برای اقدام به دریافت سیتیزن شیپ استرالیا هم به وکیل مهاجرتی نیاز داریم یا خیر؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

استرالیا کشوری ثروتمند و پیشرفته با مردمی خونگرم و صمیمی است که هر ساله به تعدادی از مهاجرین حق شهروندی اعطا می‌کند . این موضوع خواسته بسیاری از مهاجرین است چون کشور کانگوروها  به شهروندانش خدمات و مزایای زیادی می‌دهد. در این مقاله در مورد اینکه چگونه شهروند استرالیا شوید صحبت خواهیم کرد.

سیتیزن شیپ استرالیا چیست؟

شهروندی یا سیتیزن شیپ استرالیا نشان دهنده عضویت کامل و رسمی یک شخص در کشور استرالیا به عنوان یک هموطن و شهروند آن کشور است. درست مانند کسی که در این کشور متولد شده باشد. شهروندی استرالیا بدین معنا است که می‌توانید بگویید «من استرالیایی هستم.» این نهایت آرزوی مهاجرانی است که با استرالیا پیوند عاطفی و قلبی دارند.

تبدیل استرالیا به خانه و وطن دائمی هدف بسیاری از مهاجرین بوده و دارای امتیازات و مسئولیت‌هایی هم است. همچنین این بدان معناست که شما استرالیا و اصولش زیر پرچم کشورش تعهدی مادام‌العمر دارید.

برای اقدام به دریافت سیتیزن شیپ استرالیا هم به وکیل مهاجرتی نیاز داریم یا خیر؟

تفاوت سیتیزن شیپ استرالیا با اقامت دائم چیست؟

 حقوق اشخاصی که حق اقامت دائم دارند با شهروندان استرالیایی یکسان نیست. کسانی که ویزای اقامت دائمی در استرالیا را دارد به صورت دائم می‌توانند بدون محدودیت در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کند اما در نهایت شهروند این کشور نیستند و تنها یک مهاجر محسوب می‌شوند.

در این جدول تفاوت یک شهروند استرالیایی با مقیم دائم استرالیا را می‌بینید:

(منبع: https://liveinmelbourne.vic.gov.au/migrate/migration-process/australian-permanent-residency-and-citizenship)

حق و حقوقشهروند استرالیامقیم دائم استرالیا
مسافرتیک شهروند بدون هیچ مشکلی حق ورود به استرالیا را دارد.اگر  یک مهاجر با اقامت دائم  قصد سفر بین‌المللی را داشته باشد و بخواهد که به عنوان مقیم دائم به استرالیا بازگردد، باید از داشتن ویزای دائمی از یک مرجع معتبر مسافرتی اطمینان حاصل کند.
حق رأیحق رأی حق طبیعی شهروندان استرالیایی است.در بیشتر موارد ساکنان دائمی نمی توانند حق شرکت در انتخابات دولت استرالیا را ندارند مگر در صورتی که یک مقیم دائم قبل از سال 1984 برای رأی دادن (به عنوان تابعیت بریتانیایی) ثبت نام کرده باشد، در این صورت هم ممکن است این شخص حق رأی نداشته باشد.
خدمات و مزایای دولتییک شهروند استرالیایی در صورتی واجد شرایط خدمات و مزایای دولتی است که آن مزایا قانوناً برای شهروندان تعریف شده باشد مانند بیمه درمانی رایگانیک مقیم دائم در صورتی می‌تواند خدمات و مزایای دولتی بگیرد که قبلاً در قانون مجوز این کار داده شده باشد.

مزیت‌های سیتیزن شیپ استرالیا چیست؟

شهروندی استرالیا نشان دهنده عضویت کامل و رسمی شما در جامعه استرالیا است. این بدان معناست که به عنوان یک شهروند استرالیا، شما حقوق زیر را خواهید داشت:

  •  بدون نیاز به ویزا به داخل و خارج از استرالیا سفر کنید.
  • حق رأی دارید.
  • برای مناصب دولتی و یا کاندید نمایندگی مجلس شرکت کنید.
  • حق داشتن پاسپورت استرالیایی را خواهید داشت.
  • می‌توانید برای خدمت در نیروهای نظامی استرالیا درخواست دهید.
  • برای مشاغل دولتی خاص در بخش دولتی درخواست دهید
  • فرزندان خود را به عنوان شهروند استرالیا ثبت کنید
  • هنگام سفر به خارج از استرالیا از کارکنان کنسولگری استرالیا درخواست کمک فوری کنید

در نظر داشته باشید که این حقوق علاوه بر حقوقی است که افراد قبلاً به عنوان ساکنان دائم استرالیا از آن برخوردار هستند.

در عوض شما هم تعهداتی به کشور استرالیا خواهید داشت مانند:

  • به استرالیا و مردم آن وفادار باشید.
  • در باورهای دموکراتیک استرالیا شریک شوید.
  • به حقوق و آزادی های دیگر شهروندان استرالیایی احترام بگذارید.
  •  از قوانین استرالیا را رعایت کنید و از آنها اطاعت کنید.

انواع روش‌های گرفتن سیتیزن شیپ استرالیا

حق شهروندی استرالیا برای کسانی که در این کشور به دنیا بیایند به طور خودکار اعمال می‌شود اما در موارد دیگر، ثبت نام رسمی یا فرآیند درخواست برای اخذ شهروندی استرالیا مورد نیاز است.

راه‌های دیگری که منجر به گرفتن حق شهروندی استرالیا می‌شود شامل:

  • از طریق درخواست رسمی و اعطای حق شهروندی از سوی دولت استرالیا
  • گرفتن شهروندی از طریق تبار یا رابطه والد و فرزندی در صورتی که یکی از والدین شهروند استرالیا باشد
  • گرفتن شهروندی به وسیله فرزند خواندگی
برای اقدام به دریافت سیتیزن شیپ استرالیا هم به وکیل مهاجرتی نیاز داریم یا خیر؟

به صورت کلی قانون شهروندی استرالیا 2007 (Cth) روند شهروند شدن ساکنانی که اقامت دائم استرالیا را دارند تعیین می‌کند یا اینکه چه کسی از طریق تولد یا رابطه والد و فرزندی می‌تواند به عنوان شهروند استرالیا شناخته شود. قانون شهروندی  کنونی استرالیا در 1 ژوئیه سال 2007 تصویب شد که مسیر شهروند شدن هر شخصی را تعیین می‌کند. همچنین این قانون تعدادی از اقدامات مربوط به امنیت ملی استرالیا را معرفی کرد و شرایط اقامت قبل از واجد شرایط شدن یک فرد را برای اخذ شهروندی استرالیا را از 2 سال به 4 سال افزایش داد.

یکی از راه‌ها متداول برای اخذ شهروندی استرالیا از راه تولد در خود این کشور است – اما راه‌های دیگری هم برای کسب تابعیت استرالیا از طریق گرفتن حق شهروندی یا رابطه خانوادگی وجود دارد.

متقاضیان این امر باید شرایط خاصی را داشته باشند تا بتوانند برای شهروندی استرالیا واجد شرایط باشند و از آزمون‌هایی را هم با موفقیت از سر بگذرانند و هویت خود را نیز به اثبات برسانند.

گرفتن شهروندی استرالیا از طریق تبار بدین شکل است که اگر شما یک شهروند استرالیا هستید و فرزندی دارید که در خارج از کشور متولد شده است، یا خودتان در خارج از کشور متولد شده اید و یکی از والدین شما در زمان تولد شما شهروند استرالیا بوده است، ممکن است بتوانید از طریق تبار برای شهروندی استرالیا درخواست دهید.

نقش یک وکیل مهاجرت به استرالیا در روند گرفتن امتیاز شهروندی

قوانین شهروندی استرالیا به نظر ساده می‌آید اما همیشه تغییراتی پیش‌بینی نشده ممکن است به وجود بیاید که سد راه شود مثل:

  • اثبات وضعیت شهروند بودن والدین
  • اثبات وضعیت والدین یک متولد استرالیا به عنوان «والد».
  • مسائل مربوط به تست‌های شخصیت
  • مشکلات مربوط به عدم احراز شرایط اقامت دائم و همینطور مشکلات اداری احتمالی که ممکن است در مسیر با آن مواجه شوید.
  •  در اندک مواردی انصراف از تابعیت استرالیا و بازگرداندن اقامت دائم این کشور به شخص هم لازم می‌شود. در بعضی پرونده‌ها که کشور اصلی شخص، تابعیت شهروندی دوگانه را مجاز نمی‌داند.

(منبع: https://uniquevisa.net/immigration-to-australia/immigration-lawyer-to-australia/)

 نقش یک وکیل مهاجرت در پروسه اخذ شهروندی همراهی موکلش برای گرفتن شهروندی استرالیا است، یک وکیل با توجه به آشنایی و تسلطش به تمامی امور اداری، حقوقی و قانونی می‌تواند مسیر را برای شما هموار کند.

هیچکس از اتفاقات یا تغییر قانون بعدی مطلع نیست به همین علت وجود یک وکیل مهاجرت به استرالیا در این مسیر لازم خواهد بود تا بتواند از پس اداره‌ی این امور بربیاید. در مورد اینکه چه وکیلی برای ایرانیان بهتر است باید بگوییم نخست یک وکیل مهاجرتی ثبت شده در MARA  را بیابید. این شخص کسی است که تمامی مدارک و دوره‌های پروسه‌های مهاجرتی و شهروندی را گذرانده است. همچنین وی باید در سمینارها و وبینارهای اداره مهاجرت باید شرکت کند و آگاهی کامل و به روزی هم از قوانین و ویزاها داشته باشد. اگر بتوانید وکیلی پیدا کنید که هم در تهران و هم در استرالیا دفتر داشته باشد می‌توانید کارهای اخذ شهروندی استرالیا را مطمئن‌تر و سریعتر پیش ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم وکیلی را انتتخاب کنید که میزان رضایت موکلان از وی بیشتر باشد و تعداد پرونده بیشتری را هم حل کرده باشد تا هدف شهروندی استرالیا برای شما قابل دسترس‌تر باشد.

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «برای اقدام به دریافت سیتیزن شیپ استرالیا هم به وکیل مهاجرتی نیاز داریم یا خیر؟»

  1. استرالیا وکیل مهاجرتی نمیخواد بابا خودتون برین مطالعه کنین قوانین و کاراشو بکنین
    هزینه زیادی هم نکنین

    پاسخ
  2. مطلب بسیار خوبی بود ممنون
    فقط این قوانین مهاجرتی استرالیا اینقد سخته، هزارتا ساب کلاس داره و واقعا ادم و گیج میکنه

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید