10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در هر فصل از سال بخش های مختلفی از کشور مان وجود دارد که دوست داران سفر و گردش را برای بازدید و لذت بردن از آن مناطق تشویق به سفر و گشت و گذار چند روزه تا چند هفته خارج از منطقه ی زندگی اش می کند.

اما در زمانی که شما بیرون از شهر در حال خوشگذرانی و استراحت هستید، خانه شما خالی مانده و می تواند هدف بالقوه برای سارقان باشد.

حتی تصور این موضوع نیز بسیار نگران کننده است اما بهترین راه برای حفظ امنیت خانه در ایام تعطیلات و راحت بودن خیالتان در این مدت این است که از ابتدا تمهیداتی را در این خصوص اندیشیده باشید.

برای جلوگيری از ورود متجاوزان به حريم منزل خود، نياز نيست آن را به يك دژ ضخيم تبديل كنيد. راه‌های متعددی وجود دارند كه خرجی ندارند؛ كافي است كمی‌ منطق به خرج دهيد.

برای این که تعطیلات تابستانی خود را بدون دغدغه و اضطراب ناشی از امنیت خانه شخصی تان آغاز کنید، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ترفندهای ساده اما موثر که باید قبل از ترک خانه انجام دهید آشنا خواهیم کرد.

1- تنها به قفل کردن درهای کشویی اکتفا نکنید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

البته که باید درهای کشویی را هنگام ترک خانه برای مدت بیش از یک روز و در ایام تعطیلات تابستانی قفل کنید اما باید پایه این درها و هر پنجره ای که به صورت کشویی باز می شود را با دسته جارو، چوب یا هر قفل دیگری محکم کنید تا از باز نشدن آن توسط سارقان اطمینان حاصل نمایید.

2- از یکی از همسایه ها بخواهید به خانه شما سر زده و بسته های پستی شما را بردارد

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

تلنبار شدن بسته های پستی و قبوض خدماتی در میل باکس خانه می تواند نشانه خوبی برای این باشد که کسی در خانه نیست.

یکی از ساده و اساسی ترین راه ها برای راحت کردن خیالتان، درخواست کردن از دوست و همسایه برای نظارت از خانه ی شما در زمانی که به سفر رفته اید، می باشد.

ابتدا با خرید کیک و شیرینی دوستتان را مجاب به همکاری کنید ! سپس از آن ها بخواهید هر چند روز یک بار سری به خانه بزنند. به آن ها کلید در را هم بدهید تا بتوانند نامه های شما را به داخل ببرند، در صورت داشتن یک حیوان های خانگی به آن ها غذا بدهند، به گل و گیاه های شما آب بدهند، برگ های زرد آن ها را جدا کنند و …. اگر که گاراژ ندارید، بهتر است کلید ماشین خود را هم به آن ها بدهید.

3- سارقان را با صحنه سازی به اشتباه بیندازید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

سارقان به ندرت به خانه ای می روند که کسی در آن حاضر باشد. بدین ترتیب بهتر است تایمر زمابندی روشن و خاموش شدن لامپ ها را تنظیم کرده تا در طول شب روشن و در طول روز خاموش باشند. حتی بهتر است که یک یا دو لامپ اصلی را هنگام ترک خانه روشن بگذارید.

احتمالاً وقتی سارقان روشن و خاموش شدن چراغ ها را ببینند، فکر خواهند کرد که کسی باید در خانه باشد که این کار را انجام دهد.

4- از گفتن این که برای مدتی در خانه نیستید خودداری کنید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

بله درست است که شاید دوست داشته باشید به همه اطلاع دهید در تعطیلات بسر می برید و با گذاشتن عکس های زیبا از خوشگذرانی خود در رسانه های اجتماعی تان فخر بفروشید اما با این کار به همه اطلاع می دهید که در خانه نیستید و سارقان به راحتی می توانند از این موضوع سوء استفاده کرده و به خانه شما دستبرد بزنند.

از این رو بهتر است تا قبل از بازگشت به خانه از گذاشتن چنین عکس ها و خبرهایی در اکانت رسانه های اجتماعی خود خودداری نمایید.

5- در و پنجره ها را قبل از خروج از خانه کاملاً  بررسی کنید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

قبل از خارج شدن از خانه به منظور گذراندن تعطیلات، به یاد داشته باشید که حتماً در و پنجره ها را وارسی نمایید. شاید روزها قبل یکی از اعضای خانواده یکی از پنجره ها یا در پشت بام را باز گذاشته و فراموش کرده باشد که آن را قفل کند.

وارسی کردن تمامی ورودی های خانه قبل از ترک خانه به منظور تعطیلات تابستانی باعث می شود که در طول سفر نگرانی از این بابت نداشته باشید.

6- اشیای قیمتی را در گاوصندوق نگهداری کنید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

یکی از اقدامات مهم دیگری که باید برای پیشگیری از سرقت منزل و بالا بردن امنیت خانه انجام دهید این است که اسناد مهم و اشیای قیمتی را در دسترس قرار ندهید، یا حتی‌الامکان آن‌ها را در خانه نگه ندارید.
حتماً اگر چنین وسایلی را در خانه نگداری می‌کنید به فکر یک گاوصندوق مطمئن باشید. نمونه‌هایی که در دیوار جاسازی می‌شوند بسیار مطئمنتر هستند اما اگر امکان نصب آن‌ها برای شما وجود ندارد، استفاده از نمونه‌های دیگر هم تا حد زیادی مانع از به سرقت رفتن اشیای مهم شما می‌شوند.

7– بالا بردن امنیت خانه و  سرایدار آپارتمان

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

اگر در مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنید می‌توانید از سرایدار این مجتمع‌ها بخواهید در صورت نبودن شما مراقب رفت و آمدهای مشکوک باشد. همچنین از باز کردن در ورودی برای افرادی که با طبقات و واحدهای دیگر ساختمان کار دارند بپرهیزید.

8- خودروی داخل پارکینگ را قفل کنید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

یکی از نکات خیلی مهم این است که خودروی خود را داخل حیاط یا پارکینگ قفل نمایید و از قفل فرمان و پدال نیز برای امنیت بیشتر استفاده کنید.
دلیل اهمیت این کار این است که اگر سارقان بتوانند به خودروی شما دسترسی پیدا کنند نه تنها خودرو را به سرقت می‌برند بلکه با استفاده از آن وسایل بیشتری را از خانه سرقت می‌کنند.

9- پست شدن نامه های خود را متوقف کنید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

یا اشتراک مجلات، روزنامه ها و نامه های خود را کنسل کنید و یا با یکی از دوستان و همسایه های خود هماهنگ کنید آن ها را تا زمان برگشتتان نزد خود نگه دارند.

جمع شدن تعداد زیاد برگه در طول یک هفته به سارقان این علامت را می دهد، که صاحب خانه خارج از شهر است.

10- کلید یدکی خود را بردارید

10 روش ایمن سازی خانه در تعطیلات برای جلوگیری از سرقت

استفاده از سنگ پلاستیکی دیگر هیچکسی را گول نمی زند! اگر یک سارق به نبودن شما در خانه پی ببرد، به احتمال زیاد او در اطراف ورودی خانه ی شما به دنبال این کلید یدکی خواهد گشت.

پس قبل از رفتن به تعطیلات، این کلید را از زیر پادری، یا از درون صندوق پستی، یا بالای چارچوب در، یا داخل گلدان خود خارج کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید