان هرمزگان

شهر میناب !!

میناب شهری است در هرمزگان ، که در کشور ایران قرار دارد. در عرض جغرافیایی 27.13 طول و 57.09 طول جغرافیایی واقع شده است و در ارتفاع 43 متری از سطح دریا قرار دارد. میناب 70790 نفر جمعیت دارد و این شهر را به دومین شهر بزرگ هرمزگان تبدیل شده است.

شهر میناب در شمال تنگه هرمز قرار دارد و در فاصله 1616 کیلومتری تهران قرار دارد.. این منطقه دارای کوه های کوهستانی به سمت شمال و شرق است ، در حالی که دشت ها در بخش های مرکزی و غربی آن واقع شده است. میناب دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و اراضی کشاورزی آن توسط رودخانه میناب آبیاری می شود. گذشته تاریخی آن با گذشته های شهر باستانی هرمز در هم آمیخته است ، که به نظر تاریخدانان مربوط به اردشیر بابکان ساسانی است.

به دلیل درگیری داخلی ، آقا محمدخان در این دوره نتوانست قدرت خود را در جنوب تقویت کند. از این رو حاکم عمان در مناطقی از قشم و هرمز کرسی را به دست گرفت. اما در سال 1852 م. پیمان نامه ای تدوین شد تا مبنی بر بازگشت اراضی ساحلی ، جزایر ایران به همراه شهر میناب به ایران بازگردد. قلعه هزاره (بی بی مینو) مهمترین قسمت تاریخی این شهر است.

جاذبه های گردشگری کوشکنار هرمزگان

به بندر لنگه خوش آمدید!!

یکی از شهرهای هرمزگان بندر لنگه است. شهری بسیار عجیب و زیبا است. بندر لنگه در فاصله 1631 کیلومتری نسبت به تهران واقع شده است. در غرب استان هرمزگان این شهر زیبا قرار دارد و سواحل خلیج فارس در این شهر بندری زیبایی خارق العاده ای دارد و اما آب و هوای گرم و مرطوب این شهر را فرا گرفته است. در جایی ثبت نشده  است اما به احتمال قوی “بندر گوگانا” که در دوره هخامنشی به عنوان یک بندر تجارتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده است ، اما بعداً به دلیل بروز اغتشاشات از لحاظ تجاری روابط در ان کاهش یافته است ، بندر لنگه فعلی است.

در زمان سلطنت کریم خان زند 1163-1193 ق. بندر لنگه در هرمزگان با توجه به فعالیت های دریایی به عنوان بندر اصلی تجاری رونق گرفت و همچنین به دلیل مسیر کاروان به شیراز ، از نظر تجاری اهمیت آن افزوده شد. این بندر مشهور به عروس بنادر ایران در دوره قاجار مشهور شد و تا سال 1896 میلادی به همین نام باقی ماند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید