قلعه مرجانی فلوریدا ، جاذبه ای اسرارآمیز در آمریکا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

قلعه مرجانی یکی از جاذبه های منحصر به فرد امریکا است که در ایالت فلوریدا  واقع شده است و در شهر هوم استید قرار دارد  این قلعه به عنوان یکی از جاذبه های اسرار امیز در امریکا شناخته می شود چرا که سازنده ان در سال ۱۹۲۰ آن را به صورت پنهانی ساخت.

قلعه مرجانی فلوریدا ، جاذبه ای اسرارآمیز در آمریکا

سازنده این بنا فردی به نام «لیدزکالنین» بود که بدون اینکه دیگران بفهمند بلوک های بزرگ مرجانی را به محل ساخت این قلعه می برد و با قرار دادن آن ها به روی هم باعث شد که به نیروی جاذبه غلبه شود. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید این تخته سنگ ها در حدود ۳۰ تن وزن داشتند. حالا سوال این است که چطور یک نفر توانسته است.  این بلوک ها را جا به جا کند و بدون این که توجه کسی جلب شود این بنا را بسازد. تمام این موضوعات به صورت یک  راز باقی مانده است.

قلعه مرجانی فلوریدا ، جاذبه ای اسرارآمیز در آمریکا

در نگاه اول، چیزی که برای گردشگران جالب و حیرت آور است و آن ها را به اینجا می کشاند مواد خاصیه که برای ساخت قلعه به کار رفته است. همه چیزهایی که در این قلعه هست مرجانیه اما اگر درباره تاریخچه این محل بیشتر تحقیق کنید با گذشته ای غافلگیرانه روبرو می شوید. دلیل اینکه ساخت این قلعه بیش از ۲۰ سال طول کشید این بود که کل این محوطه فقط توسط یک نفر ساخته شده است! اما اگر بدانید این یک نفر چه کسی بوده بیشتر تعجب می کنید! مردی با حدود ۱۵۰ سانتی متر قد و ۴۵ کیلو وزن!

قلعه مرجانی فلوریدا ، جاذبه ای اسرارآمیز در آمریکا

پارک مرجانی چگونه ساخته شد؟

عده ای می گویند عشق او به نامزد سابقش انگیزه ای اسرار آمیز را در او به وجود آورد تا این قلعه خارق العاده را خلق کند. او به تنهایی حدود ۱۰۰۰ بلوک مرجانی را استخراج کرد و آن ها را تا این محل آورد. در اینجا این بلوک ها را به شکل های مناسب درآورد و شروع به ساخت دیوارهای خانه جدیدش کرد. شاید باورتان نشود اما وزن هر کدام از این بلوک های سنگی بیش از ۳۰ تن بوده است. بعضی ها می گویند او حداقل تعدادی از این بلوک ها را حدود ۱۶ کیلومتر با کامیون جابجا می کرده اما معلوم نیست که این بلوک های سنگین چگونه به داخل کامیون گذاشته و بارگیری می شدند. او برای ساخت تزئینات و وسایل خانه از ۱۰۰ تن بلوک مرجانی دیگر هم استفاده کرد. یکی از ویژگی های باورنکردنی این پارک ستونی هرمی شکل است که ۲۸ تن وزن دارد و در آن یک بلوک مرجانی مجزای دیگر هم به عنوان درب به کار رفته است. این در حدود ۹ تن وزن دارد اما چنان با مهارت در سر جای خود قرار گرفته که به راحتی فقط با یک انگشت جابجا می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید