چه تفریحاتی در استانبول رایگان هستند؟

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

نرخ ارز این روزها برای مسافرانی که با دلار، یورو یا پوند از استانبول بازدید می کنند، بسیار مناسب است، هر چند که تورم روند صعودی (گاهی پرش) روبه رشدی دارد. شما میتوانید برای ایجاد تغییر با غذاهای خیابانی جشن بگیرید، و همچنین مساجد و پارک های این شهر فقط تعدادی از جاذبه های آن هستند که می توان بدون هیچ هزینه ای از آنها بازدید کرد. در اینجا راهنمای جاذبه ها درباره بهترین کارهایی که میتوانید به رایگان در استانبول انجام دهید توضیح داده است.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان هستند؟

معماری تحسین برانگیز مساجد

مساجد عثمانی استانبول، در بالای هفت تپه شهر قدیمی قرار دارند و خیابان های زیادی را زیبا کرده اند. این شگفتی های معماری بدون توجه به مذهب افراد در دسترس همگان است، اما غیر نمازگزاران باید در زمان نماز که نزدیک ورودی قرار دارند، از ورود به داخل خودداری کنند. همه بازدیدکنندگان باید لباس مناسب بپوشند و خانم ها نیز موی سرشان را بپوشانند.

مسجد جامع سلیمانیه دارای مجتمع های بزرگی از ساختمان ها در اطراف آن است، به همان اندازه زیبا و چشمگیر و مشرف به شاخ طلایی بیوغلو می باشد. مسجد محبوب رستم پاشا که در خیابان های شلوغ بازار Eminonu واقع شده است با کاشی کاری های فوق العاده و غنی زیبایی چشمگیری دارد.

چگونه یک آخر هفته عالی را در استانبول بگذرانیم؟

الگو گرفتن از صحنه های هنر معاصر. بانک ها و سلسله های تجاری ترکیه بودجه ایجاد برخی مراکز فرهنگی درجه یک را عمدتا در منطقه بیوغلو تامین کردند. بزگ بودن این مکان ها به این معنی است که بسیاری از آنها را می توان به صورت رایگان بازدید کرد، از جمله: سالت گالاتا، ( و موسسه خواهرش سالت بیوغلو)، Yapi kredi kultur sanat، Akbank Art، مرکز تحقیقات دانشگاه Koc برای تمدن های آناتولی و موسسه پژوهشی استانبول.

موزه پرا هر جمعه بین ساعت 6 تا 10 عصر ورود رایگان ارائه می دهد؛ همچنین در روزهای چهارشنبه نیز برای دانشجویان ورود رایگان دارد. در سواحل بسفر موزه Sakip sabanic برای همه مردم در روز چهارشنبه ورود رایگان ارائه می دهد. گالری های هنری معاصر از قبیل میکسر، آنا لادل و گالریست همیشه برای بازدید کنندگان رایگان اند.

چه تفریحاتی در استانبول رایگان هستند؟

گشت و گذار در بازارهای شلوغ

مردم محلی عاشق خرید کردن اند. صدها بازار خیابانی سنتی در استانبول حتی اگر بسیاری از مراکز خرید مدرن برای انتخاب وجود داشته باشد، وفاداری خودرا به طور ثابت حفظ کرده اند. در بازار بزرگ هم برای گنج ها و هم برای تات ها (حاشیه های توری دار) جست و جو کنید. از طرف دیگر در خیابان های پشت و اطراف بازار ادویه در Eminonu و Kadinlar pazari  در فاتح یک حس زندگی محلی پر جنب و جوش را پیدا کنید. بازار معروف کالاهای کادیکی هر روز به جز یکشنبه ها برگزار می شود. چهارشنبه ها بهترین بازار برای گشت و گذار در خیابان های اطراف مسجد فاتح است. روزهای شنبه برای اولین بار به بازار ارگانیک ترکیه در فریک بروید.

مهم نیست از کدام بازار بازدید می کنید، خواهید فهمید که هر فروشنده به دقت نمایش های رنگارنگی از زیتون، محصولات، میوه های خشک و آجیل ها، ماهی، پنیر، ترشی و موارد دیگر را ترتیب می دهد و موقعیت های عکاسی خوبی را ایجاد میکند.

در پارک ها و باغ استراحت کنید

2 سرگرمی مورد علاقه مردم محلی پیک نیک و تفرجگاه ها می باشد؛ همچنین چندین پارک و باغ های زیبا در دسترس عموم قرار دارد. پارک گلخانه – که زمانی بخشی از باغ های قصر Top Kapi بود- زیبایی خاصی دارد. در اطراف میدان تاریخی اسب دوانی در سلطان حمت قدم بزنید. از پارک کوهستانی ییلدیز در بشیکتاش و باغ های اطراف هادیو کسری بازدید کنید.

پارک امیرگان روبه روی سواحل بسفر مکانی خانوادگی و دوستانه است. پارک های گلخانه و امیرگان دو مورد محبوب برای لذت بردن از جشنواره سالانه لاله های استانبول در ماه آوریل است، زمانی که میلیون خا لامپ کاشته شده در اطراف شهر در زمان شکوفایی رنگ ها شکوفا می شوند. پارک Macka در Sisli مکان مورد علاقه مردم محلی است تا زمان بعد از ظهر آخر هفته های آفتابی به عنوان خط ساحلی مودا در Kadikoy که در آن منظره غروب خورشید دیدنی است.

از آرامش کلیسا ها لذت ببرید

در استانبول تعداد شگفت انگیزی از کلیساهای رسمی مسیحیت قرار دارد که بسیاری از آنها دارای ارزش تاریخی بالایی هستند. کلیسای پادشاهی سنت جورج در فنر به عنوان نمادی از مرکز فرماندهی کلیسای ارتدوکس یونانی شاید مشهورترین آنها باشد. با این حال شاید یکی از بارزترین آنها کلیسای سنت استفان بلغارها باشد که از قطعات آهنی ساخته شده که از وین به استانبول فرستاده میشد. هیچ یک از این کلیساها هزینه ورود رسمی را پرداخت نمی کنند.

اقامتگاه کمتر شناخته شده اما محبوب عبادت کنندگان شامل کلیسای All Staints Moda  در یک خیابان مسکونی پر برگ در Kadikoy و کلیسای ارمنی Uc Horan در یک مکان نامناسب در بازار ماهی فروشی بیوغلو قرار گرفته است.

شگفتی های رایگان در بناهای بیزانس

کانال های والنز (امپراطوری شرقی) قرن چهارم که امروزه بر روی یک شاهراه چند مسیره قرار دارند و زمانی آب را از شمال شهر به استانبول انتقال میدادند، همچنان دارای منظره ای زیبا و چشمگیر است. بسیاری از کلیساهای بیزانس استانبول بعد از فتح عثمانی در سال 1453 به مساجد تبدیل شدند و هنوز هم مانند مساجد فعالیت میکنند که شامل مسجد گول و ایا صوفیه کوچک می باشند.

دیگر بناهای تاریخی بیزانس که می توان به صورت رایگان بازدید کرد شامل دو آب انبار ترمیم شده در سلطان حمت است. Serefiye Sarnici (آب انبار تئو دوسیوس) یکی از آنها می باشد؛ مورد دیگر را می توان در زیرزمین فروشگاه های فرش ناکاش و دیوارهای تاریخی شهر که در دوران حکومت امپراطوری تئودوسیوس دوم ساخته شده است یافت. بهترین مکان برای بازدید مورد دوم در حوالی Edrineka در مناطق غربی است.

اگر دوست دارید اطلاعات کاملتری در زمینه جاهای دیدنی استانبول بدست آورید اینجا را کلیک کنید و یا اگر مایل به سفر به استانبول با تور هستید اینجا را کلیک کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید