معرفی روستای ننه باغو جزیره کیش

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جزیره زیبای کیش که در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته و زمانی به آن «قیس» می‌گفته‌اند، حالا چند سالی است که تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر برای گردشگران ایرانی شده است.

با توجه به جاذبه‌های گردشگری فراوان در این جزیره و سرمایه‌گذاری‌های زیادی که برای جذب توریست در آن صورت گرفته است، عجیب نیست اگر بدانیم که سالانه بیش از یک میلیون نفر از این جزیره بازدید می‌کنند.

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیش

اما این جزیره علاوه بر دارا بودن بخش شهری پیشرفته و مدرن خود، مکان‌هایی تاریخی را هم در خود دارد که تاریخ این جزیره و زندگی مردمان قدیم آن را به تصویر می‌کشند. یکی از این بخش های تاریخی روستای باغو است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

روستای ننه باغو کیش

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیشروستای تاریخی و گردشگری باغو که درگذشته بانام ” قیس ” شهرت داشته است در جزیره کیش قرار دارد و جزء قدیمی‌ترین مناطق جزیره و یکی از جاهای دیدنی جزیره زیبای کیش به شمار می‌رود که به دلیل جذابیت خاص خود مقصد گردشگری ایران شده است.

از زمان‌های دور پیرزنی در این روستا زندگی می‌کرده است که در آن زمان جزیره کیش را پرتغالی‌ها اشغال کرده بودند به همین خاطر نام روستا را از نام پیرزن “باغو ” گرفته‌ اند.

اگر به جزیره زیبای کیش سفر کردید فراموش نکنید که در جنوب غربی جزیره، روستای باغو با همه زیبایی‌های منحصربه‌ فردش آرمیده است و با قدمتی که دارد آینه تمام نمای تاریخ منطقه محسوب می‌شود که در پیرامون مسجد آن چاه آبی بسیار زیبا و جذاب حفرشده است حتماً از آن بازدید کنید.

دیدنی‌های روستای باغو

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیشدر روستای باغو جزیره کیش همیشه آن چیزی که مورد توجه گردشگران بوده است بافت تاریخ آن در کنار مسجد قدیمی “النبی (ص)” و طبیعت زیبای حاکم بر آن است.

مسجدالنبی (ص) روستای باغو جزیره کیش که مسجدی تاریخی با مناره و دیواره‌های کوتاه است در سال 981 هجری قمری ساخته‌شده است. در طبیعت خوش آب‌ وهوای روستای باغو درختان بومی را خواهید دید که معروف‌ ترین آن‌ها درخت “لور ” است.

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیش

درخت لور که از کمیاب‌ترین درختان در جهان محسوب می‌شود در دسته درختان با برگ‌های بیضی‌ شکل قرار می‌گیرد و با میوه‌های کوچک قرمز رنگی که دارد واقعاً دیدنی است.

روستای باغو کجاست؟

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیشبرای رفتن به روستای تاریخی و گردشگری باغو، برای شما 2 راه انتخاب وجود دارد:
1- به میدان غروب جزیره کیش بروید و ازآنجا با انتخاب جاده باغو به روستای باغو خواهید رسید

2- به بزرگراه خلیج‌ فارس بروید که ازآنجا به روستای باغو خواهید رسید

ساکنین روستای باغو

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیشروستای باغو برخلاف شلوغی مناطق شهر مکانی کم‌جمعیت، امن و آرام است که علاوه بر بومیان منطقه طوایف غیربومی نیز در حال امرارمعاش هستند. یکی از این طوایف غیربومی گودر است که دارای لهجه مختص خود و بارنگ پوستی تیره هستند.

دامداری در روستای باغو از رونق خوبی برخوردار است و در این روستای زیبا خانوارهای بازندگی دامداری در حال گذران زندگی هستند.

به دلیل شرایط آب‌ وهوایی حاکم بر جزیره کیش و خاک حاصلخیز روستای باغو جزیره کیش می‌شود بر توسعه کشاورزی منطقه امید داشت و برای رونق بخشیدن به آن از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.

معرفی روستای ننه باغو جزیره کیش

گاهی اوقات در بدو ورود به جزیره کیش چادرهای را مشاهده می‌کنید که با تدارک غذاهای سنتی، فروش عسل و برپا کردن آئین سنتی منطقه، گردشگران را با جذابیت‌های روستای باغو جزیره کیش و از همه مهم‌تر جزیره کیش آشنا می‌کنند.

در روستای باغو که قدم برمی‌دارید در کنار آبشخور آهوها و مزارع آفتابگردان با گرفتن عکس‌های زیبا خاطرات خود را ثبت کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید