روستای رویایی گیتورن ، روستایی بدون جاده در هلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

روستای گیتورن در کشور هلند یکی از زیباترین و معروفترین مناطق گردشگری در جهان به شمار می آید. آنچه این روستای زیبا را از میلیونها روستای موجود در جهان متمایز کرده، نبود جاده در آن است.

روستای رویایی گیتورن ، روستایی بدون جاده در هلند

گیتورن در گذشته شهری مخصوص پیاده رو ها بوده (ماشین ها اجازۀ تردد نداشته اند) و در هلند با لقب “ونیز شمال” یا “ونیز هلند” شناخته می شده است. این روستای شگفت انگیز خصوصا بعد از سال ۱۹۵۸ معروف شد؛ یعنی بعد از زمانی که کارگردان هلندی، برت هانسترا، کمدی معروف فانفار (Fanfare) را در آن شهر بر روی صحنه برد. به همین دلیل گیتورن یک شهر توریستی شناخته شده در سطح بین المللی است که در هلند واقع شده است. در قسمت قدیمی روستا ، هیچ جاده ای وجود نداشت و تمام رفت و آمد ها از طریق یک کانال و از روی آب انجام می شد (امروزه نیز فقط یک مسیر دوچرخه سواری دارد). همچنین، دریاچه های موجود در روستا در طی عملیات استخراج ذغال سنگ بوجود آمده اند.

روستای رویایی گیتورن ، روستایی بدون جاده در هلند

این شهر در ابتدای سال ۱۲۰۰ به عنوان یک پارک حفاظت شده شروع به توسعه و پیشرفت نمود. اولین ساکنین این منطقه کشاورز بودند و در طی فعالیت خود، تعداد بی شماری شاخ بز وحشی کشف کردند. این شاخ ها متعلق به بزهایی بودند که در سال ۱۱۷۰ در طی سیل جان داده بودند. نام این شهر از روی شاخ بز گرفته شده (Geytenhoren) و نام امروزی (Giethoorn) شکل کوتاه شدۀ آن است.

روستای رویایی گیتورن ، روستایی بدون جاده در هلند

کانال های این روستا در طی روز بسیار شلوغ هستند پس صبح زود زمان مناسب تری برای بیرون رفتن و گشت و گذار می باشد. همچنین می توانید به راحتی به شهر رفته و یک روز را در آنجا بمانید زیرا این روستا به شهر آمستردام نزدیک است و می توانید سفر سیاحتی فوق العاده ای داشته باشید.

روستای رویایی گیتورن ، روستایی بدون جاده در هلند

بیشتر خانه های این روستا روی سطح آب واقع شده اند و با 50 پل چوبی به سایر مناطق آن متصل شده اند. با وجود نیزارهای فراوانی که در مناطق باتلاقی این روستا وجود دارد، بسیاری از خانه ها با سقف های گاه گلی ساخته می شدند و تنها افراد ثروتمند این منطقه قادر بودند که سقف های خانه های شان را با استفاده از کاشی بپوشانند. البته امروزه کاملا برعکس است چرا که منازل ثروتمندان منطقه گاه گلی است.

روستای رویایی گیتورن ، روستایی بدون جاده در هلند

در صورتی که بخواهید چند روزی را در این روستا بگذرانید بد نیست بدانید که بسیاری از هتل ها و مکان های اقامتی این روستا درست در لبه ی رودخانه ها قرار گرفته اند و بنابراین اگر بخواهید طبیعت گردی کنید، می توانید به راحتی یک قایق اجاره کنید و تمام روستا را با آن بگردید!

این روستا  در استان Overijssel قرار دارد و دارای ۲۶۰۰ نفر جمعیت است و از شهر آمستردام پایتخت هلند حدود ۱٫۵ ساعت رانندگی است. اگر از علاقه مندان به پیاد روی هستید پیشنهاد می کنیم حتما مسیر ۱۵٫۳ کیلومتری که از این روستا تا روستای Dwarsgracht را بروید و برگردید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید