معرفی روستای چنارلی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

روستای چنارلی از جاهای دیدنی شهرستان مراوه تپه جزو بخش گلیداغ است.ارتفاع این روستا از سطح دريا در حدود ۶۲۸ متر می باشد. فاصله روستا به جاده اصلی کلاله ـ مراوه تپه دو کيلومتر است. این روستادارای آب و هوای معتدل کوهستانی است که ميانگين سالانه نزولات آسمانی در روستاحدود325ميلی متر ست.

روستاهای همجوار:عرب قاری حاجی ـ قرناوه سفلی ـ قرناوه عليا ـ آلتی آغاچ بزرگ وکوچک ـ کچيک ـ ميدانجق و آق امام.

جمعيت روستا بالغ بر 568 نفر و تعداد 120 خانوار است.علاوه بر آن تعداد 96 نفر دانش آموز دبيرستان شبانه روزی و 140 نفر طلبه در چنارلی برای تحصيل بصورت شبانه روزی سکونت داشته و از امکانات روستا بهره مند می گردند.

وجه تسميه روستای چنارلی

در قسمت شرق روستا سه اصله درخت چنار بوده به مرور زمان دو اصله آن از بین رفته است و فقط يکی از آن باقی مانده ، که نام چنارلی از آن مأخذ شده که بمعنی دارای چنار است .

معرفی روستای چنارلی

امکانات رفاهی روستا :

آسفالت راه روستائی ـ شبکه برق سراسری ـ شبکه لوله کشی آب شرب منازل ـ خانه بهداشت ـ مرکز مخابرات روستائی ـ مدارس ابتدائی ، راهنمائی و متوسطه ـ حوزه علميه ـ شرکت تعاونی روستائی ـ نانوائی ـ تعميرگاه ادوات کشاورزی ـ تعميرگاه موتورسيکلت ـ کارگاه نجاری ـ کارگاه بلوک زنی و سازه های بتنی ـ کارگاه آموزش خياطی ـ کارگاه درب و پنجره سازی آهنی ـ توزيع گاز مايع و تعدادی مغازه خوار و بار فروشی.

جاذبه های گردشگری :

جنگل کاری(جنگل مصنوعی درخت کاج):در قشمت شرقی روستاواقع شده که دارای درختان کاج وسرو می باشد.

جنگل سورلی: در حدود3کیلومتری درقسمت شرق روستا واقع شده وبین روستای قرناوه علیاو چنارلی و آلتی آغاچ قراردارد.

دره سولنگر: در سمت غرب روستا منطقه سنگلاخ طبیعی وجود دارد.

صخره زنقردوق: در سمت غرب روستا بالاتر از منطقه سولنگر منطقه سنگلاخ طبیعی دیگری وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید