بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سالاد اگرچه اصولا در کنار غذای اصلی سرو می شود اما با تنوع بالا و طعم بی نظیری که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده و به جایگاه غذای اصلی هم ارتقاء پیدا کرده است. خوبی سالاد این است که هرکس می تواند سالاد مورد علاقه اش را بسازد و با ترکیب سبزیجات و مواد دلخواه سالاد مخصوصش را تهیه کند. در سرتاسر دنیا سالادهای بیشماری وجود دارند که برخی از آن ها محبوبیت و شهرت بیشتری پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم با معروف ترین سالادها در دنیا آشنا شویم و سالاد پرطرفدار و محبوب هر کشور را به شما معرفی کنیم.

سالاد سولاریتو(solterito)، پرو

تنوعی از رنگ ها و طعم ها! این سالاد از مواد تازه و مقوی درست می شود و با آن سالادهایی که پایه و اساس آن ها کاهو است فرق دارند. برای درست کردن این سالاد از سیب زمینی، گشنیز، پیاز، فلفل قرمز، باقلا، ذرت و پنیری مخصوص استفاده می شود. تمام سبزیجاتی که در این سالاد به کار می روند به تکه های یک اندازه خورد می شوند و در آخر هم بر روی آن ها روغن زیتون ریخته می شود. تصور کنید با خوردن یک قاشق از این سالاد که از سبزیجات و خوراکی های متنوع درست شده تا چه اندازه می توانید طعم انواع مختلف مزه ها را در آن واحد بچشید.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

 سالاد پانزانلا | Panzanella Salad، ایتالیا

جالب است بدانید که هرچقدر که سس ایتالیایی در سرتاسر دنیا شهرت دارد سالاد در ایتالیا آن قدر محبوب و پرطرفدار نیست! با این حال، یکی از معروف ترین سالادها در ایتالیا پانزانلا نام دارد که به اسم پانمول هم شناخته می شود. اگرچه این سالاد خوشمزه را می توانید در شهرهای مختلف ایتالیا پیدا کنید، اما به ویژه در سالادی که در منطقه توسکان تهیه می شود شهرت بیشتری پیدا کرده است. در توسکان این سالاد را از ترکیب نان غلتانده شده در روغن زیتون، پیاز، گوجه، سرکه و نمک و سبزیجات معطر تهیه می شود. عنصر اصلی و کلیدی در این سالاد تکه های نانی که کاملا آغشته به روغن زیتون شده اند.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

سالاد یونانی

سالادهای یونانی از تکه های گوجه، خیار، پیاز، پنیر فتا و زیتون درست می شوند و معمولا با نمک و مرزن جوش مزه دار می کند و در آخر بر روی آن روغن زیتون ریخته می شود. در این سالاد گاهی تکه های از فلفل دلمه هم ریخته می شود که اتفاقا مزه خوبی هم به سالاد می دهند. مخصوصا در ماه های تابستان از این سالاد زیاد استفاده می شود و آن را در این موقع از سال بر روی میز بیشتر خانواده های یونانی پیدا می کنید.  انواع سالادهای دیگر هم در یوتان درست می شود که پایه آن ها کاهو و یا کلم است.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

سالاد گادو گادو | Gado-Gado، اندونزی

گادو گادو به معنای میکس-میکس است و یکی از معروف ترین سالادها در اندونزی به شمار می رود. ترکیبات این سالاد بسیار متنوع و متغیر است و در هر منطقه آن را به یک شیوه تهیه می کنند. با این حال، در سفر به اندونزی احتمالا سالاد گادو گادو را با پنیر توفو، تخم مرغ آبپز، گوجه، لوبیا سبز، کلم، ذرت و … خواهید داد که با سس کره بادام زمینی پوشانده شده است.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

 سالاد سیب زمینی آلمانی

اگر خیال دارید یک سالاد آلمانی اصیل بخورید باید به فکر یک سس خوشمزه باشید چون آلمانی ها معمولا بر روی سالادها از سس خامه ای استفاده می کنند هر چند که گاهی هم از ترکیب سرکه، گیاهان معطر و ادویه ها سسی مایع تهیه می کنند. بعضی از سالادهای سنتی آلمانی از کاهو، سبریجات و میوه های مختلف درست می شوند و برای درست کردن تعدادی دیگر از سالاد های سنتی آلمانی هم از گوشت، پاستا و یا مرغ استفاده می شود. این سالادها را معمولا با پنیر و تخم مرغ تزئین می کنند که هم آن ها را خوش آب و رنگ می کند و هم طعم و مزه خوبی به آن ها می دهد. اما یکی از معروف ترین سالادهای آلمانی سالاد سیب زمینی است که برای درست کردن آن سیب زمینی ها به صورت درشت و یا حقه حلقه خورد می شود و با موادی مثل ژامبون، تخم مرغ، خیارشور و ذرت ترکیب  می شود.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

سالاد تبوله | Tabbouleh Salad، لبنان

سالاد تبوله یکی از سلامت ترین و معروف ترین سالادها در لبنان است و علاوه بر لبنان در سرتاسر دنیا هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. سالاد تبوله از ترکیب بلغور، نعنا و جعفری ساتوری شده، خیار و گوجه خرد شده تهیه می شود و طعمی بسیار طراوت بخش و مطبوع دارد. برای مزه دار کردن سالاد هم از روغن زیتون، آب لیموی تازه، نمک، فلفل و گاهی سیر تازه استفاده می کنند. راز خوشمزه شدن سالاد تبوله استفاده از سبزیجات تازه و خوش عطر و بوست.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

سالاد نیکویز، فرانسه

سالاد نیکویز از سالادهای خوشمزه فرانسوی است که مواد متنوع به کار رفته در آن حسابی آن را مقوی و سیرکننده کرده است. برای درست کردن این سالاد از خوراکی هایی مثل سیب زمینی آب پز، تخم مرغ آب پز، لوبیا سبز پخته شده، سینه مرغ پخته شده، نخود فرنگی پخته شده، روغن زیتون، گوجه، خیار و کاهو استفاده می شود. بری آماده کردن سس این سالاد سرکه، نمک، فلفل، روغن زیتون و سیر را با هم ترکیب کنید و در آخر بر روی سالاد بریزید. در این سالاد مواد چندان خرد نمی شوند و لوبیا سبز که از مواد اصلی این سالاد است به صورت کاملا درسته در سالاد به کار می رود و بقیه مواد بر روی کاهوها چیده می شوند.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

 سالاد شاه ماهی | Dressed Herring Salad، روسیه

از جمله خوشمزه ترین و معروف ترین سالادها در روسیه سالادی است که با شاه ماهی تهیه می شود و به خاطر ظاهر لایه لایه اش به اسم شاه ماهی زیر کت خز هم نامیده می شود! این سالاد خوشرنگ و زیبا از ترکیب لایه لایه سبزیجات مختلف مثل سیب زمینی، چغندر و هویج، پیاز خرد شده و مایونز و شاه ماهی خرد شده تهیه می شود. البته در برخی نسخه ها از سیب تازه و خرد شده هم در این سالاد استفاده می شود. مردم روسیه این سالاد زیبا را به طور سنتی در جشن ها و مناسبت های خاص مثل کریسمس، سال نو و جشن های دیگر سرو می کنند.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

 سالاد کاب | Cobb Salad، ایالات متحده

در ایالات متحده سالادهای بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد و مردم این کشور به خوردن سالاد بسیار علاقه مندند. با این حال یکی از معروف ترین سالادها در این کشور سالاد کاب است که می تواند به جای وعده اصلی و یک غذای کامل هم سرو بشود. برای تهیه این سالاد خوشمزه مواد مختلف مثل مرغ خرد شده، بیکن، آووکادو، تخم مرغ آبپز، گوجه، پنیر و …را با یکدیگر ترکیب می کنند تا این سالاد خوشرنگ و خوشمزه به وجود بیاید.

بهترین سالادها در کشورهای مختلف دنیا

 سالاد لارب | Larb Salad، لائوس

سالاد لارب که به نام لارپ یا لاب هم شناخته می شود یکی از معروف ترین سالادهای لائوس است که شاید با تمام سالادهای این لیست متفاوت باشد. این سالاد از گوشت چرخ کرده تهیه می شود و به طور غیررسمی غذای ملی لائوس هم محسوب می شود.

البته این سالاد تنها از گوشت تهیه نمی شود و آن را با سبزیجات مختلف و برنج ترکیب می کنند. این سالاد در منطقه ایسان تایلند هم مصرف می شود که بخش زیادی از جمعیتش را مهاجران لائوسی تشکیل می دهند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید