بنر هدر

معرفی شهر کلوانق

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کلوانق یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی ایران است.

این شهر در بخش مرکزی شهرستان هریس قرار دارد. کلوانق یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان هریس و 70 کیلومتری تبریز قرار دارد کلوانق دارای جمعیتی ۷۴۶۵ نفر بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران است و دارای یک گورستان قدیمی که حدود ۱۵۰۰سال قدمت تاریخی می‌باشد،همچنین سنگهایی که ایات قرآن در ان به خط تقریباً نااشنا درج شده‌است در این مکان وجود دارداین گورستان قدیمی به نام “کلوکلر” که نام کلوانق از آن گرفته شده شهرت دارد که به معنی خاکستر می‌باشد . تاکنون بعلل متفاوت از جمله سیل و زلزله سه بار (حداقل) تغییر مکان داده است.

شغل ساکنان شهر:

– اکثر قریب به اتفاق مردمان این شهر به کشاورزی، آرماتوربندی، قالب بندی بتنی ساختمان ودامداری اشتغال دارند.

در این شهر شتر نیز نگه داری میشود

وسعت زمین : وسعت زمین‌های حاصلخیز این شهر در بین سایر شهرهای شهرستان هریس بی همتا و از لحاظ مرغوبیت خاک و مقدار آبهای زیرزمینی موقعیتی استثنایی را دارا می‌باشد . کلوانق دارای یک قبرستان قدیمی است که وجود سنگ‌های بزرگ که دارای خطوط عربی و اسلامی فراوانی است، نشان از قدمت بلند این شهر دارد. این شهر در بخش مرکزی شهرستان هریس قرار دارد. از مکان های تاریخی وگردشگری این شهر: ۱-گورستان تاریخی با سنگ هایی دارایی خطوط ناشناس ۲-آچی چای(رود) ۳-غار ۴-مساجد

معرفی شهر کلوانق

کلوانق دارای یک قبرستان قدیمی است که وجود سنگ‌های بزرگ که دارای خطوط عربی و اسلامی فراوانی است، نشان از قدمت بلند این شهر دارد. البته مسیر این رود در کلوانق بوجود آورده‌است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید