بنر هدر

میدان بزرگ بروکسل ، یکی از زیباترین میدان های دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

میدان بزرگ بروکسل یا گرند پلس یکی از معروفترین و زیباترین میدان های دنیا و از جاهای دیدنی معروف کشور بلژیک است که مملو از شاهکارهای معماری سبک‌های گوتیک، رنسانس، و باروک است. این میدان از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بروکسل به شمار می‌آید که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی در قالب تور بلژیک به این محل زیبا آمده و از آن دیدن کردند.

میدان بزرگ بروکسل ، یکی از زیباترین میدان های دنیا

بسیاری از ساختمان ها و بناهای تاریخی شهر مثل تالار شهر دور و بر میدان بزرگ بروکسل قرار دارند. تالار شهر، گیلدهال و خانه سلطان از جمله بناهای مشهور اطراف این میدان محسوب می‌شوند که تالار شهر بین سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۵۵ ساخته شده و تنها ساختمانی است که از بمباران سال ۱۶۹۵ جان سالم به در برده است. این برج ۹۶ متر ارتفاع دارد و توسط ژان وان رویزبروک، معمار مشهور آن دوره طراحی و ساخته شده است. شما در گشت‌و‌گذاری که در تالار شهر دارید، مجسمه‌ی طلایی مزین شده از سنت میشل را می‌بینید که به گفته شهروندان بروکسل حامی و محافظ این شهر بلژیک است.

میدان بزرگ بروکسل ، یکی از زیباترین میدان های دنیا

میدان بزرگ بروکسل به خودی خود جذابیت های زیادی دارد و همان طور که گفتیم بسیاری از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بروکسل اطراف این میدان قرار دارد. اما در ماه آگوست جشنواره زیبایی در این میدان برگزار می شود که بر جذابیت آن اضافه می کند. فرش گل نام این جشنواره است و در محوطه وسیع میدان فرش بزرگ از گل ساخته می شود. این فرش از بیش از ۵۰۰۰۰۰ گل ساخته می شود و حدود ۷۵ متر طول و ۲۴ متر عرض دارد. هر سال این فرش به طرح و نقش متفاوتی ساخته می شود و امسال برای جشنواره ۲۰۱۸ قرار است این فرش گل با طرح های سنتی و بومی مکزیکی ساخته شود. صدها داوطلب برای ساخت این فرش در این مکان جمع می شوند و در کمتر از ۸ ساعت فرش گل را ایجاد می کنند. اولین فرش گل در سال ۱۹۷۱ در میدان بزرگ بروکسل به نمایش درآمد و از تاریخ ۱۹۸۶ هر دو سال یکبار این نمایش زیبا و رنگارنگ اجرا می شود.

میدان بزرگ بروکسل ، یکی از زیباترین میدان های دنیا

محدوده ای که میدان بزرگ در آن قرار دارد جزیره مقدس نامیده می شود و تجمعی از ساختمان ها و بناهای تاریخی را می توانید مشاهده کنید. در حدود ۱۰۰ متری شمال غربی میدان بزرگ بروکسل ساختمان صرافی قرار دارد که بنایی زیبا و کلاسیک متعلق به ۱۸۷۳ است. همچنین در شمال شرقی میدان بزرگ بروکسل هم گالری های سلطنتی سنت هوبرت قرار دارد که از گالری Uffizi  در فلورانس الهام گرفته است. این مجموعه از گالری ملکه (Queen’s Gallery )، گالری شاه (King’s Gallery )، گالری شاهزاده (Prince’s Gallery ) و .. تشکیل شده که توسط خیابان بوچرز از هم جدا شده اند. این گالری ها در واقع اولین مغازه های لوکس در اروپا هستند و در سال ۱۸۴۷ به دستور شاه لوپولد اول ساخته شدند. چند صدمتر دورتر از ساختمان صرافی هم سالن تئاتر سلطنتی قرار دارد که به عنوان سالن اپرای بروکسل فعالیت می کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید