راهنمای سفر به یونان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یونان یکی از پرطرفدارترین و توریست پذیرترین کشورهای اروپایی می باشد که علاقه مندان فراوانی دارد. در مکان های تاریخی باورنکردنی یونان که قدمت چهار هزار ساله دارند، هم افسانه و هم ابهام و حیرت را می توان مشاهده نمود. در یونان نوار ساحلی به هم پیچیده را می توانید همراه با سواحل عالی مشاهده کنید، کوهستان های یونان شما را وادار می کند کفش های کوهپیمایی بپوشید و مناطق مرتفع آن را کشف نمایید. با وجود این شاید بزرگترین سرمایه ی یونان جزایر بینظیرش باشد. جزایر یونان انواع مختلفی دارند، از جزایر دور افتاده که فقط دو بار در هفته قایقی به آنها سر می زند گرفته تا جزایری که هتل ها و استراحتگاههای بین المللی لوکسی در آنها ساخته شده اند.

رهنمای سفر به یونان

اطلاعاتی در مورد یونان

 یونان حدود 14 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی دارد و از این لحاظT دهمین کشور دنیا محسوب می شود.

– جمعیت یونان بالغ بر 10.7 میلیون نفر است که 4 درصد آن را مهاجران تشکیل می دهند (که اکثرا اهل کشور آلبانی هستند). همچنین جوامع بزرگی از یونانی ها در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا زندگی می کنند (که تعدادشان در ملبورن استرالیا خیلی بیشتر از سایر نقاط دنیاست).

 یونان بیش از 370 برند نوشیدنی دارد که اوزو با طعم رازیانه معروفترین و محبوب ترین نوشیدنی این کشور می باشد. یونانی ها شب که فرا می رسد این نوشیدنی محبوب را با کمی یخ و آب جرعه جرعه می نوشند و در کنار آن چیزی هم می خورند.

 یونان بیشترین ارز خارجی خود را از راه صنعت گردشگری بدست می آورد و سالانه نزدیک به 10 میلیون گردشگر و توریست از یونان دیدن می کنند. بعد از گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا زیتون و روغن زیتون، مرکبات و کشمش از دیگر صنایع مهم کشور یونان هستند.

– عید پاک بزرگترین مناسبت در تقویم یونان محسوب می شود. در عید پاک محلی ها به جای تخم مرغ های شکلاتی به یکدیگر تخم مرغ های آبپزی به رنگ قرمز می دهند.

رهنمای سفر به یونان

آب و هوای کشور یونان

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشور یونان دارد، از لحاظ آب و هوایی در بیشتر اوقات سال آفتابی است. به همین دلیل در فصل تابستان، بهار و حتی پاییز گردشگران متعددی به سمت این کشور سفر می کنند. در ماه‌های بین تیر تا مهر میانگین دما در یونان حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است و در ماه‌های دی تا اسفند هوا به ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد و شما ممکن است با بارش باران مواجه شوید.

بهترین زمان سفر به یونان

بدون شک هر زمان که خواستید می توانید به این کشور سفر کنید زیرا همواره شرایط مساعدی برقرار است. در فصل بهار که از اواخر فروردین تا اواسط خرداد ادامه دارد؛ جمعیت مسافران کمتری به سمت این شهر گسیل می شوند، اگر از جمعیت زیاد گریزان هستید، در زمان جشن ایستر ارتدکس سفر کنید. در حالی که در این زمان به مدت یک هفته فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. در فصل تابستان هوای یونان بسیار گرم می شود اما نه آنقدر که طاقت فرسا باشد به همین دلیل اگر به گرما علاقه چندانی ندارید سعی کنید در تابستان به یونان سفر نکنید، این فصل از اواخر خرداد تا اواخر مرداد ادامه دارد. و اما بهترین زمان برای سفر به شهرهای این کشور در فصل های پاییز و زمستان است، شرایط هوایی در این دو فصل بسیار ملایم بوده و برای گردشگری مناسب است.

رهنمای سفر به یونان

امنیت در یونان

یونان با داشتن کمترین میزان جرم و جنایت، یکی از امن ترین کشورهای اروپاست. مردم یونان هم به صادق بودن مشهورند. اغلب اوقات اگر کیف دستی یا کیف پول خود را در کافه جا بگذارید، اگر دنبال کیف تان بروید، به احتمال زیاد آن را پیدا می کنید. در یونان اگر نیاز شد که به اداره ی پلیس بروید، سعی کنید همیشه به پلیس گردشگری مراجعه کنید چون آنها می توانند انگلیسی صحبت کنند و متخصص رفع مشکلات پلیسی گردشگران هستند. در یونان لازم است کارت شناسایی به همراه پاسپورت یا گواهی نامه ی رانندگی معتبر با خود داشته باشید. برهنگی در ساحل، چادر زدن در مکان های غیر مجاز و حالات مستی در ملا عام به ترتیب متداول ترین جرم هایی است که گردشگران در یونان مرتکب می شوند. در یونان همچنین عکس گرفتن در نقاط ممنوعه مثل فرودگاهها جرم محسوب می شود.

هزینه ها در یونان

از وقتی یونان به اتحادیه اروپا پیوست، هزینه زندگی در یونان افزایش نجومی داشته است. این افزایش مخصوصا بعد از پذیرش نرخ VAT توسط یونان در سال 2012 بیشتر بوده است. قیمت ها در کافه رستوران های یونان در حال حاضر هماهنگ و یا کمی بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. با وجود این، اگر در جایی خارج از تفریحگاهها و هتل ها اقامت کنید، همه چیز مقرون به صرفه تر است. با اقامت در این مکان ها در یونان، جمع هزینه های شما شامل هزینه خوردن غذا در رستوران، هزینه یک اقامت کوتاه و هزینه حمل و نقل با وسایل نقلیه ی عمومی، مبلغی بین هزینه ها در اسپانیا و فرانسه (بعنوان کشورهای ارزان تر) و ایتالیای گران خواهد بود. هزینه سفر به یونان بستگی به این دارد که به کجا بروید و چه زمانی بروید. شهرهای بزرگتر و هتل های توریستی مدرن تر و شیک تر و جزایر کوچک (مثل سیمی لیدهرا، میکونوس، پاکسی و پاتموس) خیلی گرانتر هستند و قیمت ها در همه جا در طول ماه های جولای تا آگوست، تعطیلات کریسمس، سال نو و عید پاک، به شدت افزایش می یابد. در یونان هزینه ی یک وعده غذای معمولی همراه با نوشیدنی برای هر نفر حدود 12 تا 20 یورو است. البته در میان هتل ها و استراحتگاههای پیشرفته با منوی “بین المللی” که قیمت بالایی هم دارند، می توانید رستوران های مناسب و معقولی پیدا کنید که اکثرا محلی ها در آن غذا می خورند.

رهنمای سفر به یونان

شهرهای گردشگری در یونان

آتن: بزرگترین شهر یونان و پایتخت این کشور است، جاذبه های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که معمولا اولین مقصد گردشگران به یونان شهر آتن است.

پاتراس: شهری بر فراز تپه های باستانی پاناچایمون با منظره ای رو به خلیج پاتراس که تاریخ را در خود نهفته دارد. پاتراس که به آن “پاترا” هم گفته می شود، هزاره ای پر خاطره از زمان رومی ها دارد و اکنون نیز با عنوان دروازه یونان به غرب، به مرکز بازرگانی کشور و منطقه تبدیل شده است.

رودس: رودس، جزیره ای زیبا و رویایی در دریای اژه شرقی و متعلق به یونان است، سرزمینی با تاریخی کهن، طبیعتی آرامش بخش و مناظری جادویی دارد.

سانتورینی: جزیره سانتورینی دروازه ورود به یکی از همین رویاهاست. اینجا مکانیه که یکی از ویرانگرترین عنصر طبیعت، یعنی آتشفشان باعث به وجود آمدنش شده و امروزه یکی از زیباترین جزایر جهان شناخته شده و حسابی نظر توریست هارو به سمت خودش جلب کرده.

لسبوس: در جزیره لسبوس گاهی مسیر گردشگری از دست مسافران خارج می شود، در این مجمع الجزایر باید صفحه به صحف با تاریخ آن قدم بزنید. از همین رو جزیره لسبوس برای کسانی که به تاریخ یونان علاقمند هستند بعد شهر آتن گزینه بسیار مناسبی است.

میکونوس: جزیره ی میکونوس هم این روزها تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور یونان شده است و کسانی که به دنبال آرامشی از جنس آسمان و ساحل هستند می توانند جزیره میکونوس را برای سفرشان به یونان انتخاب کنند.

کرت: کرت، در کشور یونان جزیره ای زیبا بوده که در آب های دریای مدیترانه قرار گرفته است. جزیره کرت این روزها در کشور یونان به یکی از مقاصد گردشگری اروپایی تبدیل شده است.

رهنمای سفر به یونان

جاذبه های گردشگری در یونان

موزه آکروپلیس | Acropolis Museum

موزه بسیار زیبایی که کلکسیون حیرت انگیزی از مجسمه های باشکوه در تپه مقدس آکروپولیس است. این کلکسیون در یک ساختمان دیدنی و مدرن که در سال ۲۰۰۹ باز شد قرار دارد.

رهنمای سفر به یونان

کتابخانه هادریان | Library of Hadrian

کتابخانه بزرگی که توسط هادریان، امپراتوری روم ساخته شد. این کتابخانه ۱۲۰ متر طول دارد و در سال ۱۳۲ بعد از میلاد افتتاح شده و هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری در شهر آتن به شمار می رود.

رهنمای سفر به یونان

تئاتر دیونیسوس | Theater of Dionysus

تئاتر دیونیسوس محل تولد تئاتر اروپاست . در قرن پنجم قبل از میلاد، کمدی و تراژدی های زیادی از نویسندگان معروفی همانند ایسخولوس ، اوریپیدس و سوفوکل در اینجا اجرا می شد. در حقیقت این تیاتر بخشی از جشنواره ای به نام دیونیسوس بود، که به افتخار خدای دیونیسوس برگزار می شد.

رهنمای سفر به یونان

دشت نمک کالونی لسبوس | Kalloni Salt Pans

اگر به پرنده ها خصوصا به فلامینگوها علاقه زیادی دارید، این پارک وحش طبیعی، یکی از بهترین گزینه ها برای دیدن آن هاست. فراموش نکنید که دوربین عکاسی و مقداری خوراکی همراه خودتان داشته باشید.

رهنمای سفر به یونان

کلیسای جامع سنت آندروی پاتراس | Saint Andrew Cathedral Church

کلیسای جامع سنت آندروی پاتراس در سال ۱۹۰۸ تحت نظر آرشیتکت، آناستاسیوس متاخاس و به سبک بیزانتین ساخته شده است. مساحت این کلیسا ۱۸۰۰ متر مربع بوده و بزرگترین کلیسای یونان است.

رهنمای سفر به یونان

قلعه پاتراس | Castle of Patras

قلعه ای در اواسط قرن ششم بر فراز خرابه های آکروپولیس ساخته شده است. این قلعه دارای ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا به کوهستان پاناچایکو تکیه داده است.

رهنمای سفر به یونان

ساحل کاماری | Kamari Beach

یکی از زیباترین ساحل های سانتورینی که پلاژ مخصوص آفتاب هم دارد.

رهنمای سفر به یونان

غذا و نوشیدنی در یونان

در یونان مجموعه غذا خوری و رستوران های زیادی وجود دارند که غذاهای بین المللی سرو می کنند. اما توریست ها اغلب ترجیح می دهند به موزاکایا یا کالاماری بروند. رستوران های یونانی غذاهای دریایی و آبدار در کنار روغن زیتون سرو می کنند و در واقع زیتون و روغن زیتون جز جدا نشدنی تمام منوها در یونان است. علیرغم دستمزدهای نسبتا پایین در یونان، اکثر یونانی ها حداقل هفته ای یک بار با خانواده یا دوستان خود به رستوران می روند. جو حاکم بر رستوران های یونان همیشه آرام و غیر رسمی است. تعداد نادری از رستوران ها در قسمت های شیک تر آتن و تعدادی از هتل های مهم قرار دارند. نوشیدنی در یونان از گذشته تا امروز همراه با غذا سرو می شود. در یونان تعداد زیادی کافه هم وجود دارد.

رهنمای سفر به یونان

انواع هتل ها و اقامتگاه ها در یونان

پلیس توریست یا گردشگری یونان برای درجه بندی هتل ها بندهایی را در نظر گرفته که از درجه L یا لوکس شروع و سپس به A و E می رسد که کمتر با آنها مواجه می شوید. همه هتل ها به جز هتل های درجه یک قیمت مصوب دارند. این سیستم قدیمی طبقه بندی هتل ها در یونان به آرامی با سیستم که به هتل ها ستاره می دهد در حال جایگزین شدن می باشد. مثلا L با این سیستم جدید یک هتل 5 ستاره است و E اصلا ستاره ای ندارد. در یونان هتل های درجه زیادی وجود دارد که در واقع هوشمند تر و راحت تر از هتل های درجه C هستند. هتل های درجه و پایین تر از C فقط ابتدایی ترین امکانات به همراه صبحانه را ارائه می کنند. البته خوردن صبحانه در هتل از گزینه های انتخابی است که می توانید آن را انتخاب نکنید. هزینه خوردن صبحانه در هنگام تسویه حساب به صورتحساب شما اضافه می شود. هتل های درجه B و بالاتر معمولا صبحانه را به صورت بوفه سرو می کنند که شامل پنیر، گوشت های سرد، تخم مرغ و غلات است.

رهنمای سفر به یونان

هتل های شهری در یونان اغلب تمایل دارند در طول سال نرخ ثابتی داشته باشند. در جاهای دیگری که دارای توریست داخلی قابل توجه هستند مثل جزایر ناپلیو و پلیون یا آرگوسارونیک، هزینه ها در آخر هفته ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بسیاری از جاهای کوچکی که اتاق کرایه می دهند از اکتبر تا آوریل کار را تعطیل می کنند. بنابراین در زمستان باید درهتل های شهرها یا بنادر یونان اقامت نمایید. در جزایر کوچکتر به احتمال زیاد فقط یک هتل و تاورنا (رستوران یا کافه کوچک) وجود دارد که در تمام طول سال باز هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید