18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

سیدنی قدیمی ترین، بزرگترین و زیباترین شهر استرالیا در میان ترکیب زیبای زمین و دریا قرار دارد. با کشتی در امتداد بندر درخشان حرکت کنید، دریانوردان سفید خانه اپرا که در نور آفتاب می درخشند را ببینید، از طاق بی نظیر پل بندرگاه لذت ببرید، و با همه اینها تصور اینکه پایتخت پر جنب و جوش دولت نیو ساوت ولز (دولت جدید ولز جنوبی) زمانی تحت استعمار بود، سخت است.

در سال 1788، در خلیج کوچک سیدنی بود که کاپیتان آرتور فیلیپ، فرمانده ناوگان اول، نخستین مستعمره انگلیس را در استرالیا تأسیس کرد. امروز می توانید تاریخچه افسانه ای سیدنی را در خیابان های باریک سنگفرش شده و بناهای تاریخی منطقه راک و موزه های عالی این شهر کشف کنید، در موزه می توانید در مورد افراد بومی گادیگال که زمانی در این سرزمین سکونت داشتند اطلاعاتی به دست آورید.

سیدنی هنوز با روحیه ماجراجویانه مهاجران همراه است. می توانید از پل بندرگاه بالا بروید، از موج سواری در موج های سبز رنگ سواحل طلایی سیدنی لذت ببرید، یا در یک تور گردش در شهر شرکت کنید. مناطق بیابانی مملو از حیات وحش، شهر را احاطه کرده اند و امکان سفر جذاب روزانه را ارائه می دهند.

1) خانه اپرای سیدنی

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

خانه اپرای سیدنی، یکی از نمادهای عالی جهان، میراث جهانی یونسکو و جاذبه ای بی نظیر در بندر درخشان سیدنی است. این بنای با ارزش، به شکل صدف یا بادبان های برافراشته، بر روی قطعه ای از زمین که با آب احاطه شده، قرار دارد. هنگام سفر با کشتی در بندرگاه عکاسی کنید، در یکی از رستوران ها استراحت کنید، در فضای بیرونی قدم بزنید یا در تور گردشگری این ساختار با شکوه که شامل بازدید از تئاترها، استودیوها، سالن های نمایشگاه، سالن کنسرت و سینما میباشد، شرکت کنید.

تور راهنمای پیاده روی خانه اپرای سیدنی را رزرو کنید تا در مورد تاریخچه این ساختمان معروف اطلاعاتی کسب کنید و نگاهی به پشت صحنه آن داشته باشید. این بلیط به شما امکان می دهد در طول روز به هر کدام از تورها بپیوندید و هر نیم ساعت، از ساعت 9 صبح تا 5 عصر، حرکت می کند.

یکی از بهترین فرصت ها برای علاقه مندان به عکاسی، صندلی خانم مک کواری است.. توجه داشته باشید، در حال حاضر برای ارتقای این ساختمان 202 دلار هزینه شده و پیش بینی می شود در سال 2021 تکمیل شود اما در طول بازسازی کار خود را ادامه خواهد داد.

2) پل بندر سیدنی

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

پل بندر سیدنی یا با نام محلی “جالباسی”، قبل از ساخت خانه اپرای سیدنی مشهورترین جاذبه این شهر بود. این پل که در سال 1932 ساخته شده، همچنان بزرگترین پل فولادی گنبدی در جهان است و در هر انتهای آن اسکله های دوتایی عظیم تکیه گاه هستند، و سواحل شمالی و جنوبی بندر را با یک پیچ در ازتفاع 134 متری بالاتر از سطح آب، به یکدیگر متصل می کند.

در طول آن دو خط راه آهن و هشت خط برای تردد در جاده ها قرار دارد که جهت مسیر با توجه به جریان ترافیک می تواند تغییر کند. افزایش رفت و آمد در پل، باعث ساخت تونل بندرگاه در سال 1992 برایسهولت در رفت وآمد شد، اما رانندگان هنوز هم می توانند برای مشاهده آب های آبی بر روی پل رانندگی كنند. عابران پیاده می توانند در مسیرهای پیاده روی قدم بزنند یا می توانند برای داشتن چسم اندازی بی نظیر از شهر و بندرگاه به تور صعود از پل، بپیوندند.

برای آشنایی با تاریخ جذاب ساخت این پل، از موزه اسکله جنوب شرقی بازدید کنید. افراد شجاعی که می خواهند به قله 135 متری صعود کنند، می توانند تور صعود از پل سیدنی را رزرو کنند. این یک فرصت بی نظیر است که گروه های حداکثر 13 نفره را در یک صعود تقریبا 3.5 ساعته به بالای طاق بیرونی می برد. تورها در طول روز اجرا می شوند، با طلوع آفتاب آغاز و با غروب آفتاب پایان می یابند. صعود نمونه 1.5ساعته و صعود سریع 2.25ساعته نیز موجود است.

3) راک

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

منطقه تاریخی راک که در بندر سیدنی قرار گرفته،  زمانی محل اقامت اهالی بومی گادیگال بود و بعدها به اولین مکان شهرک سازی اروپا در کشور تبدیل شد. نام راک از ساحل صخره ای در ضلع غربی خلیج سیدنی گرفته شده و جایی است که محکومین چادرهای خود را برپا می کردند. امروزه بیش از 100 مکان و ساختمان تاریخی در امتداد خیابان های باریک قرار گرفته اند، از جمله قدیمی ترین خانه باقی مانده در سیدنی، کلبه کادمن، که در سال 1816 ساخته شده است.

اولین توقف باید برای بازدید از موزه کشف منطقه راک باشد که تحول منطقه از سرزمین های زاغه نشین سنتی وبومی به نقاط داغ توریستی را نشان می دهد. پس از آن، در خیابان های باریک سنگفرش شده با فروشگاه های سوغات، رستوران ها، کافه ها و گالری های هنری بومی و معاصر قدم بزنید یا در بازارها خرید کنید. تورهای راهنمای گردشگری از میراث تاریخی بومی گرفته تا تورهای عکاسی و تورهای شبانه اجرا می شوند.

4) سفرهای دریایی از بندرگاه اسکله مدور

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

اسکله مدور در خلیج سیدنی توسط محکومین به کار اجباری ساخته شده و اکنون محل ترمینال اصلی کشتیرانی شهر است. هزاران مسافر در ساعات اوج، به منطقه می آیند، کافه ها و رستوران های خط ساحلی را اشغال می کنند و نمایش های خیابانی افراد محلی و بازدیدکنندگان را هنگام پیاده روی در خیابان های آفتابی  سرگرم می کنند.

یکی از محبوب ترین کارهایی که در اینجا انجام می شود و بهترین راه برای لذت بردن از ساحل درخشان سیدنی، سفر دریایی در بندر، مانند سفر دریایی دو ساعته در بندر سیدنی می باشد. کشتی ها از اینجا به سمت نقاط اصلی مانند مانلی، خلیج واتسونز و باغ وحش پارک تارونگا حرکت می کنند. در طول سفر سالانه زمستانی، سفر دریایی دیدن نهنگ سیدنی مسافران را از سیدنی بیرون می برد تا این موجودات با شکوه را مشاهده کنند. به راحتی می توانید از اسکله مدور به سمت سایر جاذبه های برتر پیاده روی کنید.

از جنوب در امتداد تفرجگاه ساحلی به سمت خانه اپرای سیدنی و باغ های گیاه شناسی سلطنتی بروید و یک پیاده روی کوتاه به سمت شمال که منتهی به پل بندرگاه سیدنی و منطقه تاریخی راک می شود، خواهید داشت. در غرب، موزه رایگان هنرهای معاصر که در یک ساختمان هنر دکو قرار دارد، نمایشگاهی بحث برانگیز از هنر حاشیه ای را به نمایش می گذارد.

5) بندر دارلینگ

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

بندر دارلینگ با فروشگاه ها، رستوران ها، موزه ها، نمایشگاه ها و اماکن گردشگری یک مرکز تفریحی برای گردشگران و افراد محلی است. خانواده ها علاقه مند به بازدید از موارد زیر می باشند: موزه مادام توسوئس؛ حیات وحش پارک سیدنی؛ و آکواریوم زندگی دریایی سیدنی، که حاوی بزرگترین مجموعه موجودات دریایی استرالیا در جهان است.

بلیط ورودی آکواریوم زندگی دریایی سیدنی یک راه عالی برای دوری از جمعیت است که در سایر جاذبه ها نیز تخفیف هایی را ارائه می دهد. موزه پاورهاوس (خانه قدرت) نمایشگاه های تعاملی در زمینه علم ، فناوری، طراحی و تاریخ را ارائه می دهد در حالی که دوستداران تاریخ دریایی می توانند ماکت کشتی کاپیتان کوک به نام کشتی تلاش، را در موزه دریای ملی استرالیا ببینند.

کودکان علاقه من به چرخ و فلک، زمین بازی و پارک آبی خواهند بود. تئاتر 9 بعدی آیمکس، حت سواری در بندر، پروازها و ماجراهای شبیه سازی شده اتومبیل های مسابقه ای در اطراف جاذبه ها را به نمایش می گذارد. کسانی که در میان تفریحات هیجان انگیز به دنبال آرامش  هستند، می توانند به باغ دوستی چینی بروند و در میان درختان بید و استخرهای کوی چای بنوشند.

6) باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

باغ گیاه شناسی سلطنتی یک منطقه آرام در میان شلوغی شهر است و در فاصله پیاده روی کوتاه از ساحل خانه اپرای سیدنی در امتداد خلیج فارم قرار دارد. این باغ ها در سال 1816 تأسیس شده اند و شامل 30 هکتار از درختان مختلف از جمله درختان تنومند، نخلستان ها، ارکیده ها، سرخس ها و گروهی از درختان میوه می باشند.

بازدید از باغ ها یکی از کارهای خارق العاده ای است که به طور رایگان در سیدنی انجام می شود. در میان بخش های برجسته می توان به باغ کاخ گل رز با 1800 شاخه گل رز، و گلخانه و سرخسستان سیدنی مملو از گیاهان گرمسیری و گل های بگونیا و ارکیده اشاره کرد. برای افراد کم انرژی، تور زمینی گردش با قطار در دسترس است.

پس از گردش در باغ ها، می توانید در کافه یا رستوران ها استراحت کنید یا از پیک نیک کوهستانی با منظره های زیبای بندر لذت ببرید. در اطراف باغ ها، دومین، یک مکان رویداد با فضای سبز و فضای ورزشی قرار دارد، همچنین هنگامی که از باغ ها بازدید می کنید، می توانید از دیدن خانه دولت، محل اقامت رسمی فرماندار نیو ساوت ولز لذت ببرید.

7) ساختمان ملکه ویکتوریا

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

بخش ارزشمند سیدنی ساختمان ملکه ویکتوریا (“QVB”)به سبک رومی است که توسط ایستگاه تالار شهری با طاق های زیرزمینی پیوند می یابد. این ساختمان زیبا که در ابتدا بین سال های 1893 و 1898 به عنوان یک مرکز خرید ساخته شده، توسط یک گنبد مرکزی بلند و 20 گنبد کوچکتر در اطراف آن، تاج گذاری شده است. پس از چند دهه غفلت و حتی برنامه هایی برای تخریب، در نهایت این ساختمان بزرگ ماسه سنگی در اوایل دهه 1980 به حالت اولیه خود بازگردانده شد. امروزه، بیش از 200 فروشگاه مدرن و شیک، گالری های مجلل آن را پر می کنند.

بازدید از آن، حتی برای کسانی که علاقه ای به خرید ندارند، و فقط برای تحسین بازسازی موفقیت آمیز آن و همچنین بازدید از پنجره های شیشه ای زیبا و رنگ آمیزی شده و کف های موزائیکی ساختمان، بسیار ارزشمند است. اتاق چای محبوب ملکه ویکتوریا در زیر لوسترهای کریستالی برای صرف چای میزبان افراد محلی و گردشگران است.

8) برج چشم سیدنی

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

برج 309 متری سیدنی، در بالای آسمان شهر، بلندترین ساختمان این شهر و یکی از نشانه های عالی آن (البته بعد از خانه اپرا و پل بندرگاه) می باشد. این برجک مخروطی طلایی رنگ از نقطه مرکزی یک بازار خرید شلوغ بالا می رود. آسانسورهای پرسرعت بازدیدکنندگان را به سمت عرشه مشاهده در بالای ساختمان یا به راهرو هوایی، یک سکوی دید شیشه ای در فضای آزاد و مکانی مناسب برای گشت و گذار، می برد.

وقتی در اینجا هستید، می توانید از چشم انداز وسیع سیدنی و حومه های اطراف آن یا از غذا خوردن در یکی از رستوران های گردان و کافه ها لذت ببرید. همچنین یک تجربه سینمایی 4 بعدی با ارائه نمای کلی از نمادهای اصلی این شهر در دسترس است.

9) سواحل سیدنی

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

سیدنی به خاطر سواحل افسانه ای معروف است. بسیاری از پناهگاه های ساحلی با آب های آرام و ماسه های قندی در اطراف بندر واقع شده اند. ساحل نمادین بوندی با ماشین در فاصله کمتر از 15 دقیقه از شهر واقع شده، و گردشگاه های عالی، کافه ها و جو بین المللی خود را به نمایش می گذارد. برای داشتن چشم اندازهای خارق العاده از اقیانوس، در امتداد صخره های ساحلی از بوندی تا کوژ، پیاده روی کنید.

دیگر سواحل اقیانوس عبارتند از کرونولو (تنها راه آسان برای دسترسی به ساحل سفر با قطار از شهر است)، برونته، تاماراما و ماروبرا. با 30 دقیقه سفر با کشتی از شهر، مقصد محبوب مانلی،  با تفرجگاه ساحلی، استخر اقیانوسی مشبک و فروشگاه ها و رستوران های عالی قرار دارد. دورتر از بخش شمالی شهر، گردشگران استراحتگاه های خارق العاده ای را در کالاروی ، دی وای و نارابین پیدا خواهند کرد. شناگران باید بین پرچم های قرمز و زرد بمانند. نگهبانان داوطلب در طول تابستان در سواحل اقیانوس آرام گشت می زنند و مسابقات نجات غریق را برگزار می کنند.

10) ذخیره بارنگارو

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

ذخیره بارنگارو نمونه ای عالی از پروژه موفق نوسازی شهری و یک مکان دوست داشتنی برای پیاده روی در کنار بندر است. این حوزه آبریز 22 هکتاری که از یک پایانه حمل و نقل نامشخص به این شکل در آمده، در سال 2015 افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 75000 درخت و بوته بومی، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، فروشگاه ها، رستوران ها و فضای نمایشگاهی در آن قرار دارند. این بنا بعد از رهبر قدرتمند زنان بومی  در زمان استعمار اروپا نامگذاری شد.

یکی از محبوب ترین کارهایی که در اینجا انجام می شود، پیاده روی در وولگول، یک تفرجگاه ساحلی زیبا است که شش هکتار از بندرگاه  احیا شده سیدنی در انتهای انبارگاه شمالی را پوشش داده و تا دو کیلومتر بین خلیج والش و بندر دارلینگ امتداد دارد.

در طول راه، می توانید گروهی از تأسیسات هنر عمومی زیبا را ببینید. از تابلو دیواری و عمودی 22 متری در دروازه جنوبی ساختمان که توسط دو تن از هنرمندان برجسته بومی استرالیا ایجاد شده، بازدید کنید. می توانید در تور فرهنگ بومی، در مورد میراث بومی این منطقه اطلاعاتی کسب کنید. این بنا از ایستگاه وینارد چهار دقیقه فاصله دارد، همچنین می توانید مستقیما با کشتی به  اسکله جدید بارنگارو بروید.

11) باغ وحش تارونگا

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

در باغ وحش تارونگا، شما می توانید از نزدیک حیوانات وحشی نماد استرالیا و سایر حیوانات از سراسر جهان، به علاوه منظره ای عالی از افق سیدنی را ببینید و از آن لذت ببرید. باغ وحش در امتداد ضلع شمالی بندر، و در املاک برتر سیدنی در حومه شهر مسمان واقع شده است. بخش های برجسته شامل پیاده روی لمورها، بازدید از کوالاها و نمایش فک دریایی می باشد. در شهر، اتوبوس ها از وینارد به باغ وحش می روند. اما بهترین راه، سفر با کشتی از اسکله مدور می باشد.

اتفاقات زنده در باغ وحش شامل “غرش و خروپف حیوانات” هنگام شب و یک مجموعه کنسرت تابستانی می باشد. شما می توانید از قبل بلیط ورودی باغ وحش تارونگا سیدنی که شامل سفر هوایی با گوندولا می باشد، را خریداری کنید.

12) خیابان جورج

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

خیابان جورج قدیمی ترین خیابان استرالیا، زمانی مسیری بی نام برای  ذخیره و جابجایی آب بود. امروزه، این خیابان یکی از مسیرهای اصلی ترافیک شهر و جایی است که ساختمان های اداری بلندمرتبه، فروشگاه ها و ساختمان های تاریخی در یک شرایط نامناسب قرار گرفته اند.

یک معماری باشکوه ، ساختمان زیبا و رومی ملکه ویکتوریا است که با گنبدهای زیبا، پنجره های شیشه ای رنگی و فروشگاه های شیک پر شده است. در نزدیکی آن، تالار شهر سیدنی (سال 1869) قرار دارد که یک نشانه مهم شهری با ترکیبی از سبک های مختلف معماری است (آن را با یک کیک عروسی تزئین شده مقایسه می کنند). یکی دیگر از ویژگی های معماری، کلیسای جامع نئو گوتیک سنت اندرو است که در سال 1868 تکمیل و افتتاح شد.

خریداران فروشگاه های زیادی را در این منطقه پیدا خواهند کرد. بوتیک های طراحی و فروشگاه های جواهرات گذرگاه طاقدار به سبک ویکتوریا را پر کرده اند، در حالی که بازار خیابان پیت که یک بلوک از شرق خیابان جورج فاصله دارد، یکی از حوزه های خرید عمده در شهر است.

13) پارک هاید

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

در میان تمام شهرهای تجاری مرکزی، پارک هاید یک پناهگاه از چمنزارهای گسترده، تفریحگاه های زیبا، گلها، چشمه ها و درختان انجیر می باشد. این پارک مرکزی کوچک و سرسبز بعد از پارک هاید در لندن نامگذاری شد، و  مناظر زیبایی را برای تماشا ارائه می دهد، به خصوص هنگام ناهار که کارگران شهرداری برای استراحت به اینجا می آیند. آبنمای برنزی آرچیبالد در این پارک (سال 1932) اتحاد استرالیا با فرانسه در زمان جنگ جهانی اول را گرامی می دارد، در حالی که یادبود جنگ آنزاک به سبک هنر دکو(سال 1934)، در نیمه جنوبی پارک، برای ادای احترام به قربانیان بنا شد.

در انتهای شمالی پارک هاید در میدان ملکه، سه ساختمان بی نظیر گرجستانی، شاهکارهای معمار مجرم سر فرانسیس گرینوی وجود دارد: پادگان پارک هاید، کلیسای سنت جیمز و دیوان عالی. پادگان پارک هاید بین سال های 1817 تا 1819 توسط کارگر مجرم ساخته، و در سال های 1975 تا 1984 به شرایط اصلی خود بازگردانده شد و در حال حاضر موزه تاریخ سیدنی را در خود جای داده که زندگی اولین “شهرک نشینان” اجباری را به تصویر می کشد. در ضلع شرقی پارک هاید موزه استرالیایی قرار دارد که بزرگترین مجموعه تاریخ طبیعی در این کشور محسوب می شود.

14) گالری هنر نیو ساوت ولز

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

گالری هنر نیو ساوت ولز که با پارک های زیبا احاطه شده، یکی از برجسته ترین موزه های هنری کشور است. این بنا متعلق به سال 1885 است و گالری های وسیع و درخشان و دیوان بزرگ با مجموعه هایی از آثار استادان اروپایی و هنرمندان آسیایی و نقاشی های معاصر از سراسر جهان را در خود جای داده است.

در این گالری همچنین یکی از بزرگترین مجموعه های هنر بومی استرالیا قرار دارد. بعد از بازدید از همه شاهکارها، می توانید در کافه یا رستوران استراحت کنید یا در هدیه فروشی این گالری قدم بزنید.

15) کلیسای جامع سنت ماری

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

در مقابل پارک هاید، کلیسای جامع سنت ماری( سال های 1868 تا 1882) نمادی از شروع معنوی کلیسای کاتولیک در استرالیا است. این برج دیدنی، به سبک نئو گوتیک ساخته شده و محل حکومت اسقف اعظم سیدنی می باشد.

این ساختمان در بالای برج های دوقلو قرار دارد و به سبک کلیسای جامع لینکلن مدل سازی شد، همچنین نمای باشکوه آن نمایانگر طراحی نوتردام پاریس می باشد. در داخل کلیسای جامع، پنجره های شیشه ای رنگی الگوهای زیبایی از نور را به نمایش می گذارند. در کریسمس، کلیسای جامع با چراغ ها و نورهای تزئینی روشن می شود که بهترین زمان برای بازدید از آن می باشد.

16) خیابان مک کواری

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

خیابان مک کواری از پارک هاید در جنوب تا خانه اپرای سیدنی در شمال امتداد دارد و زمانی شیک ترین خیابان سیدنی محسوب می شد. فرماندار مک کواری دستور ساخت بسیاری از ساختمان های استعماری بزرگ و عمومی را در امتداد این خیابان داد که برخی از آنها توسط معمار مجرم فرانسیس گرینوی طراحی شدند.

به دنبال آنها، اقامتگاه های ماسه سنگی ساخته شدند که شامل ایوان هایی برای داشتن چشم اندازهای زیبا از پارک های اطراف و بندر سیدنی بودند. تکمیل بیمارستان سیدنی در خیابان مک کواری در سال 1816، پزشکان را به ایجاد مطب در این نزدیکی تشویق کرد. اما ظرفیت بیمارستان از تقاضا بیشتر شد در نتیجه دفاتر قانونگذاری به برخی از ساختمان های آن منتقل شدند. امروزه دفتر پارلمان، جبهه شمالی بیمارستان را اشغال می کند و وقتی جلسه پارلمان نیو ساوت ولز برگزار می شود ورود برای عموم آزاد است.

ضرابخانه قدیمی سیدنی در ضلع جنوبی بیمارستان قرار گرفته و در حال حاضر یک کتابخانه، حیاط مرکزی و یک کافه را در خود جای داده است. همچنین در خیابان مک کواری، کتابخانه ایالتی نیو ساوت ولز، قدیمی ترین کتابخانه استرالیا قرار دارد. از جمله بخش های با ارزش خیابان می توان به مجلات کاپیتان کوک و بانک های جوزف و همچنین کارنامه کاری کاپیتان بیلیگ از بونتی اشاره کرد.

17) چیناتون

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

برای رایحه ادویه های گرم سوچوان، خرید کالاهای چینی یا جشنواره غذاهای آسیایی، به خیابان چیناتون سیدنی بروید. این محله کوچک که در هر انتهای آن یک دروازه شیر ساخته شده، در منطقه عابر پیاده خیابان دیکسون بین بندرگاه دارلینگ و ایستگاه مرکزی قرار گرفته است.

یام چا یک سرگرمی محبوب در اینجا است، و بازار جمعه شب همه چیز را از دیم سوم (نوعی غذای چینی) و غذای ویتنامی فو گرفته تا تیپاناکی (نوعی غذای چینی) ارائه می دهد. در اولین ماه کامل بعد از 21 ژانویه، خیابان های چیناتون در طول جشن سال نو چینی شلوغ می شوند. در نزدیکی چیناتون ، موسسه بازارهای برنج سیدنی قرار دارد که از چهارشنبه تا یکشنبه با صدها غرفه محصولات تازه، کالاهای شیک و سوغاتی می فروشند.

18) پادشاهان صلیب

18 جاذبه گردشگری برتر سیدنی

در حدود دو کیلومتری شرق CBD، پادشاهان کراس یا با نام محلی پادشاهان صلیب، منطقه چند وجهی قرمز رنگ سیدنی با گذشته جذاب بوهمیایی قرار دارد. این منطقه، در حدود سال های 1920 یک محله هنری بود، تا اینکه در دهه 1950 و بعد از آن به شکارگاه محبوب برای بیتنیک ها و هیپی ها تبدیل شد. در طول جنگ ویتنام، وقتی تعداد زیادی از سربازان آمریکایی برای “استراحت و تفریح” به اینجا آمدند، این منطقه به سمت فساد کشیده شد.

علی رغم محبوبیت کمتر نسبت به شب، در طول روز این منطقه چهره متفاوتی دارد. گردشگران از هتل ها و کافه های مدرن، هتل بوتیک ها در تفرجگاه های شیک و تهیه غذایی ها، برای صرف ناهار در رستوران های مد روز به اینجا می آیند. به دنبال تابلوی تبلیغاتی بزرگ کوکا کولا، در تقاطع خیابان ویلیام و جاده دارلینگورست باشید که اغلب از آن به عنوان “دروازه ورود صلیب” یاد می شود.

برای بازدید از سیدنی کجا اقامت کنیم؟

برای اولین بازدید از سیدنی، یک پایگاه بی نظیر برای گردش، منطقه تاریخی راک است که دارای چشم اندازهای دیدنی از بندر، بناهای تاریخی، موزه ها، فروشگاه ها، گالری ها و کافه های حیاط دار زیبا می باشد.

از اینجا، بسیاری از جاذبه های دیدنی سیدنی از جمله پل بندرگاه سیدنی، خانه اپرا و باغ های گیاه شناسی سلطنتی در فاصله پیاده روی کوتاهی قرار دارند. همچنین مسافتی کوتاه از اینجا به اسکله مدور، محل عزیمت کشتی ها و قایق های بندرگاه منتهی می شود. در اینجا فهرستی از برخی  هتل های برتر منطقه قرار دارد:

اقامت لوکس. از هتل های مجلل می توان به هتل بندرگاه پارک هایات، یکی از هتل های برتر کشور؛ هتل مجلل شانگری و هتل چهار فصل با چشم اندازهای خیره کننده از بندرگاه اشاره کرد.

اقامت میان رده ای. هتل بوتیک بندرگاه راک از مسافران در یک انبار دنج تغییر یافته نزدیک به ترمینال کشتی اسکله مدور پذیرایی می کند. برای خانواده ها و مسافرانی که به دنبال اقامت در آپارتمان هستند، سوئیت های غربی اسکله انتخاب برتر است، در حالی که بندر ماریوت سیدنی در اسکله مدور کمی نزدیک پاساژهای شلوغ مرکز شهر واقع شده است.

اقامت ارزانتر. برای مسافران با بودجه کمتر، هتل تاریخی استرالیا و هتل بازرگان، اتاق های مقرون به صرفه را در یک مکان عالی ارائه می دهند.

نکات و گردشگری: چگونه بهترین بازدید را از سیدنی داشته باشیم؟

برخلاف طرح منظم و گسترده شهرهای جدیدتر استرالیا، سیدنی طرح پیچیده ای از خیابان های یک طرفه و خطوط باریک دارد. حمل و نقل عمومی یا تورهای مسافرتی برای اولین بازدید بسیار توصیه می شود.

دیدن مناظر: برای معرفی بهتر جاذبه های سیدنی، یک تور با اتوبوس به سیدنی و بوندی را رزرو کنید که در نزدیکی جاذبه های مهم مرکز شهر، اطراف بندرگاه و ساحل بوندی متوقف می شود. بلیط ها به مدت 24 یا 48 ساعت معتبر هستند و مسافران می توانند هر وقت بخواهند سفر کنند.

یک سفر روزانه داشته باشید: در فاصله ای کوتاه در خارج از شهر، مناظر دیدنی کوهستانی قرار دارند. اگر فقط برای یک روز فرصت سفر فرصت، تور روزانه سفر به طبیعت کوه های آبی و حیات وحش از سیدنی را رزرو کنید. این تور گروهی کوچک شامل رفت و برگشت از هتل، هزینه ورودی به پارک حیات وحش Featherdale  و یک راهنما می باشد.

ماجراهای هیجان انگیزتر در نزدیکی سیدنی

سیدنی، یکی از زیباترین شهرهای استرالیا، مملو از جاذبه های بسیار جذاب برای سفرهای روزانه می باشد از جمله: کوه های آبی در فهرست میراث جهانی که برخی از بهترین مسیرهای پیاده روی در استرالیا را دارند؛ دره زیبای شکارچی یک مکان مناسب برای تهیه مواد غذایی است؛ و کانبرا، سرمایه ملی که تنها سه ساعت رانندگی از شهر فاصله دارد. همچنین با یک سفر کوتاه از مرکز شهر، می توانید به بهترین سواحل طلایی سیدنی از جمله ساحل بوندی، یکی از بهترین سواحل استرالیا بروید.

برای توصیه ها و ایده در مورد هتل های محل اقامت مطلب، در سیدنی کجا اقامت کنیم را بخوانید. اگر در برنامه ریزی سفر خود به کمک احتیاج دارید، مقالات ما را درمورد برنامه های برتر سفر به استرالیا، ماجراهای هیجان انگیز در فضای باز و بهترین مکان های ماهیگیری مشاهده کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید