با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

استانبول یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در کشورهای همسایه ایران برای ایرانی ها به شمار می رود که در سال‌های اخیر در میان گردشگران اروپایی نیز محبوبیت زیادی پیداکرده است.

این شهر که یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می‌رود، دارای جاذبه‌های متنوعی می‌باشد که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. در این سفر مجازی جاذبه ها قصد داریم به بررسی بازارهای روز استانبول بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی روز بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

خرید کردن، بخش جدانشدنی سفر به ترکیه است با این حال به هرکجای دنیا که سفر کنید، قطعاً بازارهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که مردم محلی و گردشگران، ازآنجا خرید می‌کنند.

استانبول نیز از این قاعده مستثنا نیست و در بسیاری از نقاط این شهر، بازارهای سنتی و مدرن وجود دارد که هرکدام از آن‌ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. یکی از جذاب‌ترین این مراکز خرید، بازارهای روز استانبول می‌باشد که حال و هوای خاصی دارند.

در هرروز از هفته، تعدادی از این بازارها در گوشه و کنار استانبول برقرار می شوند که در برخی از آن‌ها فقط دسته خاصی از کالاها نظیر مواد غذایی، صنایع‌دستی و … به فروش می‌رسد.

شنبه بازارهای استانبول

باکرکوی یکی از محله‌های معروف استانبول است که در روزهای مختلف هفته بازارهایی دارد

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

 شنبه بازار باکرکوی یکی از همین بازارهاست. برای رفتن به این شنبه بازار استانبول، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای محلی این شهر، آدرس دادگستری باکرکوی (Bakırköy Adliyesi) را بگیرید.

در این بازار هرچه بخواهید پیدا می‌شود؛ از مواد غذایی بگیرید تا پوشاک و لوازم آرایشی. از ساعت 11 صبح تا 6 عصر می‌توانید از شنبه بازار باکرکوی بازدید کنید. از میدان تکسیم ایستگاه ینی کاپی را پیش بگیرید.

سپس سوار خط  m1  شده و به سمت فرودگاه بروید. بین راه در ایستگاه باکرکوی پیاده شوید و از خرید و گشت‌وگذار در شنبه بازار باکرکوی لذت ببرید.

شنبه بازار بزرگ دیگر استانبول در محله بشیکتاش واقع شده

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

 بشیکتاش (Beşiktaş) یکی از محله‌های معروف استانبول است که در سفر به استانبول احتمالا برای بازدید از کاخ دولمه باغچه، عمارت ایهلامور و… خواهید دید.

این محله در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده و از میدان تکسیم به راحتی می‌توانید به شنبه بازار باکرکوی برسید. با اتوبوس 43 راهی محله ایهلامور (Ihlamur) شوید. از آنجا با تاکسی می‌توانید به بشیکتاش برسید.

یکشنبه بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

یکشنبه ‌بازار فریکوی یا بازار عتیقه‌فروشی فریکوی (Feriköy Antique Market) که در نزدیکی مسجد منطقه شیشلی استانبول (Şişli) قرارگرفته است یکی از متفاوت‌ترین بازارهای استانبول به شمار می‌رود. با این حساب حتما متوجه شدید که در فریکوی شنبه ها بازار ارگانیک و یکشنبه ها عتیقه فروشی می باشد.

یکشنبه ‌بازار فریکوی یا بازار عتیقه‌فروشی فریکوی (Feriköy Antique Market) که در نزدیکی مسجد منطقه شیشلی استانبول (Şişli) قرارگرفته است یکی از متفاوت‌ترین بازارهای استانبول به شمار می‌رود. با این حساب حتما متوجه شدید که در فریکوی شنبه ها بازار ارگانیک و یکشنبه ها عتیقه فروشی می باشد.

دوشنبه بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

دوشنبه بازار گوزتپه (Göztepe) در نزدیکی پارک اِلامی چشمه (elamiçeşme Özgürlük) بازار هفتگی دیگری است که در استانبول باید ببینید.

دوشنبه بازار باغچلی اولر (Bahçelievler)  در منطقه باغچلی اور و در کنار محل اهدا عضو  ترک (Türk Böbrek Vakfı) قرار دارد.

از دیگر بازارهای هفتگی استانبول که می‌توانید دوشنبه‌ها به آن سر بزنید در منطقه کاییت هانه (KAĞITHANE) قرار دارد.

سه‌شنبه بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

سه شنبه بازار کادیکوی (Kadıköy Salı Pazarı) یکی از بازارهای روز قسمت آسیایی استانبول می‌باشد که هر هفته در محله کادیکوی و در خیابان حسن پاشا برگزار می‌شود. این بازار علاوه بر سه شنبه‌ها، روزهای جمعه هم باز می‌باشد، بنابراین می‌توان گفت که این بازار هم سه شنبه بازار است و هم جمعه‌بازار.
این بازار یکی از بازارهای نسبتاً قدیمی استانبول است و بیش از نیم‌قرن است که فعالیت دارد. در این بازار نیز بسیاری از کالاها نظیر پوشاک، منسوجات، غذاهای تازه، ادویه و … به فروش می‌رسد.

این بازار از یک فضای باز و نسبتاً وسیعی برخوردار است و دارای چهار ورودی می‌باشد که این باعث شده، پیاده‌روی و خرید کردن در این بازار نسبت به سایر بازارهای مشابه آسان‌تر باشد.

درصورتی‌که هتلتان در نزدیکی میدان تکسیم می‌باشد، می‌توانید به‌راحتی ازآنجا با اتوبوس به صورت مستقیم به بازار کادیکوی بروید.

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

باکرکوی (Bakırköy) علاوه بر شنبه بازار، سه‌شنبه بازار هم دارد. این بازار در محله کارابال (Karabal) و زوهورات بابا (Zuhurat Baba) قرار دارد.

باغچه شهیر (Bahçeşehi)  نیز بازارهای هفتگی و سنتی متعددی دارد که سه‌شنبه بازار یکی از آن‌هاست. همان‌طور که اشاره کردیم این بازار در باغچه شهیر  و اِسِنکنت (Esenkent) واقع شده.

سه‌شنبه بازار (Fındıkzade) بین مغازه تادیم (Tadım shop) و حمام علی پاشا (Hamam Alipaşa) بازار محلی دیگری است که در استانبول باید ببینید.

به سه‌شنبه بازار لِوِنت چهارم (Levent) هم سر بزنید. ایستگاه اتوبوسی که به این بازار می‌رسد به همین نام است: ایستگاه اتوبوس لونت به ساری یر  (Sarıyer)

بازار آرنابوت (Arnavutköy) سه‌شنبه بازار دیگری است که در استانبول که تماشای آن را توصیه می‌کنیم. ایستگاه آرنابوت شما را به این بازار نزدیک می‌کند.

سه‌شنبه بازار دیگری که در استانبول برگزار می‌شود، در محله گوکالپ منطقه زیتین بورنو (Zeytinburnu) است.

چهارشنبه بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

چهارشنبه‌ بازار فاتیح در یکی از خیابان‌های مسجد فاتیح استانبول و در منطقه فاتح قرارگرفته است و بیشتر فروشندگان آن خانم ها هستند.

اغلب کالاهایی که در این بازار به فروش می‌رسد شامل پوشاک و مواد غذایی می‌شود که می‌توانید این کالاها را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید. اغلب بئمی های استانبول خریدهای روزانه خود را از این بازار انجام می‌دهند زیرا بزرگترین روزبازار استانبول است.

این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استانبول به شمار می‌رود و گفته می‌شود که از زمان بیزانس دایر بوده است. در این بازار از محصولات کشاورزی تا پوشاک های برندهای ترک را با قیمت های پایین و البته کیفیت پایین تر از مراکز خرید بخرند.

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

بعدازاینکه از این بازار خرید کردید پیشنهاد می‌کنیم سری هم به بزرگ‌ترین مسجد استانبول، یعنی مسجد فاتیح که در نزدیکی این بازار قرارگرفته است بزنید. معماری بی‌نظیر این مسجد باعث شده است که به یکی از پربازدید ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه استانبول تبدیل شود.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، کوچه پس کوچه های اطراف مسجد فاتح

چهارشنبه بازار دیگر استانبول بازار (Yeşilköy) نام دارد. برای رفتن به این چهارشنبه بازار از میدان تکسیم با اتوبوس‌های 72T  به سمت زمین فوتبال چیروز (Çiroz) بروید. این بازار در نزدیکی این زمین واقع شده است.

یکی از بازارهای هفتگی در استابول در روز چهارشنبه می‌توانید به آن سر بزنید، در منطقه شیشلی، در محله‌های آیاز آقا، جین دِرِسی یالا و محله فولیا قرار دارد.

پنجشنبه بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

پنج شنبه بازار ارنکوی (Erenköy) یکی دیگر از بازارهای روز محبوب استانبول می‌باشد که در محله فخرالدین کریم قرارگرفته است. این بازار برای اهالی بومی بخش آسیایی استانبول تدارم دیده شده و کمتر توریستی از آن خرید کرده و یا از حضورش با خبر است از این بازار می توانید خوراکی های تره باری و لباس های خانگی خوبی تهیه کنید اما پوشاک برند در ان به فروش نمی رسد.

برای رفتن به این بازار می‌توانید ایستگاه ینی کاپی (Yenikapi) سوار مترو خط مارمارای (Marmaray) به سمت گِبزه (Gebze) شوید و در ایستگاه ارنکوی (Erenköy) از قطار پیاده شوید و به سمت پنج شنبه بازار ارنکوی حرکت کنید.

محله چبوکلو  (Çubuklu) را به خاطر بسپارید تا اگر پنجشنبه‌ای را در استانبول بودید، برای بازدید از بازار (Beykoz)  راهی آن شوید.

ازار اولوس (Ulus) مشهور به بازار سوسایتی (جامعه) پنجشنبه بازار معروف استانبول است. این پنجشنبه بازار در خیابان دِری بویو (Dereboyu Caddesi)  واقع شده و برای رفتن به آن باید به سمت محله اورتاکوی بروید. اتوبوس‌های شمار 40, 40T به سمت این پنجشنبه بازار می‌روند.

جمعه بازارهای استانبول

با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید

جمعه ‌بازار فیندیک زاده (Fındıkzade) یکی از بازارهای جذاب استانبول می‌باشد که در قلب محله آکسارای قرارگرفته است. این بازار از صبح زود روز جمعه آغاز می‌شود و تا هنگام غروب این روز ادامه دارد.

در این بازار نیز تقریباً همه‌چیز و با قیمت‌های بسیار مناسب به فروش می‌رسد. اگر اقامتگاه شما در فیندیک زاده است حتما از این مکان دیدن کنید اما اگر فقط به خاطر خرید از روزبازار قرار است مسافت زیادی را طی کنید من به شما چهارشنبه بازار فاتح را بیشتر توصیه می کنم.

برای دسترسی به این بازار می‌توانید با استفاده از مترو به ایستگاه کاباتاش بروید و ازآنجا با تراموا به سمت بازار فیندیک زاده بروید. یک نکته مهم در رابطه با بازار فیندیک زاده این است که مسیرهای این بازار شیب نسبتاً زیادی دارند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به این بازار حتماً کفش مناسب داشته باشید.

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جمعه بازار و بازار هفتگی استانبول در محله کادیکوی واقع شده است: جمعه بازار کادیکوی. محله حسن پاشا و خیابان ماندیرا در قسمت آسیایی استانبول، محل دقیق این بازار است. اگر در نزدیکی میدان تکسیم هستید، با اتوبوس‌های 110 به سمت محله کادیکوی رهسپار شوید، سپس با خط 8a به سمت محله حسن پاشا بروید.

کوزیاتای (Kozyatağı)  نام جمعه بازاری است که در کنار مدرسه آتاجان (Atacan) واقع شده. خرید از این جمعه بازار را از دست ندهید.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «با روز بازارها و بازارهای هفتگی استانبول بیشتر آشنا شوید»

  1. میشه لوکیشن مراکزی که معرفی میکنید بزارید ادرسها برای توریست اصلا واضح تیست مجبور به گشت بیشتر میشن ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید