پارک جنگلی امام رضا کردکوی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در ۴ کیلومتری جنوب شهرستان و در مسیر جاده کردکوی به درازنو پارک جنگلی کردکوی واقع شده. از آنجایی که این پارک در کنار جاده تهران-مشهد است و مسیر بندر ترکمن هم از آن می‌گذرد، یکی از جاذبه های محبوب شهر کردکوی است.

هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده، فراز و نشیب‌های طبیعی جنگل و عبور رودخانه که از وسط پارک می‌گذرد و سد بنه شله منظره زیبایی به این پارک بخشیده است.
ناحیه زیبای پارک جنگلی کردکوی از عناصر گیاهی متنوعی برخوردار است که درختان آن از نوع پهن برگ عمدتا گونه‌های ممرز و انجیلی همراه با گونه‌های راش، بلوط، افرا، توسکا و لرگ تشکیل شده است.
درختان ممرز گونه غالب این منطقه از منتهی الیه جنوبی پارک شروع و تا قسمتهای میانی به طرف شمال پارک ادامه داشته و بیش از نیمی از مساحت پارک را می‌پوشاند.

پارک جنگلی امام رضا کردکوی

از ویژگی های این پارک وجود رودخانه دایمی به نام پلنگ پا که از کنار پارک می گذرد، می باشد.
دبی رودخانه در بهمن ماه ۱۰۰ لیتر در ثانیه اندازه گیری شده است.
منابع تامین آب پارک از رودخانه پلنگ پا است که وارد مخزن آب و از آنجا به شبکه آب رسانی می شود.
از دیگر ویژگی های پارک نزدیک بودن به جاده تهران ــ گرگان و شهرکردکوی و بندرترکمن می باشد که استفاده کنندگان پارک نیز ساکن این شهرها و روستاهای اطراف آن و زایرین حضرت امام رضا (ع) و علاقمندان به طبیعت هستند.
در این پارک امکانات رفاهی نظیر جاده آسفالته، آب لوله کشی، برق، محل نصب چادر،سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان، سویئت ، آلاچیق و مهمانسرای اقامتی ــ پذیرایی جهان نما موجود می باشد.
همچنین این پارک دارای سوئیت، آلاچیق، مهمانسرای اقامتی، رستوران، سالن- های پذیرایی، پارکینگ و ایستگاههای اقامتی موقتی برای استفاده میهمانان می‌باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید