جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یکی از به نام ‌ترین مقاصد گردشگری جهان کشور تایلند است، پوکت یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و مقصد تفریحی بسیاری از مسافران از سراسر جهان است.

 بوده و بازدید کنندگان عکس هایی هیجان انگیز با این تصاویر را در این موزه به ثبت می رسانند. تریک آی یک موزه تعاملی است که باعث تحریک خلاقیت و تخیل می شود و به همین جهت از مکان های هیجان انگیز در شهر پوکت به شمار می آید. زمان بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 9 تا 20 می باشد.

موزه سه بعدی پوکت

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

این موزه یکی از جاذبه‌های مدرن جزیره ی پوکت است. موزه سه بعدی پوکت قطعاً با تمام موزه هایی که تاکنون دیده اید متفاوت است.

موزه ی تریک آی Trickeye از اولین موزه های سه بعدی جهان است و همه‌ساله پذیرای گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیاست.

به‌طورکلی این موزه از حدود 100 نقاشی خاص تشکیل‌شده است و بازدیدکنندگان در زوایایی مشخص با این نقاشی‌های سه بعدی در موقعیت‌های مجازی جالبی قرار می‌گیرند و می‌توانند عکس‌های جذابی تهیه کنند. هدف اصلی از ساخت این موزه فراهم آوردن اوقاتی شاد و مفرح برای بازدیدکنندگان، خانواده‌ها و کلیه افرادی است که به تایلند سفر می‌کنند.

البته به شما توصیه می‌کنیم که جوراب پا نکنید تا در سطح لغزنده موزه سر نخورید. بعضی قسمت های موزه ازجمله پله ها بسیار لغزنده هستند، در این قسمت‌ها خیلی مراقب کودکان باشید تا ناخواسته خاطره ای تلخ از این موزه ی هیجان‌انگیز برای شما به‌جای نماند.

تاریخچه موزه سه بعدی تایلند

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

این موزه که درواقع یک گالری هنری محسوب می‌شود و در سال 2012 تأسیس شد، پیش از آن ساختمان امروزی موزه که شامل 2 طبقه است، کاربری دیگری داشته است.

در ابتدا این ساختمان یک سالن سینما و تئاتر معروف در پوکت به نام مروارید بوده است. سپس به یک باشگاه سرگرمی به نام فاتاسیا تبدیل‌شده و بعدازآن به موزه ی سه بعدی پوکت تغییر کاربری داده است.

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکتاین موزه با استفاده از یک سبک نقاشی خاص ساخته‌شده است. ساخت این آثار با استفاده از یک سبک باستانی به نام ترامپو لویل انجام‌شده است.

این سبک نیازمند مهارت های تخصصی مهندسی است و اصول آن بر پایه ایجاد یک تصویر سه بعدی بر روی یک سطح دوبعدی مانند دیوار، سقف یا زمین شکل‌گرفته است. در این سبک از تکنیک پرسپکتیو استفاده می‌شود که هر بیننده ای را می‌تواند به‌راحتی فریب دهد.

بخش های مختلف موزه سه بعدی پوکت

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

موزه چند بعدی پوکت دارای پنج گالری اصلی است. بخش کلاسیک، بخش متنوع، بخش آبشار، بخش باستانی و بخش خلاقیت. در ادامه با هر یک از بخش‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

اولین تصویری که در بدو ورود آن را خواهید دید، تصویری غول‌پیکر از خیابانی در شهر قدیمی پوکت است که حفره ای بزرگ درون آن قرار دارد و مواد مذاب از آن به بیرون می‌ریزد. این تازه ابتدای ماجراجویی شماست. خود را برای یک با بازدید هیجان‌انگیز آماده کنید.
1- بخش نقاشی های مشهور موزه سه بعدی پوکت
اولین بخشی که به آن وارد می‌شود، شاید بیشترین شباهت را به موزه های عادی داشته باشد، چراکه پر از نقاشی های کلاسیک نقاشان بزرگ تاریخ است، البته به سبک موزه سه بعدی!

در این بخش شوخی های جالبی با آثار بزرگان شده است، بر روی دیوار های این بخش می‌توانید آثاری از ونگوگ، داوینچی میله، مونک و بسیاری دیگر را ببینید که همگی به طرز متفاوتی به نمایش درآمده اند، شوخی های جالبی با این نقاشی ها شده است و تصاویر بسیار واقع گرایانه با بن‌مایه‌ی طنز توجه بسیاری از مسافران تور پوکت را به خود جلب می‌کند.
برای مثال می‌توانید نمونه ای از مونالیزا اثر داوینچی را ببینید که صورت آن بانوی ایتالیایی به طرز خنده داری بادکرده است و سر او به یک تلمبه ی دوچرخه وصل است و شما می‌توانید در حال باد کردن سر مونالیزا عکس خود را بگیرد.

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

نمونه ای دیگر نقاشی خوشه‌چینان اثر ژان فرانسوا میله است. در این نقاشی شوخی جالبی با اثر اصلی شده است. کارگران در این اثر در حال جمع‌کردن اسکناس‌های بیرون ریخته از بوم نقاشی هستند. درحالی‌که در اثر اصلی کارگران در حال جمع‌کردن باقی‌مانده‌های درو گندم به تصویر کشیده شده اند.
از دیگر آثار طنزآمیز این بخش می‌توان به آسمان پرستاره ونگوگ و نقاشی گوش‌بریده او اشاره کرد. می‌توانید به او کمک کنید و در حال پانسمان گوشش عکس یادگاری بگیرید و یا به همراه این نقاش بزرگ به آسمان شب خیره شوید. باکمی خلاقیت می‌توانید با بزرگان نقاشی جهان شوخی کنید و عکس هایی بگیرید که همه را به خنده می اندازد.

2- بخش درهم موزه سه بعدی پوکت

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

پس از بخش کلاسیک می‌توانید از راهروی بزرگ مجموعه با آثار مختلف عبور کنید و به یکی از جذاب ترین بخش‌های موزه برسید. در این بخش مسافران تور پوکت به دل صحنه فیلم ها و قصه ها پا می‌گذارند.

بر روی یک پل شکسته قدم بزنید، از نردبان معلق یک هلیکوپتر آویزان شوید، با زامبی‌ها در قطار هم‌سفر شوید، از دست گاو های وحشی اسپانیایی فرار کنید، بر لبه ی یک پرتگاه بر ترک موتورسیکلت بنشینید، پاراگلایدر سواری کنید، از دست تمساح ها به سقف پناه ببرید و یا از گاوصندوق بانک سرقت کنید. مسافران تور تایلند می‌توانند با هرکدام از این آثار عکس یادگاری بگیرند و خاطره ای طنزآلود در بازدید خود از این موزه بسازند.

3- بخش آبشارهای مختلف موزه سه بعدی پوکت

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

پس از بازدید از قسمت دوم به بخش آبشار می‌رسیم. تصاویر سه بعدی آبشار های مختلف در این قسمت نقاشی شده اند. اگر نتوانستید عکس دلخواه خود را در مسیرهای خروشان رفتینگ تور تایلند بگیرید، اینجا می‌توانید دلی از عزا دربیاورید و عکس های جالبی در دل طبیعت و مسیر های پرپیچ‌وخم آبشارهای خطرناک بگیرید.

اندازه ی بعضی از این نقاشی ها بسیار بزرگ است و می‌توانید به‌صورت خانوادگی وارد این نقاشی ها شوید و با آن ها عکس بگیرید.

4- بخش تاریخی موزه سه بعدی پوکت

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

پس از بخش آبشار ها به قسمت نقاشی های باستانی موزه می‌رسید. شاید طی تور پوکت برنامه ای برای بازدید از آثار تاریخی نداشتید، اما به لطف این بخش از موزه، می‌توانید به دل تاریخ سفر کنید. البته این سفر خالی از خطر هم نیست، مراقب حمله ی دایناسورها و حیوانات درنده مثل پلنگ‌های وحشی که از دل نقاشی ها بیرون زده اند باشید.

5- بخش استعدادها در موزه سه بعدی پوکت

بخش خلاقیت آخرین قسمت موزه ی سه بعدی پوکت است؛ اما انرژی زیادی نیاز دارد. پس انرژی خود را برای این قسمت ذخیره کنید، چراکه این بخش نیاز به فعالیت بدنی شما دارد.

باید در ژست‌های مختلف قرار بگیرید تا بتوانید آثار نقاشی را کامل کنید. باید دست‌به‌کار شوید تا بتوانید با یک سری ژست های متفاوت صحنه هایی هیجان‌انگیز خلق کنید.

برخی از این ژست‌ها کمی سخت هستند و ممکن است شما را از گرفتن عکس در آن بخش منصرف کند؛ اما این عکس های جذاب به زحمتی که باید برای گرفتن آن‌ها بکشید می ارزد.

می‌توانید با بوکسر معروف مایک تایسون مبارزه کنید، یا بر فراز ابرها راه بروید، سوار ماشین پرنده شوید و از چنگال تمساح غول‌پیکر فرار کنید. در این بخش هیچ محدودیتی وجود ندارد، خجالت را کنار بگذارید و عکس های خلاقانه بگیرید تا یادگاری خوشی از تور تایلند خود به خانه ببرید.

مزایای بازدید از موزه سه بعدی تایلند

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

آب‌وهوای تایلند در بسیاری از مواقع سال قابل پیش‌بینی نیست، به همین خاطر بهتر است طی سفر همیشه یک برنامه ی جایگزین برای تفریحات روباز خود داشته باشید.

بازدید از موزه ی سه بعدی پوکت می‌تواند در یک روز بارانی ایده بسیار جالبی برای سرگرم شدن تمام اعضای خانواده باشد. این موزه ذهن شما را به چالش می‌کشد و با ایجاد خطای دید صحنه های هیجان‌انگیزی خلق می‌کند.

طی این بازدید زمان و مکان را فراموش خواهید کرد و در دل قصه ها و افسانه ها قدم خواهید گذاشت. برای چند ساعت در دنیای نقاشی های سه بعدی سرگرم شوید و از شلوغی‌های شهر فاصله بگیرید و خاطره‌ای خوش از تور تایلند خود به‌جای بگذارید.

آدرس موزه چند بعدی پوکت

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکت

این مجموعه ی شگفت انگیز در منطقه ی مونگ پوکت در محله ی تالات یای و در خیابان فانگ یانگ واقع‌شده است. در مجاورت هتل پیرل می‌توانید این موزه ی را به‌راحتی پیدا کنید.

در آخ ر توصیه می کنیم که اگر به دنبال تور ارزان تایلند یا تور ارزان پوکت هستید، برای کاهش هزینه طی سفرتان می‌توانید به سراغ تفریح‌هایی بروید که هزینه ی زیادی ندارند و می‌توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند و همچنین مناسب تمام اعضا خانواده نیز هستند.

این موزه، تفریح مناسبی است که می‌تواند علاوه بر این‌که شما را سرگرم کند، عکس های فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان بیاورد. بیرون موزه مغازه های نوشیدنی و خوراکی وجود دارند، می‌توانید در آنجا چنددقیقه‌ای نفسی تازه کنید و به گشت شهری‌تان ادامه دهید.

جاذبه ی زیبا و منحصر بفرد موزه سه بعدی پوکتاین بازدید بدون شک برای تمام سنین می‌تواند جالب باشد و کیفیت نقاشی‌ها بسیار بالاست. البته در مقایسه با برخی نمونه های مشابه نقطه‌ضعف‌هایی نیز دارد. برای مثال سطح براق برخی نقاشی ها باعث انعکاس نور در عکس ها می‌شود.

البته جذابیت های این موزه آن‌قدر زیاد است که از ضعف های اندک آن چشم‌پوشی شود. در روزهایی که آب‌وهوا طی تور تایلند شما مساعد نیست و باران های شدید و یا گرما بیش‌ازحد هوا مانع گشت‌وگذار شما می‌شوند، می‌توانید به این محیط سربسته بروید و چندساعتی در این موزه سرگرم شوید. عکس هایی متفاوت و خاص بگیرید و با ایجاد خطای دید هوش از سر هر بیننده ای ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید