تهرانگردی کجا بریم ، جاهای دیدنی تهران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تهران بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایران است. شهری در دل دامنه رشته کوه های البرز که از هرجای شهر، اگر آلودگی هوا اجازه بدهد، قله با شکوه و زیبای دماوند خودنمایی می کند. تهران پر از عمارت های تاریخی و بوستان های قدیمی است که امروزه در میان حجم زیادی از خانه های مسکونی، بزرگراه ها و خیابان ها کاملا محو شده و دیگر زیبایی و شکوه گذشته خود را از دست داده اند. به طور کلی تهران مرکز سیاسی، اقتصادی و اداری ایران است؛ جایی که تمام اداره ها و سازمان های اصلی دولتی و خصوصی در آن قرار گرفته و باعث گسترش بی رویه جمعیت و همچنین شلوغی بیش از حد این شهر شده اند. این شهر قدیمی از دوره قاجاریه رونق گرفت و اکنون تنها نام تهران را با خود به یدک می کشد؛ چراکه امروزه بخش عمده ای از جمعیت این شهر را مهاجران شهرها و شهرستان های دیگر نقاط کشور تشکیل داده اند. تهران دارای موزه های بسیار زیبا و ارزشمند، بوستان های زیبا و عمارت های تاریخی بسیار قدیمی و خاص است که هریک از جاذبه های اصلی گردشگری این شهر بزرگ به حساب می آیند.

نماد و جغرافیای تهران

نماد اصلی شهر تهران، برج آزادی است؛ همچنین برج میلاد، چند سالی می شود که به نماد جهانی شهر تهران تبدیل شده است. تهران نیمی از فعالیت های صنعتی کشور را در خود جای داده است؛ کارخانه هایی مثل تجهیزات خودرو، برق و الکترونیک، منسوجات، شکر، سیمان و مواد شیمیایی در تهران و اطراف این شهر واقع شده اند. همچنین تهران بزرگترین بازار فرش و مبلمان در سرار ایران را دارد. از نظر جغرافیایی، تهران شرایطی ویژه دارد؛ به طوری که وسعت این شهر حدود 740 کیلومتر مربع بوده و همواره در حال گسترش است. تهران از جنوب به کوه های ری و بی بی شهربانو و دشت ورامین می رسد. از سوی دیگر از شمال شرق به دامنه رشته کوه البرز منتهی می شود. جمعیت حدودی شهر تهران چیزی معادل 12 میلیون نفر است که به علاوه این 12 میلیون، روزانه حدود 2 میلیون نفر گردش جمعیت از شهر های اطراف دارد. شهر تهران همواره روی یک شیب 800 متری قرار دارد؛ به طوری که ارتفاع سطح از دریا  در تهران از جنوب به 1050 متر و از شمال 1800 متر می رسد. بخش های شمالی تهران به دلیل مجاورت با کوه های البرز، آب و هوای معتدلی دارد. بیشترین دمای ثبت شده در تهران حدود 43 درجه سانتی گراد بالای صفر و پایین ترین دما حدود 15 درجه سانتی گراد زیر صفر است.

مشاهده موضوع پیشنهادی  آجیل شب عید و خواص آن | روزانه چقدر از انواع آجیل بخوریم تا چاق نشویم ؟

مکان های گردشگری تهران

همانطور که گفته شد، تهران دارای مکان های گردشگری، تاریخی و تفریحی زیادی است که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند. در ادامه با بهترین مکان های گردشگری تهران که به ویژه برای تعطیلات نوروز مناسب هستند، آشنا می شوید.

پل طبیعت

طبیعت، یک پل سه طبقه غیر خودرویی و در اصل پیاده رو است که در مهر ماه سال 93 بر فراز بزرگراه مدرس راه اندازی شد. پل طبیعت بزرگترین پل غیر خودرویی ایران است که طول آن به 300 متر می رسد. این پل بوستان آب و آتش در غرب اراضی عباس آباد رو به بوستان طالقانی در شرق متصل می کند. همچنین عده ای بر این باورند که پل طبیعت، نماد جدیدی برای شهر تهران به حساب می آید. برای ورود به پل طبیعت، بهتر است ابتدا وارد پارک آب و آتش شده و سپس از روی پل عبور کنید؛ امروزه این پل به یکی از مکان های گردشگری تهران تبدیل شده است.

تهرانگردی کجا بریم

بام تهران

بام تهران در بالا ترین نقطه منطقه ولنجک قرار دارد. این مکان ورزشی تفریحی، دارای انواع رستوران، زمین بازی، سورتمه، مسیر مخصوص پیاده روی، تله کابین و بسیاری امکانات دیگر است که هریک تاثیر مستقیم بر جاذبه گردشگری بام تهران دارند. در کنار همه این موارد، بام تهران منظره بسیار زیبایی از کل شهر تهران دارد و یکی از جاذبه های گردشگری برای عکاس ها و علاقه‌مندان به به حساب می آید.

تهرانگردی کجا بریم

بازار تهران

بازار قدیمی تهران، بین خیابان مولوی و خیام قرار گرفته است. این بازار یکی از مهمترین مرکزهای تجاری و بازرگانی تهران است که بناهای تاریخی مثل مسجد امام و مسجد جامع را در خود جای داده است. از سوی دیگر فضای سنتی و معماری های قدیمی ایرانی، زیبایی خاصی به این بازار بخشیده اند. اگر قصد تهرانگردی را دارید، حتما از بازار بزرگ قدیمی تهران دیدن کنید.

مشاهده موضوع پیشنهادی  پیشنهاد بهترین محل ها برای مسافرت عید نوروز | سفر عید رو کجا بریم ؟

تهرانگردی کجا بریم

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برای تهران گردی

سعدآباد، مجموعه ای از بناهای تاریخی در فضایی به وسعت 300 هکتار در شمالی ترین و خوش آب و هواترین نقطه تهران است. این مجموعه از نظر فرهنگی و هنری شهرت بسیار زیادی دارد. بخش عمده ای از این مجموعه در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و دیگر بخش های سعدآباد، میزبان علاقه‌مندان به تاریخ ایران است. کاخ های موجود در این مجموعه در زمان قاجار ساخته شده و در اصل محل سکونت شاهان قاجار بوده‌اند. همچنین موزه های بسیار زیبایی در این مجموعه مثل موزه استاد فرشچیان، موزه مینیاتور و موزه سبز وجود دارند که هریک، جاذبه گردشگری این مجموعه را دو چندان کرده اند.

تهرانگردی کجا بریم

به خاطر داشته باشید که اگر به هنگام گردشگری در تهران، به دنبال یک غذای خوشمزه بودید و شرایط مناسب برای تهیه آن را نداشتید، به کمک سامانه سفارش آنلاین غذای ریحون، می توانید از میان منوی عکس دار بیش از 3000 رستوران، غذای خود را به صورت آنلاین سفارش داده و پس از پرداخت هزینه، غذای خوشمزه خود را در محل دلخواه دریافت کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید