با ماسال، بهشت گمشده گیلان، سفری به دل طبیعت بکر، فرهنگ و تاریخ غنی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

در میان تعداد زیاد جاذبه‌های گردشگری شمال ایران، شهر ماسال با ییلاقات بکر و دیدنی یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که می‌توانید به‌عنوان مقصد سفر در فصل‌های مختلف انتخاب کنید. حتی در گرم‌ترین روزهای سال که نمی‌توان انتظار هوای خنک و غیر شرجی را از شمال ایران داشت، ییلاقات ماسال خنک و به دور از آفتاب تند تابستان است.

البته که بهترین زمان سفر به آنجا فصل بهار است که زیبایی و سرسبز دشت‌ها و جنگل‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد و در اوایل تا اواسط این فصل در روزهای ابری می‌توانید انتظار دیدن اقیانوس ابر را داشته باشید. البته که چنین پدیده زیبایی را می‌توانید در فصل پاییز هم ببینید و از انبوه ابرهایی که در زیر پای شما قرار دارند، حیرت‌زده شوید.

با ماسال، بهشت گمشده گیلان، سفری به دل طبیعت بکر، فرهنگ و تاریخ غنی

با رزرو ویلا در شمال تجربه زندگی یک تا چند روزه را در چنین طبیعی خواهید داشت که صبح‌ها با صدای پرندگان و نسیم خنکی که روی پوست شما می‌وزد از خواب بیدار خواهید شد و روزهای بلند آنجا را با چشم‌اندازهای زیبا و رویایی سپری می‌کنید. البته که علاوه‌بر ویلا، امکانات اجاره سوئیت را نیز دارید که گزینه اقتصادی‌تری به‌شمار می‌رود.
‌ ماسال، دروازه ورودی غرب گیلان است و به واسطه جغرافیای شگفت‌انگیز خود که در دامنه کوه‌های تالش و در همسایگی استان اردبیل واقع شده، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از سرسبزی بی‌نظیر، جنگل‌های انبوه و آبشارها را پیش روی شما قرار می‌دهد.

به‌طور کلی باید ماسال را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان و مسافرانی که به دنبال آرامش و دوری از هیاهوی شهر هستند، معرفی کرد.

در ادامه به سراغ جاذبه‌های ماسال می‌رویم تا با این بهشت روی زمین بیشتر آشنا شده و در زمان برنامه‌ریزی سفر بتوانید بیشتر از این دیدنی‌های این منطقه لذت ببرید.

جاذبه‌های شهر ماسال: سفری در میان شگفتی‌های طبیعت

ماسال، گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی است که هر کدام به تنهایی می‌توانند شما را مسحور خود کنند. این منطقه در واقع مجموعه‌ای از ییلاقات مختلف است که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها ییلاق سوئه چاله، اولسبلنگاه، ییلاق تلارگاه، ییلاق آلاله پشته، ییلاق اسپی دشت، ییلاق خندیله پشت، ییلاق شنبه راه ماسال هستند که هر یک در بخشی از ماسال قرار دارند و از نظر ارتفاع و همچنین مسافت با هم متفاوتند.

طبیعت شگفت‌انگیز ماسال دارای جاذبه‌های مختلفی در دل این ییلاقات یا در اطراف آن‌هاست که از جمله آن‌ها می‌توان به آبشارهایی مثل آبشار رامینه و آبشار ویوز، پارک جنگلی ریزه‌مندان، دشت آلنزه، دیوار سنگی اسب ریزه، منطقه دیدنی شاندرمن، غار اویشو و گل سرسبد دیدنی‌های ماسال یعنی بام سبز ماسال اشاره کرد.

علاوه بر این، جنگل‌های انبوه و سرسبز ماسال، زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و فرصتی بی‌نظیر برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی به شما می‌دهد. اگر به دنبال تجربه طعم اصیل گیلان هستید، می‌توانید سری به روستاهای ماسال بزنید و از غذاهای محلی و لبنیات تازه و ارگانیک لذت ببرید.

با ماسال، بهشت گمشده گیلان، سفری به دل طبیعت بکر، فرهنگ و تاریخ غنی

ماسال شباهت زیادی از نظر جاذبه و همچنین چشم‌اندازها به منطقه‌ای ییلاقی در نزدیکی رامسر یعنی جواهرده دارد. این منطقه در مرز گیلان و مازندران قرار دارد که با اجاره ویلا رامسر و اقامت چند روزه در آنجا تجربه نابی از سفر در دل طبیعت را به شما هدیه می‌دهد.

ضمن اینکه ویلا رامسر تنوع زیادی دارد و به واسطه فاصله کم با جواهرده علاوه‌بر رامسر گردی، می‌توانید یک روز را مهمان طبیعت ییلاقی جواهرده باشید.

تا اینجا از طبیعت و جاذبه‌های ناتمام ماسال گفتیم ولی این منطقه رویایی و دیدنی فقط محدود به طبیعت نمی‌شود. در واقع ماسال قدمت زیادی دارد و از نظر فرهنگی نیز بسیار غنی است. آثار تاریخی مختلف این منطقه گواه تمدن و فرهنگ شمال ایران است.

همچنین، ماسال به داشتن آداب و رسوم و سنن خاص خود شهرت دارد. لباس‌های محلی، موسیقی فولکلور و گویش‌های رایج در این منطقه، هر کدام به نوبه خود، جذابیت خاصی به ماسال بخشیده‌اند.

یک ویژگی جذاب دیگر ماسال نزدیکی آن به شهر زیبا و دیدنی رشت است که این امکان را دارید در یک سفر با یک تیر چند نشان بزنید و با اجاره ویلا رشت، یک یا چند روز را به رشت گردی اختصاص دهید و از جاذبه‌های ناتمام شهر باران لذت ببرید. ویلا رشت تنوع زیادی دارد و به واسطه دسترسی به امکانات مختلف دغدغه‌ای از بابت اقامت ندارید. در کنار آن برای طبیعت‌گردی و رفتن به ییلاقات برنامه‌ریزی کنید تا سفر ترکیبی از طبیعت‌گردی و شهرگردی آن هم در یکی از زیباترین شهرهای ایران و طبیعت‌های بکرش داشته باشید.

پس از رشت برای اقامت در ماسال، می‌توانید از بین ویلاها، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعددی که در این منطقه وجود دارد، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اقامت در ویلایی چوبی در دل جنگل یا سوئیتی با چشم‌انداز ییلاقات ییلاقی، تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به ماسال را به شما هدیه خواهد داد.

با ماسال، بهشت گمشده گیلان، سفری به دل طبیعت بکر، فرهنگ و تاریخ غنی

سفر به ماسال، سفری به دنیای ناشناخته‌ها و شگفتی‌هاست. سفری که در آن می‌توانید با طبیعت بکر و دست‌نخورده و فرهنگ اصیل آشنا شوید و خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

فقط به‌عنوان نکته پایانی به‌خاطر داشته باشید که بهترین زمان را برای سفر خود با توجه به آنچه انتظار دارید، انتخاب کنید که بدون شک گل سرسبد فصل‌ها برای طبیعت‌گردی، فصل بهار است. گرچه که نباید فراموش کرد در ایامی مانند تابستان نیز که بیشتر مقاصد گرم هستند و مقاصد سفر محدود می‌شوند، ماسال یکی از گزینه‌هایی است که در صدر جدول قرار می‌گیرد.

در هر صورت این تجربه ناب را از دست نداده و در اولین فرصت برای رفتن به بهشت استان گیلان برنامه‌ریزی کنید تا چند روزی اقامت در رویاها را تجربه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید