گردشگاه سیاسرد ، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

گردشگاه و چشمه « سیاسرد » بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، دارای تفرجگاهی خرم، هوایی خنک، مفرح و مطبوع و درختانی زیبا و کهنسال است. هوای دلپذیر و سایه سار درختان کهنسال موجود در اطراف این چشمه، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران به وجود آورده است، به طوری که تقریباً در تمام طول سال و بویِژه فصول بهار و تابستان، و ایام نوروز، این مکان شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است.

تفرجگاه و گردشگاه سیاسرد در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و در 65 کیلومتری شهرکرد؛ مرکز این استان واقع شده است. جاده آسفالته، فضای سبز، سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن، دسترسی به واحدهای اقامتی و پذیرایی شهر بروجن، تجهیزات جهت بازی کودکان، پارکینگ، آب آشامیدنی از امکاناتی است که در این مکان، برای آسایش و اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.

گردشگاه سیاسرد ، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران

وجود درختان کهنسال، باغ های میوه اطراف آن چشم اندازه زیبایی را به وجود آورده است، آب خنکی که از دل زمین می‌جوشد، هوای خنک و مطبوع آن در فصل بهار و تابستان جمعیت زیادی را از مناطق مختلف کشور به سمت خود می‌کشاند. زمستان‌ها نیز با وجود کوه‌ها و تپه‌های اطراف و بارش فراوان برف به عنوان مکان تفریحی جوانان جهت ورزش اسکی و دیگر بازی‌های زمستانی محسوب می‌شود. هوای خنک و مطبوع و سایه‌سار درختان کهنسال موجود در اطراف چشمه سیاسرد مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران پدید آورده است، به طوری که همه روزه و به ویژه در روزهای تعطیل این مکان شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران از استان‌های هم‌جوار می‌باشد.فضاسازی‌های مناسب اطراف چشمه، نزدیکی راه و دسترسی آسان، بر طرف‌داران این کانون گردشگری افزوده و میل به بازدید از این گردشگاه را دوچندان نموده است.

گردشگاه سیاسرد ، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران

این تفریحگاه، دارای چشمه‌ای است که منابع آبی آن در زیر کوه سیاسرد واقع شده‌اند. این چشمه در سال‌های آبسالی دارای حجم آب زیاد و گوارایی است. در اطراف این چشمه، باغ‌ها و ویلاهای زیادی ساخته شده‌اند که کوچه‌باغ‌های باصفایی را تشکیل داده‌اند. این تفریحگاه در تابستان، به علت خنکا و مطبوعیت هوا، مورد توجه شهروندان شهر بروجن و شمار زیادی از شهروندان شهر اصفهان و شهرستان‌های تابع آن (همچون شهرضا، دهاقان، مبارکه و نجف‌آباد که آب و هوای گرمتری دارند) قرار گرفته است.

در فصل زمستان، پیست اسکی طبیعی و آماتور بر روی کوه سیاسرد توسط علاقه‌مندان برپا می‌شود. در چند سال اخیر سیاسرد زیبا و زیباتر شده است به طوری که در سال ۸۶ به عنوان گردشگاه ملی معرفی گردید و در سال‌های اخیر گردشگاه نمونه استان برگزیده شد.

برای رسیدن به این منطقه جاده ای آسفالته وجود دارد که رفت و آمد را آسان و بدون دردسر می کند از طرفی اینجا  تا مکان های اقامتی بروجن هم فاصله ی کمی دارد و مسافران به راحتی می توانند از آن دیدن کنند. در منطقه سیاسرد چشمتان به ویلاها و کوچه باغ های جذابی می افتد که حال و هوای خاصی به این تفرجگاه داده اند. در اطراف این گردشگاه، باغ های میوه ی زیادی هست که زیبایی منطقه را دوچندان کرده اند و جایی بهشتی را به وجود آورده اند. در جاده ای که به تفرجگاه می رسد مسیرهای خوبی برای پیاده روی به چشم می خورد که عده ای با دوچرخه و تعدادی با پای پیاده این مسیر ۶ کیلومتری را طی می کنند و بعد از رسیدن به تفرجگاه و چند ساعتی استراحت و نوشیدن آب خنک چشمه، به سمت شهر بروجن برمی گردند.

گردشگاه سیاسرد ، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت گردشگران

سیاسرد چشمه هایی دارد خنک و گوارا که سرچشمه ی آن ها منابع آبی زیر کوه سیاسرد است. در سال هایی که فراوانی آب است این چشمه ها مملوء از آبی گوارا هستند. این منطقه حتی زمستان های تماشایی هم دارد؛ وجود تپه ها و کوه ها و حجم زیاد برف، اینجا را به محلی عالی برای اسکی و تفریحات زمستانی تبدیل می کند. کوه سیاسرد در این فصل تبدیل به پیست طبیعی اسکی می شود که علاقمندان زیادی را به خود جذب می کند. چشمه و درختان انبوه در کنار هم جایی رویایی را در نزدیکی شهر بروجن به وجود آورده اند که بازدید از آن تا مدت ها در خاطرتان می ماند.

این گردشگاه که از جاذبه های گردشگری بروجن می باشد ، بعد از اینکه در سال ۸۶ به عنوان تفرجگاه ملی انتخاب شد پیشرفت زیادی کرده است و با توجه به تعداد زیاد گردشگرانش تبدیل به گردشگاه نمونه ی استان چهارمحال و بختیاری شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید