بنر هدر

جنگل رویایی هالربوس ، آبی جادویی در بلژیک

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یکی از جاذبه‌های گردشگری در آغاز فصل بهار، درختان لبریز از شکوفه‌ها است. به عنوان مثال، در نیمه فروردین، ژاپن میزبان توریست‌هایی می‌شود که برای تماشای شکوفه‌های گیلاس به بلژیک سفر کرده‌اند و برخی از گردشگران نیز، در اوایل بهار، به صحراهای کالیفرنیا می‌روند تا از دیدن غنچه‌های وحشی لذت ببرند. اما یکی از جنگل‌های بلژیک، نه در آغار فصل بلکه در این وقت از سال، میزبان توریست‌ها است. این مکان جادویی جنگل هالربوس نام دارد و در این روز‌ها، فرشی از گل‌های زنگوله‌ای آبی، زمین آن را می‌پوشاند.

جنگل رویایی هالربوس ، آبی جادویی در بلژیک

جنگل هالربوس به جنگل آبی نیز شهرت دارد. این جنگل در فاصله‌ی کمی از بروکسل واقع شده است و شما می‌توانید این مسیر را با ماشین، در عرض یک ساعت طی کنید.

با توجه به گزارش‌ وبسایت رسمی جنگل هالربوس، بهترین زمان برای بازدید از این مکان، یک هفته الی ده روز بعد از جوانه زدن برگ‌های درخت‌های راش است:

رنگ کبود گل‌های زنگوله‌ای آبی با نور ردشده از برگ‌های سبز، جوان و نازک درخت راش ترکیب می‌شود و فضایی رویایی به وجود می‌آید. اما این زیبایی، عمر کوتاهی دارد؛ چرا که نور خورشید با گذر زمان و ضخیم‌تر شدن برگ‌ها، به میزان کمتری به گل‌ها می‌رسد و گل‌ها پژمرده می‌شوند.

طبق گزارش بروکسل تایمز، گل‌های زنگوله‌ای آبی نهایتا تا نیمه اردیبهشت باز خواهند ماند.

جنگل رویایی هالربوس ، آبی جادویی در بلژیک

بروکسل تایمز درباره‌ی این جنگل جادویی می‌گوید:

هرچند امروزه بازدیدکنندگان زیادی به این مکان جذب می‌شوند؛ اما پیش از این، جنگل هالربوس و گل‌های زنگوله‌ای آبی را افراد بسیار کمی می‌شناختند.

جنگل رویایی هالربوس ، آبی جادویی در بلژیک

از آنجا که با افزایش میزان بازدیدکنندگان، احتمال از بین رفتن این جاذبه‌ی طبیعی بیشتر شده است، راهنمایان جنگل از مردم می‌خواهند تا به جنگل و زیبایی‌های طبیعت احترام بگذارند و با دقت و ملاحظه رفتار کنند. همچنین وب‌سایت رسمی جنگل هالربوس به بازدیدکنندگان یادآور شده است که تنها در مسیرهای مخصوص بازدید حرکت کنند و تحت هیچ شرایطی از آن‌ها خارج نشوند؛ چرا که خاک و گیاهان جنگل به فشار پا حساس هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید