معرفی جاذبه تفریحی آبشار دراسله سوادکوه

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

مازندران از بهرین و خوش آب و هوا ترین های ایران است که با اطمینان می توان گفت بهشت ایران می باشد. این استان زیبا با داشتن جنگل های زیبا پایه ثابت تفریحات آخر هفته مردم ایران مخصوصا استان های اطراف است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با یکی از زیبایی های خنک در شهر سوادکوه آشنا شوید.

آبشار دراسله (Deraseleh) در استان مازندران و در شهرستان سوادکوه قرار دارد. در واقع دراسله نام روستایی از توابع بخش مرکزی سوادکوه است که آبشاری به همین نام نیز در آن واقع شده است. دراسله در بین گردشگران سوادکوه از محبوبیت بالایی برخوردار است که در ادامه به توضیح زیبایی های این روستا و آبشار آن می پردازیم.

روستای دراسله

معرفی جاذبه تفریحی آبشار دراسله سوادکوه

روستای ییلاقی دراسله در دهستان ولوپی واقع شده و دارای قدمت فراوانی می باشد. نام اصلی این روستا در زمان های گذشته دُر سرا به معنای سرزمین گرانبها بوده است که بعدها به دراسله تغییر نام داده است. بعضی عقیده دارند که این روستا، در گذشته شهری بزرگ بوده که کشف قبرهای چند طبقه در حاشیه آن گویای این مطلب میباشد. در زمان قاجار این روستا، محل استراحت ناصرالدین شاه بوده و او نیز پایه گذار کشتی پهلوانی در این منطقه بوده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی، دهکده دراسله از یک سو به دشت مازندران و از سوی دیگر بوسیله دادالمرز به فیروزکوه و از سوی دیگر نیز از طریق کوههای شلفین و سوات به چرات محدود می گردد.

 آبشار دراسله

معرفی جاذبه تفریحی آبشار دراسله سوادکوه

آبشار دراسله واقع در 40 کیلومتری جنوب غربی شهر زیرآب و در 2 کیلومتری جنوب روستای ییلاقی دراسله می باشد.

آبشار دراسله دارای آب فراوان، گوارا و سردیست و در مسیر خود به علت شیب تندی که طی می کند موجب شده آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری نیز ایجاد گردند به این صورت که یک آبشار دیگر در فاصله یک کیلومتری و در غرب آبشار دراسله ایجاد شده است و در انتهای دره می باشد.

پوشش گیاهی منطقه

معرفی جاذبه تفریحی آبشار دراسله سوادکوه

رودخانه هایی که از آبشار دراسله ایجاد گشته اند دارای ماهی های قزل آلای بی نظیری می باشند و به دلیل وجود این ماهی ها، این منطقه شهرت فراوانی یافته است. منطقه ییلاقی دراسله دارای پوشش گیاهی است که از آنها به عنوان گیاهان دارویی استفاده می گردد و شامل گل گاوزبان، پرسیاوشان و گل هایی با اسامی محلی اورشمک، کاس، کولک، الزی، الک، گوشکا، سمراق، دازه، گل فتمین و میوه های وحشی از قبیل تل کا، زرشک، ولیک، گل چنگیل و آلوچه که به فراوانی در این منطقه یافت می شوند، می باشد.

بهترین زمان بازدید از آبشار دراسله

معرفی جاذبه تفریحی آبشار دراسله سوادکوه

فصل تابستان به دلیل سرسبزی و زیبایی مناطق اطراف و فرار از گرما بهترین زمان برای آمدن به دراسله و بازدید از آبشار آن میباشد. آبتنی در این مکان بکر را در تابستان از دست ندهید.

آدرس آبشار دراسله

معرفی جاذبه تفریحی آبشار دراسله سوادکوه

برای دسترسی به آبشار دراسله می بایست به استان مازندران سفر کنید و در مسیر سوادکوه به آلاشت، از جاده آلاشت و از طریق دوراهی لله بند به دهکده دراسله و پس از آن با طی کردن مسافتی دو کیلومتری به آبشار دراسله می رسید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید