سرپوش تنگه در جاده چالوس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاده چالوس فقط مخصوص عبور و مرور برای رسیدن به تهران نیست جاهای دیدنی این جاده برای نشتن و رفع خستگی بسیار مناسب است و می توانید ساعت ها در این مکان مشغول خوش گذرانی و تفریح باشید.

اما در صورتی که کمی حوصله داشته باشید و از جاده به دل جنگل های هیرکانی بزنید تا به مناطق بکر طبیعی جنگلی برسید .

سرپوش تنگه در جاده چالوس

در میان قدم زدن ها طبیعتا به چشمه های ریز و درشت بر میخورید که با جمع آوری این آبها آبشار های کوچک تشکیل می شود . در منطقه ی سرپوش تنگه هم وضعیت به همین صورت است و وجود آب را در جنگل لذت بخش تر کرد . چراکه وجود آب می تواند یک سفر کامل تری را رقم بزند و دغدغه های مسافرت و طبیعت گردی را از تمام جهات کم کند .

سرپوش تنگه در جاده چالوس

سرپوش تنگه از آن مناطقی است که بیش از آن چه ما فکر کنیم از کنار آن گذشته‌ایم اما از آن بازدید نکرده‌ایم. این منطقه در قسمت انتهایی جاده چالوس قرار دارد. و برای یک جنگل‌پیمایی در مسیر مسطح بسیار مناسب است. البته میتوان مسیر را ادامه داد و از دو آبشار کوچک رد شد و به تنگه ای زیبا رسید که یک آبشار بزرگ در انتهای آن قرار دارد.

سرپوش تنگه در جاده چالوسدلیل نامگذاری این منطقه وجود همین تنگه‌ در انتهای مسیر است که درختان بلند روی آن را پوشانده‌اند. به همین دلیل آن را سرپوش تنگه  می‌نامند. منطقه شامل دو تنگه است. در تنگه اول شاهد آویزهای جنگلی و خنکای تنگه خواهید بود که عبور از تنگه اول با رد شدن از یک آبشار کوچک پایان می‌پذیرد. در ادامه وارد تنگه دوم خواهید شد که در انتهای آن آبشار قرار دارد که فرود و صعود از آن بدون تجهیزات خطرآفرین است و پس از آن مسیر جنگلی خواهد شد.
زمان سفر برای بازدید از  سرپوش تنگه چه فصلی از سال است؟
زمان مناسب برای برای دیدن سرپوش تنگه فصل بهار (از ابتدای اردیبهشت) و تابستان است. در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید رودخانه‌نوردی کنید روزهای گرم سال را انتخاب نمایید.

سرپوش تنگه در جاده چالوساز چه مسیری به دیدن این تنگه برویم؟
مسیر دسترسی به سرپوش تنگه از طریق جاده کرج-چالوس، پس از مرزن آباد و قبل از پلیس راه چالوس، اولین فرعی روستای محمد آباد قابل دسترسی است. شایان ذکر است قسمتی از مسیر از میان باغ های شخصی عبور میکند که برای گذر از آن نیازمند هماهنگی با نگهبان باغ است. اما نگران نباشید چراکه ملک متعلق به یک خانواده بسیار مهربان و خوشرو میباشد.

سرپوش تنگه در جاده چالوس

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید