بنر هدر

هاوایی انتخاب اول فیلم ها و سریال ها

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

چرا فیلمبرداران جهت ثبت صحنه های زیبا از بیکرانه ها از هاوایی استفاده می کنند؟هاوایی، سرزمین چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و مناظر نفس‌گیر و خیره‌کننده از سواحل، کوه‌های آتشفشانی و آبشارهای جذاب است. این تصاویر زیبا در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به نمایش درآمده‌اند.

یکی از دیدنی‌ترین مناطق روی کره‌ی زمین که آب و هوایی بسیار مطبوع و چشم‌اندازهای طبیعی نفس‌گیری دارد، جزایر هاوایی است. جزایری که سال‌های سال است، توجه کارگردانان را جلب کرده و به‌عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. آبشارهای دیدنی، سواحل زیبا و کوه‌های آتشفشانی هاوایی، انگار از دل یک فیلم فانتزی بیرون آمده‌اند. چشم‌اندازهای متنوع هاوایی برای فیلمبرداری مناظر مختلف زمینی و حتی برای فیلم‌برداری صحنه‌هایی از دنیاهای بیگانه انتخاب شده است.

فیلم‌های رمانتیک و کمدی در گاردن آیل (Garden Isle)

جزیره‌ی کائوآئی (Kauaʻi) در میان جزایر هاوایی، بیش از هر جزیره‌ی دیگری توجه اهالی هالیوود را جلب کرده است. این جزیره با نام گاردن آیل هم شناخته می‌شود. فیلم مشهور موزیکال «اقیانوس آرام جنوبی» ساخته‌ی سال ۱۹۵۹ درست در همان سالی که هاوایی به ایالت تبدیل شد، در این جزیره فیلمبرداری شده است. به دنبال ساخت این فیلم، زوج‌های زیادی به شوق دیدن بالی هائی (Bali Ha’i) راهی هاوایی شدند. بالی هائی، جزیره‌ای بهشتی و اسرارآمیز در فیلم اقیانوس جنوبی بود که در دوردست‌ها قابل‌مشاهده ولی غیرقابل دسترسی بود.

هاوایی انتخاب اول فیلم ها و سریال ها

یکی دیگر از فیلم‌های عاشقانه‌ای که در این جزیره فیلم‌برداری شده، «زیر آسمان آبی هاوایی» (Blue Hawaii) است که در سال ۱۹۶۱ با نقش‌آفرینی ستاره‌هایی چون الویس پرسلی در ریزورت Coco Palms ساخته شده است. البته این گردشگاه مدت‌های زیادی است که متروکه شده، ولی امروزه می‌توانید یادگاری‌های قدیمی از آن را در رستوران  Tiki Iniki ببینید.

در تلویزیون هم تصاویری از هاوایی در سریال‌های مختلف به نمایش درآمده است. مثلا ساحل مولوآ (Moloaʻa) در سریال Gilligan’s Island دیده می‌شود.

چشم‌اندازهای دراماتیک کائوآئی

هاوایی انتخاب اول فیلم ها و سریال ها

این جزیره بیش از همه به‌خاطر فیلم‌های اکشنی که در آن فیلمبرداری شده، مشهور است. از جمله فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» ساخته‌ی سال ۱۹۸۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «پارک ژوراسیک» ساخته‌ی سال ۱۹۹۳. با هلی‌کوپتر می‌توانید به فراز آبشار ژوراسیک سفر کنید. گرچه اجازه‌ی شنا در این منطقه ندارید، می‌توانید عکس‌هایی بی‌نظیر از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا را ثبت کنید.

تورهای Aloha Kauaʻi، شما را به دروازه‌ی پارک ژوراسیک می‌برند و از آنجا می‌توانید پیاده‌گردی و کوه پیمایی در چشم‌اندازهای فوق‌العاده را تا رسیدن به آبشارهای دیدنی تجربه کنید.

در سال ۲۰۱۱، فیلم فرزندان ( The Descendants)  یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی الکساندر پین که بر پایه رمانی از کاوی هارت همینگز ساخته شده در کائوآئی، خلیج Hanalei و پرنسویل فیلم‌برداری شده است. جرج کلونی بازیگر این فیلم در ریزورن سنت رجیس پرنسویل در سوئیتی و به اقیانوس اقامت دارد.

تعقیب و گریز فیلم‌های پلیسی در اوآهو (Oʻahu)

هاوایی انتخاب اول فیلم ها و سریال ها

در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰، سریال پلیسی «هاوایی فایو زیرو» تصاویری از جزایر شگفت‌انگیز هاوایی را به نمایش گذاشته بود. این سریال در سال ۲۰۱۰ با سبک و سیاق جدید دوباره ساخته شد و همه‌ی قسمت‌های آن در جزیره‌ی اوآهو فیلمبرداری شد. اگر به هونولولو سفر کنید، می‌توانید به‌خوبی صحنه‌های مختلف فیلم را که در گوشه و کنار شهر ضبط شده است، به خاطر بیاورید.

در دهه‌ی ۱۹۸۰ سریال Magnum, P.I. پخش می‌شد. بیشتر تصاویر حیرت‌انگیز و دیدنی سریال در آتش‌فشان دایاموند هید (Diamond Head) و ساحل شنی و فانوس دریایی Makapuʻu Point فیلمبرداری شده‌اند. در بعضی از اپیزودهای سریال، Byōdō-In، یک بازسازی از معبدهای قدیمی ژاپنی  به نمایش درآمده است.

گم شدن در ساحل شمالی

«هاوایی فایو زیرو» و «مگنوم پی آی» تنها سریال‌هایی نبودند که در چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ی اوآهو فیلبرداری شده‌اند. سریال پرطرفدار «لاست» در همین جزیره فیلمبرداری شده است. هواپیما در ساحل شمالی سقوط می‌کند. اوآهو همان جزیره‌ی اسرارآمیزی است که بازمانده‌های سقوط هواپیما در آن گیر می‌افتند.

بر اساس شایعات محلی، زمانی که صحنه‌ی سقوط هواپیما در ساحل Mokuleʻia فیلمبرداری می‌شد، به‌قدری باورپذیر بود که بعضی از اهالی برای خدمات اورژانسی با ۹۱۱ تماس گرفتند. البته صحنه‌های آماده شده برای سریال هیچ کدام باقی نمانده‌اند، ولی می‌توانید محل کمپ بازماندگان را ببینید؛ ساحل پاپاایولا، شمال شرقی شهر Haleʻiwa در ساحل شمالی اوآهو. دوست دارید زمین گلف هارلی را ببینید؟ تور Kualoa Ranch در ساحل Windward را از دست ندهید؛ جایی که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در دره‌ی زیبای کوآآوا در این منطقه فیلمبرداری شده است؛ فیلم‌هایی مثل «گودزیلا» و «پارک ژوراسیک».

عشق و جنگ در اوآهو

هاوایی انتخاب اول فیلم ها و سریال ها

در اوآهو به غیر از مواردی که نام بردیم، فیلم‌هایی عاشقانه و فیلم‌هایی با موضوع جنگ جهانی دوم هم ساخته شده است. مثلا از میان این فیلم‌ها می‌توان به «بهشت به سبک هاوایی» ساخته‌ی سال ۱۹۶۶ با بازی الویس پرسلی اشاره کرد. فیلم عاشقانه و کمدی « ۵۰ قرار اول» ساخته‌ی سال ۲۰۰۴ با بازی آدام سندلر و درو بریمور در همین منطقه ضبط شده است.

در میان فیلم‌های جنگی فیلمبرداری شده در اوآهو، «از اینجا تا ابدیت» ساخته‌ی سال ۱۹۵۳ برنده‌ی چندین جایزه‌ی اسکار شده و بازیگرانی چون دبورا کر و فرانک سیناترا در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. یکی دیگر از صحنه‌های به‌یادماندنی فیلم در هتل رویال هاواییان  با نام مستعار کاخ صورتی و پرل هاربر فیلمبرداری شده است. فیلم «تورا! تورا! تورا!» ساخته‌ی سال ۱۹۷۰ در پرل هاربر ساخته شده است.

زیباترین چشم اندازهای طبیعی را در جزایر هاوایی ببینیدحمله به پرل هاربر (که از سوی مرکز فرماندهی نظامی ژاپن عملیات هاوایی یا عملیات زی و از سوی برخی از آمریکایی‌ها نبرد پرل هاربر خوانده می‌شد) حمله‌ی ناگهانی هواپیماهای جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر در بامداد روز یکشنبه هفتم دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی برابر با ۱۶ آذر ۱۳۲۰ خورشیدی بود که موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد.

فیلم «پرل هابر» ساخته‌ی سال ۲۰۰۱، یک فیلم جنگی، اکشن و درام آمریکایی به کارگردانی مایکل بی و نویسندگی رندل والاس است که در مورد همین موضع و بخش‌هایی از آن در جزیره‌ی فورد آیلند (Ford Island) ساخته شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید