پل های تایلند + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تایلند همواره یکی از معروفترین و زیباترین کشورهای شرق آسیا نامیده می شود که در هر زمان از سال میزبان گردشگران تور تایلند از سراسر جهان به کشورش می باشد. این کشور به دلیل داشتن آب و هوای منحصر به فرد و عالی که دارد و همچنین شهرهای توریستی و پر طرفدار در دنیا سالیان درازی است که مورد توجه گردشگران تور تایلند بوده و هست. با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از پل های معروف که جزو مناطق گردشگری تایلند است، آشنا سازیم.

پل روی رودخانه Kwai

در سال ۱۹۴۲ کشور ژاپن تصمیم می گیرد تا خط راه آهنی طراحی و بسازد که بشود کشور تایلند را به میانمار وصل کند و اکثرا عموم مردم و همچنین توریست های تور تایلند در سراسر دنیا این ریل را هم به نام ریل مرگ و هم به نام ریل تایلند – میانمار شناخته و نام میبرند. از آنجایی که این راه آهن باید در میان جنگل های انبوه استوایی ساخته می شد ، برای ساخت آن ۵ سال زمان نیاز بود اما ژاپنی ها این زمان را بسیار زیاد می دانستند برای همین زندانیان جنگ و کارگرهای زیادی را به این محل آوردند تا پل هر چه سریع تر ساخته شود و این راه آهن در عرض ۱۶ ماه ساخته و تکمیل و به بهره برداری رسید.

پل های تایلند + تصاویر

پل تایلند- لائوس

بر روی رودخانه مکونگ که در شمال شرقی تایلند قرار دارد پلی بزرگ کشیده شده که با ۱۱۷۰ متر طول همانطور که از اسمش معلوم است تایلند را به لائوس وصل می کند و یکی از دو پل مهم برای اتصال این دو کشور آسیای جنوب شرقی است. این پل در سال ۱۹۹۴ افتاح شد و از آن زمان محل رفت و آمد بین این دو کشور شده است هر چند که بعدها در سال ۲۰۰۷ پل دیگری هم برای این دو کشور ساخته شد.

پل های تایلند + تصاویر

پل رامای هشتم (Rama VIII Bridge)

این پل از نمادهای  مهم این منطقه از کشور تایلند محسوب می شود و از روی بسیاری از ساختمان ها و برج های بلند شهر بانکوک نمایان است و تماشای انعکاس پل بر روی رودخانه معروف و زیبای چائو فرایا چشم انداز بسیار ناب و جذابی را برای شما گردشگران تور تایلند وجود می آورد که هر مسافر و توریستی را وادار به لذت بردن از این منظره می کند. این پل بزرگ که ۴۷۵ متر طول دارد در سال ۲۰۰۲ میلادی افتتاح شد و نکته اساسی این پل اینجاست که یکی از بزرگ ترین پل های کابلی نا متقارن در دنیا شناخته شده است و بهترین زمان برای دیدن پل در هنگام غروب خورشید می باشد که وقتی که پل در میان نورهای نارنجی خورشید و رودخانه می درخشد شما گردشگر تور تایلند را مجذوب خود می کند.

پل های تایلند + تصاویر

پل یادبود پای (Memorial Bridge of Pai)

پای شهری عجیب در شمال تایلند است که بیتشر کوله گردان به آن می روند تا در مسیرهای بکرش طبیعت گردی کنند. با توجه به طبیعت بکر و هاستل های ارزان قیمت زیادی که در اطراف شهر وجود دارد اینجا یکی از بهترین محل های تایلند برای کوله گردی است. با اینکه پل یادبود پای پربازدید ترین جاذبه این شهر نیست اما مطمئنا تاریخی ترین جاذبه این مکان است. این پل به اسم پل یاد بود جنگ جهانی دوم پای هم شناخته می شود چون در مدت جنگ جهانی دوم برای خدمات دادن به سربازان ژاپنی ساخته شد. قدمت این پل هم مثل پل رودخانه kwai به سال ۱۹۴۲ برمی گردد.

پل های تایلند + تصاویر

پل پیاده روی Chong Nonsi

سیستم قطار شهری بانکوک سفرهای درون شهری را راحت و سریع کرده اما در طراحی آن چیزی خارق العاده و چشم گیر که بتواند مسافران را به وجد بیاورد دیده نمی شود. اما اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم یکی از ایستگاه های آن جذاب است: ایستگاه Chong Nonsi. این ایستگاه که در منطقه تجاری مرکزی قرار دارد در احاطه ساختمان های بلند و مدرن تجاری ست و نسبت به دیگر ایستگاه ها هم تمیزتر به  نظر می رسد. چیزی که این ایستگاه را برجسته کرده یک پل پیاده روی است که ایستگاه قطار را به بی آر تی وصل می کند. این پل ۳۰ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد و به خصوص در شب جذاب تر به نظر می رسد.

پل ساراسین (Sarasin Bridge)

پل ساراسین جزو اولین پلی است که جزیره زیبای پوکت را به سرزمین اصلی تایلند و استان فانگ نگا متصل کرده است و بین گردشگران تور تایلند محبوبیت خاصی دارد. این پل با نام یک سیاستمدار چینی ‌تایلندی نامگذاری کرده اند و عموم مردم به این اسم می شناسند و اینکه خانواده ساراسین ، خاندانی ثروتمندی بودند که از قرن 19 میلادی در تجارت و سیاست کشور تایلند نقش بسیار مهمی داشته‌ اند. این پل در 700 متر و در سال ۱۹۶۷ میلادی ساخته شد تا جایگزینی برای سیستم حمل و نقل قایقی باشد ، سیستمی که تا آن زمان تنها راه اتصال شهر پوکت به سرزمین اصلی تایلند بود.

پل های تایلند + تصاویر

بزرگراه بانگ نا (Bang Na Expressway)

وقتی درباره پل ها حرف می زنیم اندازه آن ها یکی از جنبه های مهم است که به خوبی ظاهر آن را برایمان توصیف می کند. بزرگراه «بانگ نا» نه فقط طولانی ترین پل تایلند که طولانی ترین پل دنیاست. برای ساخت این پل که ۵۴ کیلومتر طول و ۶ باند مختلف دارد ۱ میلیارد دلار هزینه شده است. برخلاف بیشتر پل ها که بر روی آب و رودخانه ساخته شده اند این پل بر روی اتوبان است. با اینکه شاید فکر کنید این پل به خاطر زیبایی شهر ساخته شده اما هدف اصلی ساختش  بهتر شدن خدمات حمل و نقل در شهر بوده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید