جاهای دیدنی ملبورن استرالیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ملبورن (Melbourne) ، دومین شهر بزرگ استرالیا، مرکز ایالت ویکتوریا است و در رأس خلیج بندر فیلیپ قرار گرفته است.ملبورن با معماری دوره ویکتوریایی، فروشگاه ها، موزه ها، گالری ها، تئاترها، پارک های بزرگ و باغ هایش پایتخت فرهنگی استرالیا به حساب می آید.

جاهای دیدنی ملبورن استرالیا ایستگاه راه آهن خیابان فلیندرز ملبورن

این شهر ۴ میلیون نفر جمعیت دارد که هم چند فرهنگی هستند و هم دیوانه ورزش!

جاهای دیدنی ملبورن استرالیا داک لندز ملبورن

شکل گیری ملبورن از سال ۱۸۳۵ شروع شد، زمانی که مهاجرین تاسمانیا در خلیج بندر فیلیپ از بومیان منطقه زمین هایشان را خریداری کردند و نام این شهر را به افتخار نخست وزیر آن زمان لرد ملبورن، ملبورن گذاشتند.

جاهای دیدنی ملبورن استرالیا

برج اورکا ملبورن

ملبورن بی تردید پایتخت ورزشی استرالیا است، چرا که قلب دو ورزش مهم آنها یعنی کریکت و فوتبال (آمریکایی) در این شهر می تپید. یکی دیگر از مسابقات مهم ورزشی این شهر مسابقات اسب سواری جام ملبورن است، به علاوه مسابقات تنیس اوپن استرالیا و مسابقه بزرگ فرمول یک نیز در این شهر برگزار می شوند.

جاهای دیدنی ملبورن استرالیا

لونا پارک ملبورن

از دیدنی های شهر ملبورن می توان به ایستگاه راه آهن خیابان فلیندرز، داک لندز (منطقه ای با مغازه ها، کافه ها، رستوران ها و مناسب برای فعالیت های خانوادگی)، برج اورکا، ساختمان پارلمان ویکتوریا، کتابخانه دولتی، موزه ملبورن، سینما آی مکس، باغ وحشی ملبورن، لونا پارک (پارک تفریحی قدیمی که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است)، باغ سلطنتی، پارک تاریخی وود لند، فستیوال فیلم بین المللی ملبورن، کلوب های کمدی، تماشای مسابقات کریکت و کنسرت های موسیقی اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید