جاذبه طبیعی و درمانی چشمه آبگرم کوته کومه

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

طبیعت سرسبز شمال کشور دارای مکان های گردشگری زیادی است که باعث شده مسافران بسیاری برای بازدید سفر داشته باشند و روستای کوته کومه با آب و هوای عالی درمیان درخت های سر به فلک کشیده قرار دارد.

فهرست نمایش

کوته کومه این روستای زیبای آستارا با طبیعت دل انگیز خود افراد زیادی را از سراسر ایران و جهان به خود جذب می کند. استان گیلان به داشتن شهر های گردشگری زیاد معروف است.

چشمه آب گرم کوته کومه یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر آستارا می باشد که در روستای لوندویل قرار دارد . این چشمه به دلیل وجود آب گرم و موقعیت مکانی زیبایی که دارد باعث شده است هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر کنند . از آن جایی که برای گردشگران آب و هوای مقصدشان بسیار مهم است باید گفت چشمه آب گرم کوته کومه آستارا دارای آب و هوای معتدل است و گرما و شرجی بودن هوا شما را اذیت نمی‌کند .

جاذبه طبیعی و درمانی چشمه آبگرم کوته کومه
جاذبه‌ای چنان مفرح که حتی اگر مجال آب‌تنی کردن در آن را هم نیابید، همان دیدنِ آن را هم هرگز فراموش نخواهید کرد؛ بسیار بعید است چشمه آب گرم به زلالی چشمه کوته کومه آستارا در زندگی‌تان دیده باشید یا در آینده ببینید. «انرژی زمین‌گرمایی»، گرمای چشمه را می‌سازد و املاحِ موجود در اعماق زمین، خواص این آبِ دلپذیر را تأمین می‌کنند. اما هیچ‌یک، از زلالیِ این آب کم نمی‌کنند. آبی زلال در یکی از سبزترین مناطق میهن عزیزمان. 
جاذبه طبیعی و درمانی چشمه آبگرم کوته کومه
جایی که هنگام آب‌تنی کردن، تا چشم کار می‌کند سرسبزی و شادابی است و تا گوش می‌شنود، صداهایی که از دل طبیعت برمی‌آید. برای رسیدن به چشمه آب گرم کوته کومه باید به شهر کوچک لوندویل در محدوده‌ی آستارا بروید و از آنجا، سراغ روستای کوته کومه را بگیرید که در ۹ کیلومتری این شهر واقع است. روستایی گرم و صمیمی که تنها ۲۰ خانوار جمعیت دارد و آب مورد نیاز خود را از آبِ زلالِ گوارای رودخانه‌ای که به همین چشمه وصل می‌شود تأمین می‌کنند.
جاذبه طبیعی و درمانی چشمه آبگرم کوته کومه
روستایی با مردم مهمان‌نواز و مهربان که در اصل به زبان تاتی (از کهن‌ترین زبان‌های ایرانی) صحبت می‌کنند اما به زبان فارسی و تُرکی نیز مسلطند و مسئله‌ی تفاوتِ زبانی، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. روستای کوته کومه از حیث جاذبه‌های طبیعی، روستایی کم‌مانند است.
جاذبه طبیعی و درمانی چشمه آبگرم کوته کومه

آبشارِ عظیم لاتونِ گیلان نیز که بلندترین آبشار این استان زیبا و همیشه سبز است، در نزدیکی همین روستا قرار دارد. چشمه کوته کومه آستارا علاوه بر تمام جذابیت‌هایی که گفتیم، برای صخره‌نوردان و کوهنوردان نیز جایی یگانه است؛ زیرا در آن حوضچه‌های متعددِ صخره‌ای قرار دارد که شاید برای حرفه‌ای‌ها، تبدیل به استخر کوچک یک نفره شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید