10 منظره بسیار زیبا ارمنستان

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

ارمنستان با دارا بودن مناظر تاریخی، طبیعی و فرهنگی زیبا، جاذبه های بسیار بی نظیر متعددی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. با وجود تعداد زیادی از کوهستان ها، رودخانه ها و جنگل های سرسبز در کنار مناطق دور افتاده، قلعه ها و صومعه ها که باید آنها را کشف کنید هرگز در این کشور خسته نخواهید شد.

در این فهرست 10 منظره زیبای ارمنستان که بازدید از آنها ضروری است را ارائه می دهیم.
صومعه تاتو

10 منظره بسیار زیبا ارمنستانصومعه قرن نهمی تاتو بر روی صخره ای 850 متری (2790 فوت) بالای چشمه ها و طبیعت باورنکردنی قرار گرفته و بازدید از آن به خاطر اهمیت تاریخی و مذهبی و مناظر طبیعی زیبا در اطراف صومعه، ضروری است.

برای رسیدن به صومعه مسافران باید از تله کابینی که بین هالیزور و صومعه قرار دارد، استفاده کنند و از چشم انداز خیره کننده لذت ببرند. در دوران قرون وسطا، این صومعه مهم ترین مرکز آموزشی و معنوی ارمنستان محسوب می شد. امروزه، این مجتمع قدیمی و مشهور، قطعا یکی از چشم گیرترین مکان های محبوب ارمنستان محسوب می شود.
دریاچه سوان

10 منظره بسیار زیبا ارمنستاندریاچه خیره کننده سوان یکی از زیباترین مناطق طبیعی و بهترین جایگزین اقیانوس در این کشور است. این دریاچه خیره کننده آب شیرین 1905 متر (6250 فوت) بالاتر از سطح دریا واقع شده و یکی از مرتفع ترین دریاچه های جهان و بهترین مکان برای شنا در روزهای گرم تابستانی است.

همچنین صومعه باستانی و زیبای سواناوانک در نزدیکی دریاچه، از سنگ های سیاه خام ساخته شده و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند. این کلیسا چشم انداز عالی دارد. حتما زمانی که به دریاچه سفر می کنید، ماهی قزل آلا کباب شده و محلی را امتحان کنید.
خور وراپ

10 منظره بسیار زیبا ارمنستانخور ویراپ بر روی تپه ای کوچک در دره آرارات واقع شده و جایی است که گریگور لوئیزاویچ یا سنت گریگوری ایلومینات (روشنگر)، به مدت 13 سال در آن زندانی بود تا اینکه او بیماری پادشاه تردات سوم را درمان کرد. بهبودی پادشاه باعث شد تا وی به دین مسیحیت بپیوندد، و ارمنستان اولین کشوری بود که در سال 301 دین مسیحی را در جهان پذیرفت.

امروزه مسافران می توانند از صومعه زیبای خور وراپ و اتاق زیرزمینی که سنت در آن نگهداری می شد، بازدید کنند. این صومعه یکی از چشمگیرترین موقعیت ها را دارد زیرا در نزدیکی کوه زیبای آرارات قرار دارد.
کوه آراگات

10 منظره بسیار زیبا ارمنستانآراگات منطقه ای کوهستانی مملو از مناظر طبیعی و فرهنگ های متنوع می باشد. از صومعه و قلعه موجود در مسیر منتهی به قله کوه که توسط چمنزارهای آلپی و گل های معطر احاطه شده، بازدید کنید.

در تابستان نیز با ایزدی ها ملاقات خواهید کرد که در چادرها زندگی و در دامنه کوه گوسفند پرورش داده تا محصولات لبنی آنها را در دره بفروشند. چشم انداز زیبای دریاچه کار، در ارتفاع 3190 متری (10.433 فوت) از سطح دریا در دامنه کوه آراگات واقع شده است. در این مکان حتی در روزهای گرم تابستان نیز بازدیدکنندگان می توانند برف بازی کنند.
دره دیبد

10 منظره بسیار زیبا ارمنستاندره دیبید، یکی از جذاب ترین مکان های ارمنستان، غنی از فرهنگ و تاریخ است. به خاطر کمبود امکانات توریستی، بازدیدکنندگان معمولا در وانادور می مانند و برای سفر روزانه به این دره زیبا می آیند. در طول مسیر، می توانید از صومعه های ساناهین و حقپات در فهرست میراث جهانی یونسکو و تعداد بی شماری از دهکده های کوچک در امتداد رودخانه دیبد بازدید کنید.

این منطقه دارای تعداد بی شماری خاچکار جذاب است؛ سنگ های صلیبی زیبا که بازتاب بی نظیری از هنر سنتی مسیحی در دوران قرون وسطایی را نشان می دهد.
ذخیره ایالتی جنگل خسرو

10 منظره بسیار زیبا ارمنستاناین ذخیره ایالتی، یکی از اولین مناطق حفاظت شده جهان، به عنوان جنگل خسرو یا ذخیره خسرو شناخته شده است. این منطقه در استان آرارات واقع شده و گیاهان و جانوران خاص اروپایی و آسیایی را در خود جای داده است. این ذخیره با وسعت 29.196 هکتار، 1600 تا 2300 متر (5249 تا 8530 فوت) بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

این ذخیره توسط پادشاه خسرو سوم که بین سال های 330 تا 339 حکومت می کرد، کشف شد، و او می خواست منطقه ای برای توسعه شرایط آب و هوای طبیعی در شهر آرتاشات ایجاد کند. همچنین از این جنگل به عنوان منطقه شکار برای خانواده سلطنتی استفاده می شد.

همچنین، ذخیره ایالتی جنگل خسرو به اولین منطقه حفاظت شده در دوران امپراطوری روم و منطقه قفقاز تبدیل شد. این جنگل دارای یک محدوده کوهستانی است که یک شبکه از ارتفاعات اصلی و فرعی، دره های عمیق و فلات های مرتفع مشرف به قله های آتشفشانی را در خود جای داده است.
ذخیره ایالتی شیکاگو

10 منظره بسیار زیبا ارمنستاندومین ذخیره جنگلی بزرگ ارمنستان، ذخیره ایالتی شیکاگو است که حدود 10.330 هکتار را پوشش می دهد. این جنگل حدود 1100 گیاه متنوع را در خود جای داده اما بخش اعظم این جنگل هنوز کشف نشده است. تصور می شد که در این جنگل خرس ها، پلنگ ها، بزهای وحشی و مارهای افعی ساکن هستند. همچنین در جنگل شیکاگو آبشارهای زیبایی وجود دارند که می تواند در سفر به این منطقه، از آنها لذت ببرید.
دریاچه آرپی

10 منظره بسیار زیبا ارمنستاندریاچه آرپی یک انتخاب عالی برای سفری کوتاه به دور از جمعیت است، زیرا به لطف وجود دریاچه سوان در فصل های شلوغ، دریاچه بسیار آرام و خلوت است. این دریاچه در سال 1951 به یک ذخیره آب تبدیل شد و شرایط طبیعی آن به صورت مصنوعی افزایش پیدا کرد. امروزه این دریاچه دومین منبع آب مهم در ار منستان است.

از سال 2009، پارکی جدید در اطراف پارک گسترش یافت تا از محیط طبیعی 100 گونه از پرندگان که در آن منطقه زندگی می کنند، محافظت کند. می توانید در اینجا اردو بزنید یا یا برای کشف مناطق طبیعی می توانید پیاده روی کنید.
دره گارنی

10 منظره بسیار زیبا ارمنستاندر حدود 30 کیلومتری (18.5 مایلی) پایتخت ارمنستان، ایروان، دره زیبای گارنی به همراه صخره های عمودی و ستون های بازالتی چند ضلعی خاص به نام “سمفونی سنگ ها” قرار گرفته است. از دور به این دره نگاه کنید، در واقع صخره ها می توانند شبیه به یک بخش لوله ای بزرگ به نظر برسند.

به نظر می رسد که این سنگ ها بعد از انفجار آتشفشانی سال های گذشته تشکیل شدند، و بازدید از این دره خیره کننده بسیار توصیه می شود. این سفر می تواند با بازدید از معبد گارنی، تنها معبد بت پرستی ارمنستان که در قرن اول ساخته شد، همراه باشد.
پارک ملی دلیجان

10 منظره بسیار زیبا ارمنستانپارک ملی دلیجان که در استان طاووس قرار گرفته، به خاطر چشمه های درمانی آب معدنی شناخته شده و شهری به همین نام را به وجود آورده است که یکی از مقصدهای اصلی تفریحی محسوب می شود. این منطقه جنگلی سرسبز غنی از فرهنگ و طبیعت و تنوع زیستی است به همین دلیل جای تعب ندارد که گاهی به عنوان “سوئیس ارمنستان” شناخته شود.

این پارک ملی 24000 متر وسعت دارد و مکانی عالی برای تفریحات بیرون از خانه از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان است. بازدیدکنندگان می توانند از مسیرهای طبیعت گردی عبور کرده و شب در چادرها بمانند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید