بنر هدر

گشت و گذار 24 ساعته در سنگاپور

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر تنها ۲۴ ساعت در سنگاپور اقامت دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در این گردش یک روزه با ما همراه شوید.

دولت شهر سنگاپور ترکیبی هیجان‌انگیز از فعالیت‌های گوناگون را به مسافران پیشنهاد می‌کند. از بازارهای خیابانی گرفته تا تورهای حیات وحش شبانه یا فروشندگان دوره‌گرد، در این شهر ماجراجویی‌های زیادی انتظارتان را می‌کشند. در ادامه مسیری را به شما نشان می‌دهیم که بتوانید به بهترین نحو سنگاپور را در ۲۴ ساعت بگردید. پس با راهنمای سفر یک روزه ما به سنگاپور همراه باشید.

صبح را با خوردن دیم سام یا نان بائوزی شروع کنید

یکی از بهترین نکات درباره تعطیلات در سنگاپور این است که هیچ محدودیت سنگینی در رابطه با اینکه کدام غذا برای کدام وعده خورده شود وجود ندارد. برای مثال خوردن نودل برای صبحانه در اجتماع پذیرفته شده است. حتی می‌توانید روزتان را با سر زدن به بازار محلی و خریدن کمی «بائوزی» (Baozi) یا همان نان‌های بخار پزی که با گوشت و سبزیجات پر می‌شوند آغاز کنید. «شومای» (Shumai) یا همان کوفته‌های بخارپز زرد و خوشمزه هم انتخاب خوبی خواهند بود. وقتی در سرزمین غذاهای باکیفیت با قیمت ارزان هستید، مطمئن باشید که تا بیشترین حد ممکن تنوع غذایی‌اش را تجربه کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم خوردن «دیم سام» را از دست ندهید.

گشت و گذار 24 ساعته در سنگاپور

به سمت باغ گیاهشناسی سنگاپور بروید

هر وقت «دیم سام» لذیذ و معروف را هم نوش جان کردید به سمت باغ گیاهشناسی سنگاپور بروید تا با پیاده‌روی صبحگاهی در گل‌ها و پوشش گیاهی زیبایش روحتان را جلا دهید. تنها برای ورود به باغ ملی ارکیده، بزرگسالان باید هزینه‌ای معادل ۵ دلار پرداخت کنند، اما اینجا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ارکیده جهان به شمار رفته و مطمئن باشید که ارزشش را دارد. حتی افرادی که هیچ علاقه‌ای به گیاهان و گل‌ها ندارند با دیدن رنگ‌های غیرمعمول و شگفت‌آور اطرافشان به وجد خواهند آمد. داخل باغ گیاه‌شناسی سنگاپور یک سِن اجرای موسیقی وجود دارد که نسخه مینیاتوری‌اش را می‌توانید در باغ‌های کالج «ولفسان» (Wolfson) در دانشگاه کمبریج پیدا کنید. کسانی که به دوچرخه‌سواری علاقه دارند می‌توانند به جای اینجا، به گردش در پارک «ساحل شرقی» (East Coast Park) بروند که ۱۸۵ هکتار مساحت داشته و محیطی دلپذیر و روح‌بخش در کنار آب دارد. اینجا بدون شک حس یک ساحل شرقی را می‌دهد زیرا هنگام عبور با درختان نارگیل و عده‌ای از مردم که مشغول تمرین تایچی هستند روبرو خواهید شد. حتماً در یکی از اوتلت‌های غذایی یا جلوی دکه فروشندگان غذای خیابانی توقف کنید تا از نوشیدنی‌های معروفی که داخل نارگیل ارائه می‌شوند لذت ببرید.

گشت و گذار 24 ساعته در سنگاپور

به هتل رافلز بروید و با مجسمه آن عکس بگیرید

سر زدن به «هتل رافلز» (Raffles Hotel) یکی دیگر از کارهایی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. نام این هتل را از «سر توماس استمفورد رافلز» (Sir Thomas Stamford Raffles) گرفتند که مؤسس سنگاپور بوده است. همین مرد بود که در دهانه رودخانه سنگاپور یک بندر تجاری ساخت. می‌توانید در اینجا یک نوشیدنی عالی داشته باشید و کمی استراحت کنید تا به سراغ جاذبه‌های بعدی شهر بروید. قبل از ترک نواحی رودخانه یک عکس توریستی شبیه به حالت دستان ضربدری مجسمه رافلز بگیرید.

گشت و گذار 24 ساعته در سنگاپور

در مجموعه لوکس مارینا بی سندز در سنگاپور حسابی گردش کنید

مجموعه ۴ بیلیون دلاری «مارینا بی سندز» (Marina Bay Sands) خیلی از رودخانه فاصله ندارد و امروزه یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود. منظره‌ای که از سکوی تماشای طبقه پنجاه و پنجم خواهید دید نفستان را خواهد گرفت. اگر می‌خواستید عکس پانورامیک بی‌همتایی از رودخانه و ساختمان‌های معروف اطراف بگیرید اینجا بهترین نقطه خواهد بود. مارینا بی سندز با سه برج و یک پلتفرم شبیه به قایقی روی باقی قسمت‌های مجموعه طراحی شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند داخل یکی از چندین تئاتر آن به تماشای نمایشی نشسته یا در میان مغازه‌های لوکس بی‌شمارش کمی خود را با خرید کردن آرام کنند. استخر شگفت‌انگیز و بزرگ این مجموعه نیز در ارتفاع ۱۹۸ متری از سطح دریا قرار داشته و یکی از بزرگ‌ترین استخر‌های روباز جهان در چنین ارتفاعی است. در اینجا مدرنیته و سنت در کنار هم قرار گرفته‌اند و می‌توانید یک ساعت جدید سواروسکی را خریده و سوار قایق‌های قرن هجدهمی شده و از کانال‌های داخلی عبور کنید.

گشت و گذار 24 ساعته در سنگاپور

شب را با خوراکی های خوشمزه در فودکورت ها و رستوران ها بگذرانید

بعد از ۸ شب تا ساعات اولیه بامداد، بسیاری از اغذیه فروشی‌ها، فودکورت‌ها و رستوران‌های حومه شهر، غذاهای سیرکننده با قیمت ارزان به مشتریان ارائه می‌کنند. البته به جای این می‌توانید سفری به MRT داشته و در «انگ مو کیو هاب» (Ang Mo Kio Hub) خوراکی‌های لذیذی مانند برنج پنیری با مرغ را امتحان کنید. کسانی که به دسرها و خوراکی‌های شیرین علاقه بیشتری دارند، باید خود را مهمان «چِندول» (Chendol) یا «کاسانگ» (Kacang) یخی کنند. این خوراکی‌های خوشمزه خستگی یک روز گردش را از تنتان درآورده و خاطرات خوشی را رقم می‌زنند.

گشت و گذار 24 ساعته در سنگاپور

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید