فهرست کشور های استرالیا

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

 استرالیا، کوچکترین قاره بر روی کره زمین در بین تمامی قاره ‌ها می باشد. از دیدگاه تخصصی زمین ‌شناسی، یک قاره شامل فلات قاره (نقاط زیر آب لایه پوسته زمین) هم خواهد شد. بنابراین تعریف، جزیره ‌های نزدیک به فهرست کشور های استرالیا، هم جز قاره محسوب می شوند؛ چرا که آن ها در فلات قاره قرار گرفته اند.

فهرست کشور های استرالیا

قاره استرالیا، دارای دو کشور استرالیا و نیوزلند ( زلاند نو) است. استرالیا قاره ای مستقل است که هر دو کشور آن، دارای حکومتی مرکزی برای خود هستند. استرالیا کوچکترین قاره اما یکی از بزرگ ترین کشور های جهان می باشد که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیم کره جنوبی زمین قرار گرفته است. در ادامه بیشتر با استرالیا آشنا می شوید.

جغرافیا قاره استرالیا

قاره استرالیا دارای وسعت ۷ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۵0 متر مربع می باشد. این قاره در منتهی الیه جنوب شرقی قاره استرالیا واضع شده است و در واقع استرالیا سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه می باشد. در شرق این قاره در آب های اقیانوس آرام، جزایر بیشماری به صورت پراکنده وجود دارند که تعداد آن ها به ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تا خواهد رسید. کشور نیوزلند ( زلاند نو ) خود یکی از این جزایر واقع در این قاره می باشد. مطابق با سرشماری انجام شده در سال 2021، جمعیت استرالیا 25,422,788 نفر بوده است. استرالیا به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی که دارد، از طبیعت ویژه و منحصر به فردی برخوردار می باشد و به علت وجود صحراهای وسیع، عمده جمعیت استرالیا در سواحل و کرانه های آن زندگی می کنند.

 این کشور نوظهور که زمان زیادی از استقلال آن نمیگذرد، دارای چند فرهنگ می باشد و از این روی از مهاجر پذیر ترین جوامع محسوب می شود. ترکیب جمعیتی ناهمگون و وجود ملل مختلف، یکی از مزایای این علت است. کشور استرالیا همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین در سراسر جهان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که یک چهارم جمعیت این کشور، مهاجرین می باشند که توسط تور استرالیا به این کشور مهاجرت کردند.

شهر ها و ایالات استرالیا

پایتخت کشور استرالیا، شهر کانبرا می باشد که در قسمت جنوب شرقی این کشور، بین دو مرکز مهم فرهنگی و اقتصادی یعنی سیدنی و ملبورن واقع شده است. در طول زمان به استرالیا القاب «پیر ترین قاره»، «آخرینِ سرزمین ها» و «مرز آخر» دادند. استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو شکل گرفته است. از سایر شهر های بزرگ و مهم قاره استرالیا می توانیم به نیوکاسل، گلدکوئست، سان شاین کوست و کنز اشاره کنیم.


یکی از مهم ترین دلایل رواج مهاجرت به استرالیا، اقتصاد قوی آن می باشد که حتی در دوره رکود جهانی ناشی از همه گیری ویروس کووید هم آسیب زیادی بر آن وارد نشد. استرالیا از نرخ بیکاری پایینی بهره مند است و با هدف توسعه پایدار و رقابت اقتصادی و علمی با سایر کشور های پیشرفته مانند آمریکا و چین، نیاز زیادی به بسیاری از مشاغلی داشته است که می توانند توسط متقاضیان مهاجرت به استرالیا تامین کند.

ایالات استرالیا

 ایالت ‌ها و قلمرو های واقع در قاره استرالیا عبارت اند از:

  • ایالت نیو ساوت ولز (NSW) که سیدنی، بزرگ‌ ترین و قدیمی ترین شهر این قاره و پایتخت آن است.
  • ایالت کوئینزلند (QLD) که مرکز آن بریزبن می باشد.
  • ایالت استرالیای جنوبی (SA) که مرکز آن آدلاید است.
  • ایالت تاسمانیا (TAS) که جزیره‌ ای می باشد در جنوب شرقی و سرزمین اصلی و مرکز آن، هوبارت بوده است.
  • ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن می باشد.
  • ایالت استرالیای غربی (WA) که مرکز آن پرت بوده است.
  • قلمرو سرزمین شمالی (NT) که مرکز آن داروین می باشد.
  • قلمرو پایتختی استرالیا (ACT) شامل شهر کانبرا و اطراف آن خواهد شد.
فهرست کشور های استرالیا

آب و هوای استرالیا

 یکی دیگر از بهترین ویژگی های استرالیا، آب و هوای چهار فصل و متفاوت آن می باشد. آب و هوای استرالیا این امکان را فراهم خواهد کرد تا شما با سفر به این کشور با تور استرالیا در یک روز تجربه ی آب و هوای 4 فصل را داشته باشید. البته فقط آب و هوای به اصطلاح دیوانه از ویژگی های منحصر به فرد در فهرست کشور های استرالیا نیست. بلکه تنوع و جاذبه های طبیعی بکر زیادی در سرتاسر این قاره پراکنده می باشند که شما از دیدنشان هرگز سیر خواهید شد.

تنوع و زیبایی این جاذبه های دیدنی و طبیعی، به گونه ای می باشد که نظیرشان در هیچ کجای این کره خاکی مشاهده نخواهد شد و همین شگفتی های بی نظیر و خاص، دلیل سفر به استرالیا برای بسیاری از جهانگردان و توریست ها در جهان می باشد. 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم در فهرست کشور های استرالیا

با مهاجرت اروپایی ‌ها به هر دو کشور واقع در قاره استرالیا، با وجود اینکه این کشور ها فاصله زیادی با سایر قاره ها دارند، از نظر فرهنگی بسیار نزدیک به قاره اروپا می باشند. در چند قرن اخیر و با وجود حمایت‌ های مالی دولت استرالیا از نظر فرهنگی به شدت توانسته است پیشرفت چشمگیری داشته باشد. در فهرست کشور های استرالیا، ساختمان‌ های هنری فراوانی بنا شده اند که جلوه ‌های زیبایی به این سرزمین می دهند. ملبورن که یکی از پرجمعیت ‌ترین و در عین حال ثروتمند ترین شهر های واقع در استرالیا می باشد، معماری زیبایی داشته و دارای تئاتر ها، موزه ‌ها و گالری ‌های زیبایی خواهد بود. 

مذهب و زبان مردم در فهرست کشور های استرالیا

مردم هر دو کشور واقع در این قاره، از دین خاص و رسمی پیروی نمی کنند و بر اساس قانون اساسی این کشور ها، دولت اجازه تصویب هیچ قانونی بر پایه دین نخواهد داد. با این حال، طبق آخرین آماری که از این کشور در دسترس می باشد، 52 درصد از مردم مسیحی، 30 درصد بدون دین و 28 درصد مابقی پیرو ادیان دیگر خواهند بود. کشور های واقع در فهرست کشور های استرالیا، دارای زبان های منحصر به فردی نمی باشند و زبان ملی این کشور انگلیسی استرالیایی خواهد بود. به واسطه ورود مهاجرین به این سرزمین، چینی و ایتالیایی نیز بین مردم این کشور رایج می باشد.

جاهای دیدنی کشور استرالیا

کشور استرالیا چه از نظر زیبایی ‌های ذاتی و چه ساخت دست بشر، کشوری فوق العاده و با جاذبه ‌های گردشگری بی‌ نظیر محسوب می شود. چند نمونه از زیباترین جا های دیدنی این کشور را در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؛ همراه ما باشید.

مقاله مرتبط : بهترین کافه های استرالیا

دریاچه هیلیر

یکی از خاص ‌ترین دریاچه‎ های استرالیا هیلیر می باشد که در Middle Island واقع شده است.

گلد کوست Gold Coast

ساحل این نقطه از کشور استرالیا، مکانی رویایی برای موج ‌سواران و علاقمندان به دریا و تفریحات دریایی محسوب خواهد شد که با تور استرالیا به راحتی می توانید از این ساحل دیدن نمایید.

فهرست کشور های استرالیا

پل بندرگاه سیدنی

مانند ساختمان اپرا واقع شده در سیدنی، این پل نیز بسیار مشهور می باشد. “جالباسی” بزرگترین پل قوسی فولادی در جهان خواهد بود که 500 متر طول آن بوده و در ارتفاع 134 متری از بندگاه سیدنی واقع شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید