راهنمای حمل و نقل در کشور سوئیس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در سوئیس، یکی از سازماندهی ترین سیستم های حمل و نقل، ارائه ارتباط بین همه، حتی در دسترس ترین، گوشه های کشور با چشم انداز کوهستانی. مردم بدون نیاز به ایستادن یک اتوبوس در یک ایستگاه زندگی می کنند و نیازی به توقف نیم ساعت در انتظار قطار قطار نیستند.

کل سیستم حمل و نقل سوئیس با هم هماهنگ است، مانند یک ساعت. مقامات محلی پول برای جاده ها را نجات نمی دهند و از وضعیت حمل و نقل عمومی مراقبت می کنند، که، شما موافق هستید، برای هم ساکنان و مهمان های کشور بسیار دلپذیر است.

حمل و نقل هوایی

سوئیس سه فرودگاه بین المللی دارد :

  • (Zurich-Kloten (ZRH
  • (Geneva (GVA
  • (Basel – Mulhouse (BSL

فرودگاه های زوریخ و ژنو خطوط ریلی مخصوص به خود را دارند به صورتی که حمل و نقل سریع و مداومی را به مراکز تمامی شهرها از جمله زوریخ و ژنو ارائه می دهند.

فرودگاه بازل نیز در خاک مشترک فرانسه و سوئیس قرار دارد و مسافران می توانند به بازل بروند و از سوئیس خارج شوند ولی اجازه ورود به فرانسه را ندارند.

راهنمای حمل و نقل در کشور سوئیساتوبوس های درون شهری از طریق خطوط ریلی یا تراموای مرکزی متصل هستند. دو فرودگاه دیگر Bern-Belpmoos و  Lugano-Agno تعداد پروازهای مناسبی به مقاصد اروپایی دارند ولی برای داشتن هواپیمای بین قاره ای بسیار کوچکند. فاصله فرودگاه زوریخ تا مرکز شهر برن حدود 1 ساعت و ربع است که از جابجایی بین آن ها توسط دو قطار بین شهری انجام می شود.

حمل و نقل ریلی در سوئیس

راهنمای حمل و نقل در کشور سوئیسسوئیس بیشترین تعداد قطار در اروپا را دارد و این موضوع سبب شده که سوئیسی ها بعد از ژاپنی ها بیشترین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داشته باشند. در میان این همه حق انتخاب برای جابجایی، قطارهای بین شهری به عنوان یک گزینه عالی برای سیاستمداران و افراد شاغل محسوب می شود.

شهرهای مهم مثل زوریخ، بازل، برن و لوزان، شبکه ارتباطی اس-بان: S-Bahn و خطوط شبکه ای تراموا را گسترش داده اند. (اس-بان ها قطارهای سریع السیری هستند که توقف های مناسبی از حدود 10 دقیقه تا 30 دقیقه دارند)

همچنین در اکثر شهرها از جمله بازل، برن، ژنو، فریبورگ، لوزان، لوگانو و لوسرن، خطوط شبکه ای اتوبوس برقی سازماندهی شده اند. این موضوع در شهرهای کوچکتر محدودتر است به نحوی که این شهرها خطوط شبکه ای اتوبوس درون منطقه ای محلی را پوشش می دهند.

حتی دهکده ها هم با خطوط اتوبوسرانی قابل دسترسی هستند به نحوی که اتوبوس ها روزانه چندین بار از هر دهکده عبور می کنند.

راهنمای حمل و نقل در کشور سوئیسجدول زمانبندی و بلیط اتوبوس های مسیرهای غیر اصلی هم در حال پیوستن به سیستم یکتا و منحصر به فرد حمل و نقل عمومی سوئیس هستند. بنابراین برنامه ریزی برای یک سفر خوب به راحتی امکان پذیر است. همچنین در وبسایت www.sbb.ch  می توان از اطلاعات لازم در خصوص تغییر حرکت قطارها و مبلغ بلیط های آنلاین، مطلع شد.

در سوئیس، اتوبوس راه دور عمومی وجود ندارد و در واقع این وظیفه به عهده قطارهاست. اگرچه قطارهای دوربرد ظرفیت و گنجایش بیشتری دارند و سریع تر، قابل اعتمادتر و راحت ترند ولی یک مشکل کوچک دارند و آن این است که برای هر مسیر دوربرد در سوئیس، در هر ساعت یک قطار به کار گرفته می شود در حالی که سیستم حمل و نقل اتوبوس های مسیرهای غیر اصلی با کمترین محدودیت ها در حال فعالیت هستند.

حمل و نقل زمینی در سوئیس

راهنمای حمل و نقل در کشور سوئیس

بیش از 1600 کیلومتر (1000 مایل) اتوبان و 70000 کیلومتر (43000 مایل) بزرگراه و جاده دوطرفه به صورت آسفالت شده در سوئیس وجود دارد. در مقابل جاده های شوسه یا خاکی بسیاری هستند که مورد استفاده کشاورزان و کارگران قرار گرفته است. بنابراین بستر مناسبی برای استفاده از حمل و نقل زمینی وجود دارد.

اتومبیل شخصی: این شکل از سفر با توجه به مناظر فوق العاده زیبای جاده ای سوئیس و امکان تهیه گواهینامه بین المللی یا حتی اجاره خودروهای شخصی، مسلما تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

البته در این نوع سفر باید یک سری نکات را در نظر گرفت : جاده ها در سوئیس خیلی از اوقات پوشیده از برگ مرطوب درختان یا یخ و برف پوشیده شده است.

( از ماه اکتبر تا آپریل که البته بستگی به ارتفاع دارد ) بنابراین داشتن زنجیر چرخ الزامیست. خیلی از گذرگاه های جاده ای در زمستان به دلیل بارش برف مسدودند پس قبل از ورود به این مسیرها نقشه ها و اخبار راه ها را بررسی کنید و در هنگام حرکت می بایست فقط از دنده های سنگین اتومبیل استفاده کرد.

کرایه ماشین در سوئیس

اگر حمل و نقل عمومی در سوئیس میل شما نیست و شما شجاعت شخصا فرآیند رانندگی را هدایت می کنید، به نزدیکترین فرودگاه یا ایستگاه اصلی بروید – در آنجا شما همیشه می توانید یک ماشین را اجاره کنید . بسیاری از شرکت ها نیز در استخدام خودرو مشارکت دارند، اما باید به صورت مستقل در شهر پیدا شوند.

به طور طبیعی، شما باید بیش از 21 سال داشته باشید، گرچه بعضی از اتومبیل ها تنها توسط افرادی که سن 25 سال دارند مورد اعتماد هستند. همچنین باید یک گواهینامه بین المللی رانندگی، حداقل 3 سال خدمات و کارت اعتباری معتبر داشته باشید.

به هر حال، مسیرهای سرعت بالا در سوئیس وجود دارد؛ آنها معمولا با نام پلاک سبز نشان داده می شوند. به منظور سفر از طریق چنین مسیر، شما باید پرداخت حدود 40 فرانک سوئیس. پرداخت می تواند در یک ایستگاه مرزی، ایستگاه گاز یا پست انجام شود. پس از آن شما یک کوپن تصدیق دریافت خواهید کرد، که ویجت تماس محلی است.

حمل و نقل آبی در سوئیس

راهنمای حمل و نقل در کشور سوئیساین کشور دسترسی به دریا ندارد، اما به خاطر دریاچه های زیبا، در اینجا یک سیستم حمل و نقل آب وجود دارد. عبور از یک بانک به سوی دیگر می تواند توسط کشتی انجام شود و به منظور به سادگی تحسین زیبایی و آب صاف، در هر دریاچه بزرگ ( Zurich ، Tuna ، Firvaldshtetskoe ، ژنو ) به طور منظم قایق های تفریحی cruise. بلیط های آنها را می توان در دفاتر بلیط خریداری کرد، که، به طور معمول، در ساحل قرار دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید