نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی یکی از پرطرفدارترین جاهای گردشگری در امارات متحده‌ی عربی‌ست که مردم از کل دنیا برای کار یا تفریح در ساحل‌‌های زیبا و فروشگاه‌های مهیجش جذب آن می‌شوند. قبل از این‌که بلیت‌تان را بخرید، باید نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید تا هیچ‌چیزی مانع خوشگذرانی‌تان در سفر نشود. به این چند نکته که درباره‌ی دبی که برای‌تان جمع کرده‌ایم، دقت کنید؛ حسابی به‌درتان می‌خورد.

آب و هوا در دبی

دبی آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد. تابستان ها به شدت گرم و مرطوب و متوسط دمای روز حدود ۴۱  و  در شب حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است.  زمستان ها گرم و کوتاه و متوسط دمای روز حدود ۲۳ و در شب ۱۴ درجه سانتی گراد است. بیشتر روزهای سال آفتابی است و مقدار بارش باران در دهه های اخیر افزایش پیدا کرده و سالانه حدود ۱۵۰ میلی متر است که بیشتر در ماه های آذر تا اسفند اتفاق می افتد.

نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

لباس مناسب در نکات سفر به دبی

گرمای دبی را شوخی نگیرید! راحت ترین کفش و خنک ترین لباس خود را بپوشید. اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر می‌کنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل‌‌ها برای شما خواهد بود. در روز های تابستان از فعالیت های ورزشی و پرتحرک در فضای باز و هنگام ظهر بپرهیزید.

نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

گذرنامه و ویزا

هر شخص باید بر پایه‌ی ملیتش برای ویزا اقدام کند؛ نیازمندی‌های ویزا در کشورهای مختلف متفاوت است و عواملی مثل: هدف از مسافرت، مدت اقامت، تعداد افراد همراه و… مورد توجه قرار می‌گیرند. در چند سال‌ گذشته به‌خاطر مسائل سیاسی و تصمیم‌های امارات متحده‌ی عربی، ورود و خروج به دبی کمی سختگیرانه‌تر شده. برای دانستن این شرایط با کنسولگری یا سفارت‌خانه‌ی رسمی کشورتان حتماً تماس بگیرید. به‌خاطر داشته باشید، شرایط گرفتن ویزا مهم‌ترین نکته‌ی ضروری‌ست که باید در سفر به دبی بدانید.

نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

امنیت در شهر دبی

دبی یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای عربی است و آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین می باشد، بنابراین به راحتی می توانید برنامه سفرتان را به این شهر عربی بچینید. بنابر آمار و شاخص های جهانی امنیت در کشور امارات متحده عربی در رده ۶۱ دنیا قرار دارد. یکی از دلایل امنیت بالای دبی، شهروندان چند ملیتی این شهر است که در نتیجه اگر مرتکب جرم و جنایتی شوند، بلافاصله از کشور امارات اخراج می شوند.

کرایه کردن ماشین

کرایه‌ی ماشین از نکته‌های مهم سفر به دبی است. قیمت‌های کرایه کردن ماشین در دبی گران‌ است، چون این شهر یک جای توریستی‌ست. اگر ماشین‌تان را به آن‌جا می‌برید، توجه کنید که باید قوانین مربوط به رانندگی بین‌المللی را رعایت کنید و گواهینامه‌ی معتبر بین‌المللی یا اماراتی داشته باشید.

نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

هزینه اقامت در شهر دبی

برای اقامت در شهر دبی، هاستل ها محبوبیت کمی بین توریست ها دارا هستند و به طور کلی تعداد بسیار محدودی هم هاستل در این شهر عربی وجود دارد. با این حال، تا دلتان بخواهد هتل در این شهر وجود دارد از بلندترین و مجلل ترین هتل ها گرفته تا هتل هایی که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه بوده و دارای امکانات مناسبی هم هستند. بنابراین نیازی به نگرانی بابت اقامت در هتل های این شهر نیست.

خرید در دبی

بازارها و فروشگاه‌های بزرگ دبی، رویای هر توریست عاشق خرید است. در فروشگاه‌های این شهر تقریباً به همه‌ی کالاها دسترسی دارید. برای کالاهای مورد نیازتان الویت‌بندی کنید تا در لحظه‌های آخر مجبور نشوید با عجله خرید کنید.

نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

شارژژ وسایل برقی در نکات سفر به دبی

یکی از وسایل مورد نیاز، در سفرها، شارژر وسایل الکترونیکی هستند که با خود به همراه دارند. وسایلی مانند موبایل، لپ تاپ و هر آنچه که همانند این وسایل با برق شارژ شده و کار می کند، نیاز دارند تا به ولتاژ برق شهری متصل شده و باتری آن ها شارژ شود. اگرچه ولتاژ برق مصرفی در دبی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت بوده  اما پریزهای برق آن ها سه شاخه هستند. بنابراین در نکات سفر به دبی بهتر است مبدل سه شاخه همراه داشته باشید.

آب آشامیدنی و غذاهای دبی

آب زیاد بنوشید. آب شهری آشامیدنی است اما غالباً افراد ترجیح می دهند از آب های بطری استفاده کنند. بنابراین نگران خوردن آب ناسالم و غیر بهداشتی نباشید. طبق قانون دولت امارات، همه رستوران ها موظف به پاسخ صحیح درباره حلال بودن غذا دارند و در صورت تخلف، جریمه سنگینی می شوند.

عکاسی از مکان های اداری و دولتی در دبی ممنوع!

از مساجد، ایستگاه‌‌های پلیس، ساختمان‌‌های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است و در صورت مشاهده شما، ممکن است به زندان و حبس در دبی محکوم شوید. در نکات سفر به دبی یادتان باشد شما تنها گردشگری هستید که برای استفاده از جاذبه های توریستی دبی به این کشور آمده اید.

مقررات سخت دبی در مکان های عمومی

در صورتی که مشکوک به استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی باشید، خون شما آزمایش خواهد شد و در صورت اثبات به زندان خواهید افتاد. استفاده از این مواد در مکان های عمومی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود. تنها گردشگران غیر مسلمان در مکان های مشخص شده و هتل ها می توانند مشروبات الکلی استفاده کنند یا اینکه از فروشگاه ها، این محصول را خریداری کنند.

نکات سفر به دبی ، نکته‌های مهم سفر به دبی را بدانید

ممنوعیت داروهای کدئین دار در دبی

امارات قوانین بسیار سخت گیرانه ای درباره انواع داروهای حاوی مواد مخدر و روان گردان دارد. هنگام سفر به دبی مراقب باشید داروی کدئین دار یا آرام بخش بدون نسخه تایید شده توسط نظام پزشکی همراه نداشته باشید؛ چون ممکن است به خاطر چند قرص استامینوفن کدئین ساده، جریمه سنگینی شوید. بهترین کار تنها به همراه داشتن نسخه پزشک و تهیه داروی مورد نظر از داروخانه های دبی است. همچنین در این شهر، مطب پزشک های ایرانی وجود دارند که در کلینیک ایرانی به گردشگران و مسافران ایرانی پشتیبانی می دهند. بنابراین ریسک نکرده و چنین داروهایی را با خود به فرودگاه و سفر نبرید. در نکات سفر به دبی این موضوع را جدی بگیرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید