معبد وات چالونگ ، یکی از مکان‌های توریستی تایلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تایلند کشوری با زیبایی‌های طبیعی بسیار است که معابد مقدس با معماری خاص و مجلل هم دارد. معبد وات چالونگ در شهر پوکت یک معبد مقدس و مذهبی است، که یکی از مکان‌های توریستی تایلند محسوب می‌شود و در آن‌جا استقبال گرمی از گردشگران و بازدید کنندگان به عمل می‌آید. معبد وات چالونگ در قرن 19 میلادی با معماری زیبا در 8 کیلومتری شهر پوکت واقع شده است.

معبد وات چالونگ ، یکی از مکان‌های توریستی تایلند

پوتان جو وات نام مجسمه‌ی مهمی است که در سالن قدیمی معبد وات چالونگ قرار دارد. در کنار مجسمه پوتان دو مجسمه دیگر با نام‌های تاخی‌لک و نونسی دیده می‌شود. تاخی‌لک یک فرد مسن و نجیب زاده از بومیان محله معبد بود که با مشورت‌های پوتان جو وات در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کرد، برنده می‌شد. یک بتکده بزرگ در این مکان وجود دارد که تراشه استخوان‌های بودای اعظم را در آن‌جا نگه داری می‌کنند و روی دیواره‌های بتکده نقاشی‌هایی از زندگی بودا و تصاویر مختلفی از او دیده می‌شود، این بخش از معبد وات چالونگ یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران به شمار می‌آید.

معبد وات چالونگ ، یکی از مکان‌های توریستی تایلند

آیا در وات چالونگ نوع لباس وجود دارد؟

از نظر تئوری ، شما باید شلوارهای بلند و بدون پیراهن بدون آستین روی زمین معبد بپوشید ، اما به نظر می رسد این نیاز متعلق به یک دوره گذشته است. نیازی به گفتن نیست که قبل از وارد شدن به هر ساختمان ، کفش خود را جدا کنید ، امیدوارم قبلاً این موضوع را بدانید دریایی از کفش که به طور تصادفی جلوی معبد رها می شود ، به هر حال آن را به شما یادآوری می کند.

در حالی که یک بار ، شما انفجارهای بلند ترقه را می شنوید که از ساخت و ساز شبیه به اجاق آجر می آیند. این راه دیگری برای کسب شایستگی است ، ظاهراً وقتی یکی از آرزوهای شما به حقیقت پیوست ، قدردانی خود را نشان می دهید. یک نفر ایستاده است تا ترقه های آتش را برای شما روشن کند ، بزرگترها بسیار ترسناک هستند اما عکس های سرگرم کننده می سازند در کنار معبد ، ده ها مغازه کوچک انواع سوغات و چیزهای توریستی را می فروشند. به طرز عجیبی ، مغازه هایی که اقدام به فروش اقلام مذهبی در خارج از زمین معبد می کنند ، در کنار دروازه ، شکل می گیرند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید