معرفی صباشهر، جاهای دیدنی صباشهر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

صباشهر واقع در جنوب شهرستان شهريار و در جنوب غربی استان تهران قرار گرفته است . ارتفاع آن از سطح دريا حدود 1100 متر و فاصله آن تا تهران از طريق جاده تهران-ساوه حدود 20 كيلومتر می باشد و همچنين در فاصله 12 كيلومتری جنوب شهريار و در غرب جاده اصلی شهريار-رباط كريم قراردارد .

صباشهر يكی از 7 شهر شهرستان شهريار است كه در بهمن ماه سال 1376 از پيوستن پنج آبادي قاسم آباد ، قنديشاد، صحرا خرك ، كبودين و حسن آباد با تصويب هيئت وزيران به عنوان شهر معرفی و دارای شهردای شده و بر اساس طرح هادی مصوب شهر در سال 1385 سكونتگاههای ويره و محمدآباد و شهرك مصطفی خمينی واقع در شمال شهر به محدوده اين شهر اضافه شدند.

تاريخ و فرهنگ شهر

صباشهر منور است به وجود بارگاه حضرت امامزاده عبداله (ع) در محله قاسم آباد و امازاده بی بی فرخنده خاتون (س) در محله ويره و با توجه به سكونت مردمی متدين انقلابی با اهدا بيش از 60 شهيد و با درخواست مردمی صباشهر به نام شهر سردار شهيد محمدمهدی تاجيك نامكذاری گرديده است. و با پيگيری و تلاش مجدانه شهروندان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بحمداله از سال 1387 همزمان با سالروز ميلاد كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه عليهم السلام ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه تشكيل و همه هفته با حضور امت خداجو و مسئولين محترم اين فريضه عبادی سياسی برگزار ميگردد كه نشان از بلوغ سياسی شهر مي باشد.

امامزاده عبدالله (ع) صباشهر

آستان امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهريار، صباشهر، مسير جاده رباط كريم به شهريار واقع شده است. بنای ساختمان بقعه قديمی و فاقد گلدسته و ديوارهای آجری و همچنين گنبد آجری رنگ آميزی شده است، نمای داخلی آن سفيدكاری و فاقد تزیینات است. دارای ضريحی چوبی  است و اطراف بقعه نیز به صورت چهارديواری است.

صباشهر

بنا دارای الحاقات جانبی شامل مسجد، دفتر هيات امناء و آبدارخانه است و قبرستانی در بخشی از محوطه وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید