راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سارانسک، شهری کوچک در کشور پهناور روسیه است که در فاصله ۶۵۰ کیلومتری از مسکو قرار دارد. این شهر در نزدیکی رودخانه ای به نام «سانکارا» واقع شده و همین دلیل نام گذاری این شهر بوده است. این شهر جزء یکی از شهرهایی است که میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز خواهد بود. اما با تمام این تفاسیر قبل از سفر به نقاط مختلف دنیا که یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارد در طول زندگیشان انجام دهند، داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار مسافران نیز قرار بگیرد. ما در راهنمای سفر به سارانسک سعی کره ایم تا چنین اطلاعاتی را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماییم.

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

آب و هوای شهر سارانسک

با توجه به این که شهر سارانسک در کشور روسیه واقع است از لحاظ آب و هوایی می شود که اگر سرد نباشد نسیم خنکی در این شهر همواره می وزد. سارانسک تابستان های ملایم و زمستان های سردی دارد به طوری که ۵ ماه از سال (آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند) دمای متوسط آن به زیر صفر می رود. دمای این شهر در ماه های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) حداکثر ۲۴ و حداقل ۱۲ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و تابستان است، زیرا در ماه های این فصل شرایط آب و هوایی بسیار مساعد است و برای کسانی که می خواهند جام جهانی ۲۰۱۸  را در این شهر بگذرانند بهترین شرایط نیز فراهم است.

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

اطلاعات کلی شهر سارانسک در روسیه

زبان رسمی: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) – (هر ۱۰۰ روبل مسکو تقریبا برابر با ۱.۵ تا ۱.۸ دلار آمریکا است).

ولتاژ برق شهری: ۲۲۰ ولت

کد کشور: +۷

اختلاف ساعت با تهران:  نیم ساعت عقب ‌تر از تهران است.

شماره های اضطراری:

آتش نشانی: ۱۰۱

پلیس: ۱۰۲

آمبولانس: ۱۰۳

فرودگاه: فرودگاه سارانسک

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

در سفر به سارانسک، کجا غذا بخوریم؟

سارانسک در زمینه‌ی خوراک، گزینه‌های زیادی را روی میز ما می‌گذارد. اگر می‌خواهید یک غذای درجه‌یک بخورید بهتر است رستوران پیشنهادی‌ راهنمای سفر به سارانسک را جدی بگیرید. در دوران جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ رستوران‌های سارانسک جای سوزن انداختن ندارد، به همین خاطر دست رد به هیچ‌کدام نزنید، اما اگر می‌خواهید بهترین را انتخاب کنید، پلامنای بهترین است. اگر به‌دنبال یک غذای سریع و ارزان هستید به Otmennaya Pelmennaya در شماره ۳۱ خیابان Sovetskaya بروید. جایی خاص، اما ارزان. در این‌جا بهترین غذاهای سنتی روسیه سرو می‌شوند. این‌جا برای خوردن یک ناهار یا شام بی‌نظیر است و در عین‌حال مناسب برای با در نظر گرفتن هزینه‌ها.

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

سیستم حمل و نقل در سارانسک

سیستم حمل و نقل در شهر سارانسک شامل اتوبوس، تاکسی و دوچرخه می شود. هزینه تاکسی کمی بالاست و تا جایی که امکان دارد سعی کنید از اتوبوس و مترو در این شهر استفاده کنید. سیستم اتوبوس رانی هم در این کشور به طور کامل تمام شهرها را پوشش داده است، شهر سارانسک هم از این قائده خارج نیست. در هر کدام از خیابان‌های شهر سارانسک در روسیه، حداقل یک مسیر اتوبوس وجود دارد. در اکثر شهرهای روسیه نیز مانند ایران خودمان تاکسی های زیادی در کنار خیابان ایستاده اند و تنها با دست تکان دادن می توانید به آنها بگویید که جلوی پایتان بایستند. تاکسی‌های رسمی را می‌توانید از لوگوی شطرنجی روی بدنه و یا چراغ سبز کوچکشان تشخیص دهید.

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

چطور به فستیوال هواداری فیفا در سارانسک برویم؟

فستیوال هواداری فیفا در سارانسک پیشنهادی حتی بهتر از استادیوم برای شما، در تجربه سفر به روسیه خواهد داشت. به باشگاه هواداران در Sovetskaya Ploshchad، میدان اصلی شهر، بروید. در این‌جا می‌توانید بناهای تاریخی بسیار و یادمان‌های زیادی ببینید. مطمئن باشید در این فستیوال به شما خیلی خوش خواهد گذشت.

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

چگونه به ورزشگاه موردوویا برویم؟

بازدید از ورزشگاه در راهنمای سفر به سارانسک جایگاه مهمی دارد. ورزشگاه موردوویا در لبه‌ی شرقی سارانسک قرار دارد. همه‌جا در شهر کوچکی مثل سارانسک به هم نزدیک است و مسافت‌ها بیش‌تر با پای پیاده قابل پیمایش است. این مسئله در مورد ورزشگاه هم صدق می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با یک پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای از Sovetskaya Ploshchad که در مرکز شهر سارانسک است به ورزشگاه برسید.

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

مراکز خرید در شهر سارانسک

مرکز خرید پارک شهر | City Park

آدرس: Volgogradskaya ul.، ۷۱، Saransk، Respublika Mordoviya، Russia، ۴۳۰۰۰۹

مرکز خرید ریو | Rio Saransk

آدرس: Ulitsa Sovetskaya, 55А, Saransk, Respublika Mordoviya, Russia, 430005

راهنمای سفر به سارانسک ، کشور روسیه

بایدها و نبایدها در شهر سارانسک

میزان بارندگی در فصل تابستان حتی از زمستان در شهر مسکو بیشتر است، به همین دلیل فراموش نکنید که لباس های مناسب همراه خودتان ببرید.

در میادین و مراکز شلوغ حواستان به کیف و وسایل ارزشمندتان باشد.

الفبای سیریلیک در روسیه و بعضی از کشور های اروپای شرقی کاربرد دارد. یاد گرفتن الفبای این زبان، به شما در موقعیت های زیادی کمک می کند.

هنگام ورود به کلیسا خانم ها باید سر و شانه هایشان پوشیده باشد، آقایان هم نیز باید با لباس پوشیده وارد کلیساهای روسیه شوند؛ همچنین رعایت احترام و سکوت در این مکان الزامی است.

برای دست یابی به اطلاعات مربوط به سفارت و اخد ویزای روسیه می توانید راهنمای سفارت و اخذ ویزای روسیه را مطالعه نمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید