راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

شما می دانید که من عاشق چراغ های شهر بزرگ هستم. اسمان خراش های بلند، زندگی پرجنب وجوش شهری و نوشیدنی های بی نظیر همواره مرا به خود جلب کرده تند.

من شهرهایی مانند نیویورک، لندن و بانکوک را به عنوان شهرهای موردعلاقه ام می دانم. اکنون شهر جدیدی به این لیست اضافه و به صدر آن رسیده است. توکیو!! من انتظار یک تجربه متفاوت را در شهر داشتم اما نه اینکه همه چیز متفاوت و جالب باشد.

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

با قدم زدن در خیابان احساس می کنید مشغول بازی هستید. غذا، مردم، فرهنگ و هر آنچه که درباره ژاپن شنیده اید درست است. من به کشورها و پایتخت های زیادی در آسیا سفر کرده ام، اما توکیو به معنای واقعی کلمه دنیایی متفاوت است. نمی توانم منتظر بمانم تا دوباره به آنجا بروم. من با جزئیات به شما می گویم که در توکیو کجا بروید و کجا غذا بخورید.

آکیهابارا

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

یکی از بی نظیرترین محله های توکیو است. به آن شهر برقی هم گفته می شود، جایی که می توانید از ساختمان های اختصاص یافته به بازی های سرگرمی، مانگا، کازپلی، و کافه های معروف خدمتکار ( یک کافه عجیب که در آن خدمتکارانن غذاهای خوشمزه سرو می کنند)، انیمه، فروشگاه های اکترونیکی، پانچینکو و بسیاری از موارد دیگر بازدید کنید.

حتی اگر به این موارد هم عللاقه ندارید باید از آکیهابارا بازدید کنید. در آنجا با پاچینکو (تیرکمان)، به عقیده من دستگاه پنجه یک کلمه انگلیسی است، و بازی های مختلف سرگرمی زیادی خواهید داشت.

گینزا

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

گینزا محله جذاب توکیو است. وقتی تابلوهای نئونی و مردم ژاپن را حذف کنید، احساس می کنید که در نیویورک هستید. این شهر برای خیابان های طولانی، مرکز خریدهایی با برندهای لوکس و رستوران های فانتزی مشهور است. مطمئنا اینجا متفاوت ترین یا چشمگیرترین منطقه توکیو نیست، اما برای قدم زدن یا خرید منطقه ای ویژه می باشد.

به طور خاص، نمیتوان به راحتی فروشگاه 12 طبقه یونیکلو، که سبک های مختلف و قیمت های بسیار ارزانتر نسبت به جاهای دیگر دارد را ترک کنیم. وقتی گرسنه هستید، اینها بهترین مکان ها برای غذا خوردن در گینزا هستند.

چائو چائو گیوزا، مکان کوچکی است که فقط گیوزا سرو می کند و بسیار عالی است.

یاکیتوری تون تون، باید یاکیتوری را در یک مکان معتبر امتحان کنید.

گینزا کاگری، رشته فرنگی سوبا و سوشی میدوری، سوشی سرو می کنند.

هاراجوکو و اوموتساندو

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

محله مورد علاقه من در توکیو. اگر به بوتیک ها، کافه های خنک، فروشگاه های جالب، مکان های شیک و مواردی این چنین علاقه دارید، اینجا توقف کنید. به نظر می رسد محله ای با جمعیت جوان و پرنشاط می باشد.

چندین مورد برای بازدید در اینجا وجود دارد. اول خیابان تاکشیتا. این خیابان کوچک به موارد جذاب یا “کاوایی”، با نام محلی، اختصاص داده شده است. فروشگاه های جذاب، کرپ فروشی ها (البته کرپ های معمولی نه) و پشمک های رنگی معروف را شامل می باشد. فعالیت مورد علاقه من در اینجا پوریکورا است.

پوریکورا چیست؟ درواقع یک اتاقک عکاسی است اما نه اتاقکی که ما شناسیم. تصور کنید، یک طبقه کامل با اتاقک ها عکاسی که بهترین قسمت آن این است که آنها شما را شبیه به شخصیت انیمه نشان می دهند.

400 ین هزینه دارد و بسیار سرگرم کننده است و خاطره آن برای مدت طولانی خواهد ماند. کت استریت (خیابان گربه) که یک گذرگاه عابر پیاده با بوتیک ها و کافه های خنک است. این نام از راه گربه رو می آید، بنابراین انتظار دیدن گربه های ناز را در اینجا نداشته باشید. بعد ار قدم زدن در خیابان گربه، باید در خیابان های کنار ایستگاه اوموتساندو قدم بزنید که یکی از جالبترین مناطق توکیو می باشد. برخی از مکان های عالی هاراجوکو و اوموتساندو برای غذا خوردن: هاراجوکا گیوزا لو، بهتراین گیوزا ها را سرو می کند.

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

کافه خانه ران ران،  می توانید دسرها را بر روی یک کمربند نقاله ای سرو کنید که ایده بسیار جالبی است. کافی شاپ، زمانی برای نوشیدن قهوه. ماچا، مکانی زیبا برای نوشیدن چای ماچا. خوراکی های تخم مرغی کافه هیولای کاوایی، بستنی های کنجدی آن را امتحان کنید. دونات های قهوه ای و قهوه رایتز، چای دم کرده و موارد دیگر را سرو می کند. پنکیک شاد اوموتساندو، صبحانه. کافه مامیا باغ فضای باز، دهکده قهوه های دلپذیر.

شینجوکو

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

منطقه ای هنگام شب باید آنجا توقف کنید. اگرچه این منطقه در طول روز هیجان انگیز است اما زیبایی واقعی بعد از غروب خورشید است. در کوچه اوموید یوکوچو  که به آن کوچه یاکیتوری یا کوچه پیس نیز گفته می شود قدم بزنید و غذاهای محلی را امتحان کنید. این کوچه در شب های تعطیل بسیار شلوغ است.

در اینجا غذاخوری های کوچک با حداکثر 5 یا 6 صندلی خواهید یافت. باید ال یاکیتوری را در محلی به نام کابوتو امتحان کنید. از اینجا به سمت شهر شینجوکو حرکت کردیم.

اینجا منطقه ای خیره کننده با تعداد زیادی تابلوهای نئونی است. در اینجا می توانید کافه ربات معروف و منطقه چراغ قرمز توکیو را پیدا کنید. برای نوشیدن به گلدن گای بروید.تعداد زیادی سالن کوچک در آنجا قرار گرفته اند. منظور از کوچک با ظرفیت حداکثر 5 یا 6 نفر است.

شیبویا

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

شاید توریستی ترین و شناخته شده ترین منطقه توکیو باشد. معروف به شلوغ ترین گذرگاه جهان می باشد. اینجا میدان تایمز در توکیو است. اگرچه منطقه موردعلاقه من نیست، اما حداقل یکبار باید از آن بازدید کنید. همچنین یک منطقه مناسب برای خرید است.  مجسمه معروف هاچیکو نیز در اینجا قرار دارد.

غذاخوری ها کمی توریستی و گرانتر از سایر مکان های شهر هستند. اینجا مکان های عالی برای غذا خوردن در شیبویا می باشد.  گنکی سوشی (سوشی خوب)، بسیار توریستی اما سوشی های لذیذ و ارزان دارد. یوبی، سوشی. کوشیاکی بیسترو فوکومیمی، شام ژاپنی خوبی ارائه می دهد. جن جن آن، محل چای. مگا دون کیشوت، فوق العاده برای خرید، منطقه ویژه میان وعده های ضروری است.

اوئنو

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

هتل نوگا که در آن اقامت داشتیم، در محله اوئنو قرار داشت. یک محله کمتر توریستی و محلی. قابل توجه ترین مکان ها در اینجا پارک اوئو و خیابان خرید امیوکو می باشد. موزه های زیادی نیز در این محله وجود دارد. پارک بزرگ اوئنو جایی است که می توانید در آن گل ساکورا (در فصل مناسب) و تعداد زیادی معبد را مشاهده کنید.

راهنمای سفر و بهترین محله های توکیو

بازار امیوکو مکانی بزرگ برای غذاهای خیابانی است. ما تعدادی تاکویاکی امتحان کردیم که بسیار خوشمزه بود. جای بزرگ دیگری که توصیه می کنم ادکو سوشی است.

در اینجا تعدادی مکان است که ما می خواستیم از آنها بازدید کنیم اما وقت نداشتیم:

کاخ امپراطوری، بازار ماهی تسوجی، teamlab (نمایشگاه هنری بدون مرز)، جزیره اودایبا، پارک یوگی، تالار شهر توکیو( به رایگان تا طبقه چهل و دوم بالا بروید)، محله روپئنگی، تور ماریو کارت گوکارت، سفارش رامن ( نوعی غذا) با دستگاه. بنابراین، ما دلایل زیادی برای بازگشت دوباره به توکیو داریم. بعد از توکیو ما با قطار شینکانسن به کیوتو می رویم.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید