۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

دُبِی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد.

نخستین اشاره‌های تاریخی در دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده‌است و نخستین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد. دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد.

جزایر مصنوعی دبی یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای ایرانی‌ها بوده و هست. اما غیر از ما ایرانی‌ها که با امارات متحده عربی مرز آبی داریم و خیلی راحت می‌توانیم حتی با یک پرواز نیم ساعته به این مرکز گردشگری برسیم، سالانه گردشگران بسیار زیادی از سر تا سر دنیا به این کشور می‎‌آیند. سازمان بین‌المللی گردشگری می‌گوید که هر سال حدود شانزده میلیون نفر به دبی سفر می‌کنند.

۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

چه ایرانی باشید چه اروپایی و آمریکایی، کشوری مثل دبی با مراکز گردشگری و تفریحی زیاد، آب و هوا و ساحل زیبا و دوست‎داشتنی و سیستم پیشرفته شهری و هتل‌های لوکس، می‌تواند به یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای شما تبدیل شود.

اما این کشور زیبا و توریستی هم مثل بقیه کشورها، قوانین مخصوص به خودش را دارد که باید وقت سفر به دبی رعایت کنید. قوانینی که هم از فرهنگ مردم این منطقه یعنی اعراب خاورمیانه و هم از شرایط اجتماعی و اقتصادی و صد البته جغرافیاییِ دبی ریشه می‌گیرند. قوانین سفر به دبی چه چیزهایی هستند؟ چه بایدها و نبایدهایی را باید قبل از سفر به دبی در نظر بگیریم؟ در این مطلب با هم از این قوانین می‌خوانیم:

۱- قبل از هر چیز، از ویزایتان مطمئن شوید.

دبی با همه زیبایی و آب و هوای بی‌نظیرش، برای بازدیدکنندگان کشور سخت‌گیری محسوب می‌شود. وقت سفر به دبی پیش از همه مراحل از اعتبار ویزایتان مطمئن شوید و هرگز بیشتر از مهلت انقضای آن در این کشور نمانید چون علاوه بر مشکلات قانونی، برای سفرهای بعدی به امارات متحده عربی دچار مشکل خواهید شد. شهروندان بعضی از کشورهای اروپایی، استرالیا و زلاندنو می‌توانند با مهر فرودگاهی پاسپورت سه ماه در دبی بمانند. اما بقیه توریست‌ها فقط می‌توانند ویزای سی روزه دریافت کنند.

۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

۲- در دبی محتاطانه رانندگی کنید

قوانین دبی برای رانندگان خیلی سخت‌گیرانه هستند و در مواقعی حتی از ایران هم شدیدتر اجرا می‌شوند. پلیس دبی با رانندگی در مستی برخورد شدیدی دارد و این رانندگان را به زندان و جریمه‌های سنگین محکوم می‎کند. رانندگی با سرعت بیش از حد مجاز، خروج از خطوط استاندارد و کورس گذاشتن و از همه مهم‌تر استفاده از موبایل هنگام رانندگی همه قانون‌شکنی محسوب می‎شوند. جاده‌های این کشور پر از دوربین‌ هستند و جریمه‎ها بسیار سنگین‌اند. وقت رانندگی در دبی حتما کمربند ببندید. همچنین عبور از جاده در قسمت‌هایی که خط‌کشی نشده‌اند هم جریمه دارد.

۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

۳- داروهایتان را با مجوز به دبی ببرید

هر کدام از ما ممکن است داروهای خاصی را مصرف کنیم یا در دوره‌ سفر، بیمار شویم و نیاز به همراه بردن دارو داشته باشیم. اگر می‌خواهید دارو به دبی ببرید، حتما قوانین ورود و خروج دارو را بخوانید. ورود داروهای حاوی کدئین به این کشور ممنوع هستند، حتی برای استفاده شخصی. اگر بردن دارو برایتان حیاتی است باید با سفارت هماهنگ باشید و از آن جا مجوز دریافت کنید. اگر داروهای تجویز شده مثل مسکن یا داروی ضد افسردگی همراه می‌برید، بهتر است نسخه دکتر را همراه خودتان ببرید، این نسخه باید شامل زمان تجویز دارو، دوره مصرف و توضیح کامل بیماری شما باشد. اگر در بردن دارو بی‌احتیاطی کنید ممکن است در فرودگاه دستگیر شوید و حتی اجازه ورود به کشور را پیدا نکنید.

۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

۴- سیگار ممنوع!

در دبی، کشیدن سیگار در مناطق عمومی، مراکز خرید، و دفاتر و ساختمان‌های دولتی ممنوع است. اما بعضی از مناطق برای کشیدن سیگار طراحی شده‌اند که این مناطق با علائم خاص مشخص هستند. سیگارهای الکتریکی و انواع قلیان در دبی و تمام کشورهای امارات متحده عربی ممنوع هستند پس با خودتان این موارد را نبرید، وگرنه در فرودگاه ضبط خواهند شد.

۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

۵ – سفر به دبی در رمضان، یک سفر جذاب با قوانین خاص

از هر چه بگذریم دبی یک کشور مسلمان است و مثل تمام کشورهای مسلمان در همه جهان، ماه رمضان در این کشور با بقیه ماه‌های سال حسابی تفاوت دارد. اگر در ماه رمضان به دبی سفر می‌کنید انتظار فستیوال‌ها، جشن‌ها و انواع مراسم خاص رمضان را داشته باشید. خیلی از رستوران‌ها در این زمان منوی ویژه رمضان ارائه می‌کنند و روی هم رفته، شهر در حال جشن و شادی است اما در این ماه همچنین توجه داشته باشید که روزه‌خواری در ملا عام ممنوع است. در ماه رمضان در خیابان‌های دبی غذا نخورید، آب ننوشید، سیگار نکشید و حتی آدامس نجوید. درست شبیه ایران، خیلی از رستوران‌ها برای مسافران یا اقلیت‌های دینی باز هستند و با پرده‌های کشیده به شما غذا می‌دهند. همچنین رستوران هتل‌ها هم همیشه غذا دارند. بعد از افطار، جشن‌ها و مراسم مختلف با نورپردازی و موسیقی شروع می‌شود!

۵ مورد از قوانین و مقرارت سفر به دبی

روی هم رفته می‌شود گفت که سفر به دبی، از نظر قوانین و مواردی که باید در آن‌ها احتیاط کنید فرق چندانی با کشورهای دیگر ندارد. شما به هر کشوری که سفر کنید، باید قوانین مخصوص به آن را رعایت کنید. همان طور که توریست‌هایی که به ایران می‌آیند تمام قوانین و عرف‌های ایرانی را رعایت می‌کنند. با رعایت همین چند نکته ساده می‌توانید مطمئن باشید که مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و سفرتان امن و لذت‌بخش خواهد بود. قبل از رفتن، بد نیست نگاهی به وب‌سایت‌های گردشگری بیندازید و در فوراسکوئر مکان‌هایی که می‌خواهید ببینید را بررسی کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید