کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزد

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کویر یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران در فصل پاییز محسوب می شود، از همین رو تورهای گردشگری بسیاری در این حوزه فعالیت می کنند و استقبال بالایی هم از این تورها می شود.

مقاصد تفریحی کویری بسیار وجود دارد که شما می توانید به دیدن رمل های شنی، دریاچه های نمک، آسمان پر ستاره و همه زیبایی های کویر نیز بروید.

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزد

 کویر کاراکال در یزد از زیباترین مناطق گردشگری در كشور و استان زیبای “یزد” می باشد.کویر کاراکال را با نام کویر صادق آباد هم می شناسند، این کویر از گذشته تاکنون زیستگاه نوعی گربه سان زیبا به نام کاراکال بوده و همین خود دلیل به شهرت رسیدن این کویر در مرکز ایران می باشد.

استان “یزد” در دل “ایران” و در میان كویر مركزی كشور با آب و هوایی بیابانی و خشك واقع شده است. در این مقاله شما را با یكی از زیباترین كویر های این استان كه اغلب كویر نوردان و علاقمندان به كویر آن را به خوبی می شناسند آشنا می كنیم.

با گذشتن از شهر “یزد” به سمت”طبس” و رسیدن به روستای “صادق آباد” می توان سفر و اقامت خود را در كویر “کویر کاراکال” آغاز كنید.

كویری كه تا چشم كار می كند زیبایی و سكوت را در پیش چشم هایتان به نمایش می گذارد. محیطی بكر با جاذبه های طبیعی و جانوری كم نظیر. تور كویر كاراكال یزد یكی از پر طرفدارترین تورها در این منطقه می باشد.

دلیل نام گذاری كویر “کویر کاراکال”

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزدمناطق بسیاری در كشور وجود دارد كه با نام های مختلفی شناخته شده هستند. نام هایی كه گاهی به دلیل وجود یكی از جاذبه های آن منطقه شناخته شده می شوند.

كویر “کویر کاراکال” در استان “یزد” نیز به وجود یكی از همین جاذبه ها به این نام، نام گذاری شده است. دلیل نام گذاری این كویر زیبا كه با نام یكی از زیباترین گونه های حیاط وحش یعنی گربه “کویر کاراکال” هم نام است، نشان از وجود زیستگاه این گونه وحشی در این منطقه می باشد.

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزد

گربه “کویر کاراکال” یكی از گربه های وحشی موجود در “ایران” می باشد. این گونه زیبا كه به دلیل هوش بالا و سرعت و چابكی كم نظیرش به كوچكترین شكارچی سریع در كشور معروف شده است.

گربه ای كه بر خلاف دیگر گونه های وحشی در كشور، قابلیت تربیت و خانگی شدن را دارد. گوش های بلند و زیبای این گربه سان بی ارتباط با چابكی آن نمی باشد.

در گذشته این گربه ها را با آموزش دادن به عنوان ابزاری شكاری برای شكار در اختیار می گرفته اند. به دلیل تجمع بالای این نوع گربه سان در این منطقه، این كویر را با نام كویر “کویر کاراکال” می شناسند.

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزد

از دیگر سرگرمی های گردشگران در این منطقه عكاسی می باشد. ثبت خاطره ها در كویر از زیباترین تصاویر ماندگار برای گردشگران به حساب می آید.

گاهی پرسه زدن در ماسه های كویر و دل زدن به دریای بیابان لحظاتی غیر قابل وصف را به ارمغان می آورد. كمپ های گروهی و خانوادگی در كویر، فضاهایی دوستانه و صمیمی را برای گردشگران به وجود می آورد. شب نشینی های دور حلقه آتش در كویر یكی از مهم ترین برنامه های تور كویر کویر کاراکال یزد می باشد.

خانه شاعر وارسته، “وحشی بافقی”

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزد یكی از این جاذبه های كم نظیر خانه ای تاریخی كه از دوران “قاجاریه” تا كنون زیبایی خود را حفظ كرده است می باشد. خانه “وحشی بافقی” شاعری كه در سال 939 قمری در این منطقه چشم به جهان گشود.

این شاعر وارسته كه هم زمان با شاه “محمد خدابنده” در این منطقه می زیسته است. خانه ای تاریخی با معماری منحصر به فرد كه در این شهر نشان از قدرت معماران در زمان خود را به رخ همگان می كشد.

قلعه “باقر آباد”

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزددر نزدیكی كویر زیبای “کویر کاراکال” و همجوار با شهر تاریخی “بافق” قلعه ای متعلق به “عبدالرحیم خان” از دوران “قاجار” به یادگار مانده است.

قلعه ای بزرگ و زیبا كه پناهگاهی برای مردم در زمان خود بوده است. قلعه ای با بیش از 40 اتاق و چند برج نگهبانی و جایگاهی برای مبارزان و تیر اندازان. ارتفاع بالای این برج كه نزدیك به 50 متر می باشد پناهگاهی امن برای مردم و انباری قابل اعتماد برای آذوقه های آن ها بوده است.

کویر کاراکال جاذبه ی گردشگری استان یزد

هم اكنون نیز این بنای تاریخی و منحصر به فرد از پرگردشگرترین جاذبه ها در این استان و در نزدیكی كویر “کویر کاراکال” می باشد.

جاذبه ها در كویر اغلب قابل وصف نمی باشند.

بدون شك هر نقطه از كویر می تواند زیبایی منحصر به فرد خود را داشته باشد. برای اقامت در كویر اولین نكته ای كه باید به آن توجه كرد فصل انتخاب برای سفر می باشد.

كویر با تمام زیبایی های خود به دلیل شرایط جوی خاص خود شب هایی سرد و روزهایی گرم و سوزان دارد. حتما در برنامه های كویر نوردی از لباس كافی و وسایل شخصی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده كنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید