دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر ساکن تهران هستید یا برای سفر به پایتخت آمده‌اید و حوصله نشستن طولانی مدت در ماشین را ندارید و در عین حال دلتان می‌خواهد به منطقه‌ای خوش آب و هوا بروید و چند ساعتی را در آنجا سر کنید، این پست را بخوانید. در این پست درباره دریاچه‌های اطراف تهران نوشته‌ایم، جاهایی که نشستن در کنار آبش آرامتان می‌کند و می‌تواند خیالتان راحت باشد که به اندازه کافی از شلوغی شهر و دود و دمش فاصله دارید.

دریاچه های تار و هویر

از جمله دریاچه نزدیک تهران، دریاچه های تار و هویرهستند که در نزدیکی شهرستان دماوند قرار دارند و با آب شیرین خود، طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کردهاند. دریاچه تار در داخل کوه و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری قرار گرفته است و عرض آن گاه به بیش از ۴۰۰ متر نیز میرسد. از دریاچه تار تنها باید نیم ساعت پیاده روی کنید تا به دریاچه دیگری به نام هویر برسید که با فاصله ۵۰۰ متری از دریاچه تار قرار گرفته و در دل رشته کوه البرز جا خوش کرده است. در نزدیکی این دریاچه دشتی به نام چمندا در دامنه كوه قرار دارد كه در بهار پر از گلهای زرد می شود و محل بسيار خوبی برای استراحت و پيك نيك است.

دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر با تهران تنها ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است از سال ۱۳۹۲ به یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت بدل شده. این دریاچه هم خودش قشنگ است و هم حوصله کمتر کسی از بودن در اطرافش سر می‌رود. قایق سواری و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از تفریحات مهیج اش است. به اضافه اینکه تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد. رستوران ها و کافه های زیادی هم اطرافش قرار گرفته و می‌توان دلی از عزا درآورد یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد.

آدرس: دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج و شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر

دریاچه اُوان

یکی از زیباترین دریاچه های اطراف تهران، دریاچه اُوان است که به دلیل منظرهای که دارد، شهرت بسیاری به دست آورده است. این دریاچه به سبب جاده مناسب، فضایی درخور برای کمپینگ، آب و هوایی منحصر به فرد و چشم اندازی خیره کننده، به یکی از تفریحگاههای تهرانی‌ها تبدیل شده است.

دریاچه اُوان کجاست؟ برای رفتن به دریاچه اُوان باید از جاده قزوین – الموت بگذرید و خود را به ۷۵ کیلومتری قزوین رسانده و به دریاچه اوان برسید.

دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر

دریاچه سد امیرکبیر(کرج)

دریاچه سد امیرکبیر که به آن سد کرج هم می‌گویند، در جاده کرج-چالوس در ۴۰ کیلومتری تهران قرار گرفته.  اگر بخواهید شمال بروید و عجله‌ای هم برای رسیدن نداشته باشید میتوانید دقایقی را در اطراف این دریاچه سر کنید. دریاچه سد امیرکبیر که بیشترین آب مصرفی تهران را تامین می‌کند، طبیعت زیبایی دارد و هوای خنک و تر و تازه‌اش حسابی حالتان را عوض می‌کند. به علاوه که این تنها خود دریاچه نیست که دیدنی‌ست و اطرافش هم باغ‌های میوه و طبیعت سرسبزی قرار گرفته. اینجا یکی از مناطق پررونق پرورش قزل آلا و  کپور اطراف تهران هم هست و  تماشای کسانی که در اطرافش مشغول ماهیگیری‌اند یکی از جذابیت‎هایش. از تفریح‌های رایج در این سد قایق سواری با قایق های بادی، کایت سواری و اسکی روی آب است.

آدرس: کیلومتر ۲۳ جاده کرج- چالوس- تنگه واریان، وقت‌هایی که هوا خوب است میتوان با قایق به روستای واریان هم که تنها راه ارتباطی به آن همین سد کرج است رفت.

نتیجه تصویری برای دریاچه سد امیرکبیر"

دریاچه سلطان

دریاچه سلطان به عنوان بزرگترین آینه طبیعی در کشور شناخته میشود که دلیل آن سطح سیقلی بوده که دریاچه دارا است. شما میتوانید با حضور در کنار این دریاچه، شاهد انعکاس تصویر آسمان بوده و منظره بینظیری را مشاهده کنید. این دریاچه نمکی که یکی از عجیب‌ترین های لیست ما از دریاچه های اطراف تهران است، تا عمق ۴۲ متری زمین نیز نفوذ کرده و ۲۴۰ کیلومتر مربع هم وسعت دارد، به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود، افراد بسیاری را جذب کرده و منظرهای شگفت انگیز را ایجاد نموده است. البته لازم به تاکید است که این دریاچه همان دریاچه نمک معروف نیست و تفاوتهای بسیاری نیز با آن دارد.

دریاچه سلطان کجاست؟ این دریاچه در مسیر اتوبان تهران – قم قرار دارد و در سال ۱۲۶۱ تشکیل شده است.

نتیجه تصویری برای دریاچه سلطان"

دریاچه لار

دریاچه لار یکی از زیباترین دریاچه های اطراف تهران به حساب می آید و حوضچه ای با شعاع ۱۰۰ متر و عمق ۳۰ متر دارد که عموما به دلیل دمای هوا، آب موجود در آن در فصول سرد سال یخ میزند. این دریاچه به دلیل نزدیکی به پارک ملی لار و دشت شقایق، دارای منظره طبیعی فوق العاده ای است که سبب شده افراد بسیاری در فصل گرد سال راهی دریاچه لار شوند و لذتی بی همتا را تجربه کنند.

دریاچه لار کجاست؟ دریاچه لار در ۱۰۰ کیلومتری آمل قرار گرفته و از سوی جاده هراز، قبل از پلور واقع شده است. در واقع دریاچه لار در سه کیلومتری پلور و در مسیر صعود به قله دماوند قرار گرفته و جاده ای نسبتا مناسب دارد.
دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر

دریاچه سد لتیان

و اما آخرین دریاچه ای که قصد نوشتن درباره‌اش را داریم، دریاچه سد لتیان است که در منطقه خوش آب و هوای لواسان که از شهرهای گران قیمت پایتخت است. اگر دلتان بخواهد در یک آخر هفته همه چیز از هوای خوش گرفته تا کباب و ماهیگیری و قایق سواری را یکجا داشته باشید، این دریاچه حرف ندارد، چون بعدش هم میتوان در کوچه باغ های لواسان قدم زد و از هوای تازه‌اش بهره برد.

دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر

مسیر دسترسی ۱: از سه راه تهرانپارس و جاده دماوند به سمت جاجرود بروید و با رسیدن به پل جاجرود، جاده سمت شمال را که موازی با رود جاجرود است ادامه بدهید. بعد از طی حدود ۵ کیلومتر در جاده ای آسفالت به ورودی سد لتیان می‌رسید.

مسیر دسترسی ۲: می توانید از شمال شرق تهران و اتوبان بابایی، به گردنه قوچک  و بعد به سمت لواسان برانید.  از انتهای لواسان بزرگ، جایی که جاده دو بخش می‌شود، مسیر را به سمت جنوب شرقی، یعنی سمت راست‌تان ادامه بدهید. این جاده برای دوچرخه‌سوارها هم جذاب است و در روزهای تعطیل گروه‌های دوچرخه سواری در آن رکاب می زنند.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «دریاچه های نزدیک به تهران کدامند؟ + تصاویر»

دیدگاه خود را بنویسید