بازار بزرگ ساحلی آستارا ، از معروف‌ترین بازارهای ایران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بازار بزرگ ساحلی آستارا یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری استان گیلان و از معروف‌ترین بازارهای ایران است که در میان مردمان محلی آستارا با نام «بساط» شناخته می‌شود.بازار بساطی های آستارا که در سال ۱۳۶۸ بنا شده، یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان آستارا محسوب می شود و در حاشیه دریای خزر واقع شده است.

بازار بزرگ ساحلی آستارا ، از معروف‌ترین بازارهای ایران

معماری این بازار بر اساس الگوی معماری آستارا که معروف به بام های سفالی است طراحی شده و با فعالیت ۱۵۰۰ واحد صنفی در محدوده ۶۰ پاساژ، یکی از مهمترین مراکز تجاری استان گیلان به شمار می رود.ارائه انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز در این بازار که مهمترین مشخصه آنها مقرون به صرفه بودن و قیمت های مناسب است سبب شده تا بازار ساحلی آستارا به عنوان یکی از مقاصد گردشگرانی باشد که به شهرستان مرزنشین آستارا سفر می کنند.

همچنین بازار ساحلی با فراهم آوردن زمینه اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر و به عنوان محل فروش انواع کالاهای وارداتی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، چین و ترکیه، قلب تپنده اقتصاد شهرستان آستارا محسوب می شود.

بازار بزرگ ساحلی آستارا ، از معروف‌ترین بازارهای ایران

عمده اجناسی که در بازار بزرگ ساحلی آستارا به فروش می‌رسد، شامل پوشاک می‌شود که تنوع آن‌ها انتخاب‌های زیادی پیش رویتان خواهد گذاشت و بهترین اجناس را با قیمت‌های مناسب می‌توانید تهیه کنید.

به دلیل نزدیکی بازار بزرگ ساحلی آستارا به ساحل دریای خزر می‌توانید ساعاتی از روز را به استراحت و تفریح در آن بگذرانید و از قایق سواری در آب‌های دریای خزر لذت ببرید.

پاساژ ایده آل آستارا

این پاساژ از مدرن ‌ترین مراکز خرید آستاراست. بیشتر اجناس این بازار از ترکیه وارد شده و کیفیت خوبی دارند، اما قیمت ‌هایشان نیز بالاتر است. از پاساژ ایده آل می ‌توانید انواع لباس زنانه و مردانه و بچه‌ گانه و همچنین کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی مرغوب و باکیفیت تهیه کنید. بیشتر اجناس این مرکز خرید از کشورهایی مثل ترکیه، اندونزی، اوکراین و ویتنام وارد می ‌شود. اجناس چینی که در پاساژ ایده آل فروخته می ‌شوند اغلب کیفیت قابل قبولی دارند.

آدرس پاساژ ایده آل: گیلان، آستارا، خیابان شهید حاجی عباسی

پاساژ سیدان آستارا

اگر می ‌خواهید در سفرتان به آستارا اجناسی با کیفیت بخرید پاساژ سیدان انتخاب مناسبی است. سیدان به نسبت بازارچه ساحلی مرکز خرید مدرن ‌تری است. همه مغازه‌ ها در طول روز باز هستند. انواع پوشاک و کیف و کفش وارداتی از کشورهایی مثل ترکیه و چین و اکراین را می ‌توانید از این پاساژ تهیه کنید.

آدرس پاساژ سیدان: گیلان، آستارا، خیابان معلم، روبروی بانک صادرات

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید