آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آب

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اینجا بزرگ‌ترین آکواریوم جهان نیست اما بزرگ‌ ترین آکواریوم خاورمیانه و اولین تونل آکواریوم آکریلیکی ایران است. تجربه‌ای که شاید امکان کسب کردنش در اصفهان ممکن نبود اکنون در پارک ناژوان اصفهان که یکی از پر طرفدار ترین مکان های دیدنی اصفهان است میسر شده است که تجربه مشاهده زندگی آبزیان دریا را در عمق 7 متری زمین با حجم 4000 مترمربع بدون لمس یک قطره آب را برای بازدیدکنندگانش فراهم آورده است.

آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آب

آبزیان رنگارنگ به این سو و آن سو می روند و شما می توانید بدون نگرانی آنها را به نظاره بنشینید. از ماهی های کوچک رنگی گرفته تا کوسه های خطرناک و نادر؛ همه و همه پیش چشم شما قرار می گیرند و تجربه ای حیرت انگیز را به شما تقدیم می‌کنند.

البته همه چیز به دیدن ماهی ها ختم نمی شود، فعالیت‌های هیجان‌انگیزتری نیز وجود دارند که ساعاتی فراموش‌نشدنی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آب

این تونل آکواریوم دنیای آبزیانی رنگارنگ از ماهیان کوچک تا کوسه‌های نادر که در عمق 7 متری زمین با حجم 4000 مترمربع با آکواریوم‌های غول‌پیکر ساخته‌شده است را به تصویر می‌کشد که تعدادشان بالغ بر 6500 موجود زنده است، برخی از این آکواریوم ها برای موضوع خاصی در این تونل ساخته شده اند و اصطلاحا تماتیک خوانده می شوند و در ابعاد 4 در 10 متر تداعی گر اقیانوس ها هستند.

آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آب

برخی دیگر از آکواریوم های تونل آکواریوم آکریلیکی اصفهان آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم هستند که جلوه های از رودخانه آمازون را در آکواریوم های لمسی به تصویر می کشند.

غذا دادن به ماهی ها با شیشه شیر و پستانک!

آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آبماهی کوی یا کپور ژاپنی از کشور ژاپن به آکواریوم اصفهان آمده است. نکته جالب توجه این گونه از ماهی ها این است که شما می توانید دقیقا مثل یک نوزاد با استفاده از شیشه شیر و پستانک به این ماهی ها غذا بدهید.

«غذا دادن به این ماهی توسط شیشه شیر و پستانک در آکواریوم اصفهان وجود دارد و تمامی بازدیدکنندگان می توانند به راحتی این کار را انجام دهند و لذت این کار را ببرند.»

گونه های موجود در آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آب

وجود 300 گونه ماهی در این تونل آکواریوم بسیار حیرت آور است برخی از این آبزیان شامل: مارماهی های مورن، دلقک ماهی ها، ماهی ماندارین، پاکو، ماهی پیرانا، اسکار، سفره ماهی، جراح ماهی ناسو، اسب دریایی، خرچنگ آبی، ردتیل (ماهی دم قرمز) و… است که برخی از آن ها خطرناک (خروس ماهی، عقرب ماهی) و کمیاب هستند.

آکواریوم اصفهان کجاست؟

آکواریوم اصفهان سفری دریایی بدون زدن به آب

به اصفهان که سفر می کنید خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریوم اصفهان به عنوان بهترین مسیر به این آکواریوم معرفی می شود. همچنین زمان بازدید مجموعه تونل آکواریوم همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 21 شب خواهد بود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید